Basel 2011 står for døren.
Den årlige messe står for døren, forhåbentligt med præsentation af en masse nye spændende modeller. Icon_e_biggrin

Jeg håber selv at vi kommer til at se en ny Daytona samt SeaDweller. Selv om det er rent gætteri så kan det begrundes med at Daytonaen efterhånden har mange år på bagen, samt at størrelsen er lidt klein i forhold til 2011 standart. Endvidere er Datejusten "vokset" til 41mm.
Den udgåede SeaDweller er ikke blevet erstattet af Deepseaen da kundegrundlaget til denne er relativt pga. størrelsen.

Ren gætværk, - hvad gætter i på? Icon_question
Svar
har set et billede af EXII med orange hand og maxi dial. men... photoshop ellers leak? Icon_question
İmage

jeg håber på at det sker noget nyt med daytona.
Svar
Jeg tror 14060M udgår og Explorer 2 får ny kasse samt skive layout. Daytona ændres men det skulle ikke undre mig hvis de kun ændre på skive designet/farver.

På dame siden skal vi nok forvente noget med dyr. Var det ikke blomster sidste år?
Svar
Måske et in-house chrono værk fra AP som flere har "skreget" Icon_e_wink på,ellers tror jeg godt du kan have ret på Rolex siden,
og mon ikke også der vil være en tendens til at flere mærker store som små der tager de første skridt til at lave et in-house værk det syntes jeg allerede
man ser mere og mere af.

Personlig tror jeg også at "store ure" tendensen er endnu mere forbi og mange af nyhederne på toolure siden vil være i en mere "almindelig" størrelse (40-44mm)
men det er bare et gæt.

Selv ville jeg blive rigtig glad hvis JLC kom med en helt clean diver i et mere stramt design uden noget tilbehør monteret
og selvfølgelig med et lækkert in-house værk .....som altid Icon_e_wink
Svar
jacob jensen Skrev:Måske et in-house chrono værk fra AP som flere har "skreget" Icon_e_wink på,
AP har lige præsenteret deres nye modeller på SIHH, og deltager ikke i Basel Icon_e_wink
Svar
Jaeger, AP, Cartier, VC, IWC, Bame Mercier, GP, A Lange, Montblanc, Pánerai og mange andre mærker har haft deres messe i slutningen af Januar.

Nu venter vi bare på hvad verdens firmaet Omega viser frem.
Svar
Tror måske der kommer en jubilæums udgave af Daytona, for det er vel 50år siden Cosmograph Daytona kom frem?
Casio DW5600
Omega Seamaster Cosmic
Rolex 16600
Rolex 16610LV
Svar
Jeg kunne godt ønske en Daytona i en mere tidssvarende str. omkring 42-43mm og en lænke på 22mm der matcher uret!
Vh AndersSC
Svar
Mon ikke de skifter sub 14060M ud med en nyere version. Jeg tror dog - desværre - ikke at en ny SD er på vej. Der tror jeg de mente at DSSD var den der skulle afløse SD 16600.
vh Hans Henrik
Svar
Syntes nu egentlig ikke at de behøver at lave Daytona'en større! Dog ville jeg ønske at der gik lidt mere retro i den, så lynetten blev mindre og meget gerne også mulighed for tilvalg af sort lynette

Hvis du ser på vintage daytona'ere på 37 mm ser de egentlig ikke mindre end de nye på 40mm det er lynetten der gør hele forskellen... En 40mm Rolex Daytona, meget gerne med en Newman skive og lynette ville være alt for lækkert Icon_e_biggrin

40mm Vs. 37mm
İmage
Har tilladt mig at bruge Mads Gjødesens billede af hans to Daytona'er (håber det er ok!?)
Simon Hedegaard
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)