Zenith
Arghh...lige den model har jeg også været på jagt efter i mange år!

Tillykke med klokken. En yderst attraktiv model. Pas godt på den Icon_smil

Mvh.
İmage
El Primero...36.000 bph.
I've got Ball's of steel and titanium......
Svar
38 mm excl. kronen
Svar
Måske et dumt spørgsmål, men hvordan er sub-dial viserne placeret? Det ser ud som om sub-dials er oversized og rager ind over hinanden og viserne er tilsvarende lange helt ud til kanten. Det vil jo umiddelbart føre til koalition når timetælleren står ved 1,5 time og minuttælleren mellem 18 og 20 min, med mindre time sub-dial´en i bunden har kortete viser, hvilket ikke kan ses, da kronograf sekundviserens bagende dækker den på billedet.

Samme problem opstår mellem kronograf timetæller viser og tids sekundviseren.

Hvordan fungerer det i praksis?

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Måske et dumt spørgsmål, men hvordan er sub-dial viserne placeret?

Med lidt god vilje på billede nummer fire i den orginale post er skyggen fra subdial ved "2" noget kraftigere end ved subdial ved "6", så mon ikke de to subdial visere ved "2" og "10" kører i et plan, der en en anelse længere fra skiven end viseren ved subdial "6".?

/Bjørn.
Svar
Det er super lækkert og vel også et af de IKONER i urverdenen jeg kunne ønske mig.

vh Baun
Svar
Viseren på timetælleren går ikke helt ud til subdial kanten.
Se eksempel her:
[url]"http://www.chronomania.net/forum/board_entry.php?id=102398&da=DESC&page=2&order=time&descasc=DESC&category=2&PHPSESSID=a012be82c1f30f5f5bda5b851f27282a" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.chronomania.net/forum/board_ ... 851f27282a[/url]

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Hej Camaro

Stort tillykke med fundet, den model er næsten ligeså fed som en Heuer. Icon_e_wink

MVH Peter
İmage
Svar
Her er lidt flere billeder. Har vist uret til Peter Halse. Alt er i orden. Uret har været serviceret for nyligt.
Fint værk 3019.
Læg mærke til timetællerens perfekte størrelse i forhold til ikke at karambolere med de andre to subdials. Spændet er det originale.
İmage
İmage
İmage
Svar
Hej

Et Zenith af den model i den stand, er jo nærmest umulig at finde, uret er virkelig en perle, har aldrig før set et eksemplar i en sådan god stand, hvis jeg skulle lave en vurdering på et sådant ur, vil jeg sætte prisen tæt på 30000 kroner, da de nærmest er umulige at opdrive i den stand, og jeg kan have taget fejl for måske at de går højere end 30000 kroner, men næppe meget under.

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)