Velkommen til forum, Nolder
Sumo´en er et stort ur, men da der både konstruktionsmæssigt og optisk er gjort meget for at få uret til at føles og syne mindre end det er, så er det faktisk meget behageligt at bære.
For et par år siden skrev jeg lidt om Sumo´en, da jeg første gang var så heldig af få lov til at eje en. Hvis du har lyst, kan du jo skimme det igennem: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=9&t=7760&hilit=sumo" o
nclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=9&t=7760&hilit=sumo</a><!-- l -->
Det er altid lidt vanskeligt at bedømme ures størrelse ud fra "objektive mål", så en Sumo og en MM300 føles nærmest ens på armen, selv om Sumo´en er større. MM300 er lidt højere og tungere, bl.a. pga monocoque urkassen, så vægten spiller også ind. En SKX007 har samme mål som en Marinemaster, men er både lavere og lettere, så den føles lille ifht begge ovenstående ure. Ovenstående er naturligvis mine subjektive erfaringer, så andre kan naturligvis have andre erfaringer
Sumo og MM300 på mit håndled: