nogen der ved noget om dette omegaur??
#1
hejsa... min farmor har dette omega ur liggende som har tilhørt hendes afdøde mand... kan ik finde ud af noget om det.. en guldsmed åbnede det og gav mig tallene indeni... lyder således... cal 511 18kt. 48 14712 1 16811652...

håber virkelig nogen kan informere mig lidt og om hva værdien er.. på forhånd tak..[attachment=0]<!-- ia0 -->omega ur 511 16811652.jpg<!-- ia0 -->[/attachment]
Svar
#2
cal 511 18kt. 48 14712 1 16811652...

Cal 511 kom i midt 50'erne og er et lille manuelt værk som også er forholdsvist tyndt. Værket blev brugt frem til begyndelsen af 60'erne

Ref. 14712 - er et sjældent refnr. - så sjældent at det ikke figurerer i Omegas vintage database, hvilket ikke betyder at det ikke findes, blot at der nok ikke er lavet ret mange af dem. Den specielle overgang mellem kasse og rem er nok en specialitet for netop denne model. man kan finde Refnr på Otto.frei side så jeg tror den findes!

16811652 er værkets produktionsnr og fortæller at værket er produceret slut 50'erne 1958-59.

... og så er der jo værdien. Bedre billeder (urets stand) og angivelse af kassens størrelse vil være forudsætninger for en vurdering. 2 k hvis det er lille og standen er ringe - og op til 6 K hvis det er stort og standen er super. Måske vil der være en eller anden samler som netop mangler dette ur og så kan det måske koste mere. Der er vel ikke box og papirer?

vh baun
Svar
#3
tak for hurtigt respons.. blev da lidt klogere.. men nej hun har intet intet på det.. men har lige taget nogen flere billeder[attachment=0]<!-- ia0 -->ur8.jpg<!-- ia0 -->[/attachment]
Svar
#4
ved ik om billederne siger så meget mere.. men altså det går jo fint så er vel i ok stand, bortset lige fra remmen som vist enten ska laves eller udskiftes[attachment=0]<!-- ia0 -->ur9.jpg<!-- ia0 -->[/attachment]
Svar
#5
Det er da en fin størrelse for et 18K guldur med en lidt speciel kasse (lækker med de horn/remfæstner)- som dame ur - og din signatur kunne sige at du var en sådan Icon_e_biggrin
Jeg synes du skal vælge en lækker rem til det, og hvis det går fint, så lad det være det - med mindre glasset er ridset og skal skiftes (koster ikke en herregård) Så har du et guldur med historie til de lejligheder det passer sig

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: