Indstilling af dato på vintage diver
Jeg har haft et vintage sicura diver i hånden, men datoen kunne kun stilles ved at dreje visere forbi 12. Er det normalt at man kun kan stille dato sådan? burden man ikke kunne hive kronen ud i første "hak" på alle ure med dato?
Seamaster Cronograph Americas Cup
Certina Type X-02
Svar
Det kan sagtens passe. De lavede en del ure, både manuelle og automatiske men generelt set sådan lidt low end - ofte pin-lever værker, så at der ikke har været quick-change af dato er sandsynligt. Uden at kende værket, er det lidt et gæt, for selvfølgeligt kan skiftet også være gået i stykker, men mest sandsynligt - uret er fra sidst i tresserne og uden quick-change

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
okay, det er sørme lidt upraktisk hvis man ikke har haft uret på en måneds tid, og man kommer til feks. d. 13 i måneden og der står d. 14. på uret. Jeg må vist hellere stå over i denne omgang. Lyder også som om Sicura ikke rigtig er værd at gå efter? eller?
Seamaster Cronograph Americas Cup
Certina Type X-02
Svar
Sauersen Skrev:okay, det er sørme lidt upraktisk hvis man ikke har haft uret på en måneds tid, og man kommer til feks. d. 13 i måneden og der står d. 14. på uret. Jeg må vist hellere stå over i denne omgang. Lyder også som om Sicura ikke rigtig er værd at gå efter? eller?
De har lavet forskellige ure med forskellige værker, men hovedparten er low-end pin lever og lignende, og hvis det er det - så nej - så stå over -. de kan ikke repareres forsvarligt. (De i øvrigt vist en historie hvor de to de kedeligere dele af Breitling ved denne konkurs og O&W de bedre - men det har nu nok ikke spor med den sicura diver du ser på.)
Ja det er lidt surt uden quick-set - men det er mange vintage der har det sådan.
Ofte er de lavet, så de skifter ved at man kører mellem kl 21 og og 02 frem og tilbage og får en dag per gang - men den du nævner kan sagtens kræve hele turen rundt og det er så et ur man tager på når det næsten passer med datoen - eller gir pokker i dato med Icon_e_biggrin
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)