5513 "meters first"
Håber der er nogle som kan guide mig en smule... Står overfor et køb af et 5513 meters first som ifølge serienummer (1.64****) er fra midt 60'erne men er stemplet af klarlund 1970 (hvilket passer meget godt overens med at jeg har hørt lidt om at Rolex'erne havde lidt længere liggetid dengang!)

Uret er med Maxi dial så vidt jeg kan se! Men var i den overbevisning at alle "meters first" fra den tid var med Gilt Dial!? Er det mig der er forkert på den eller er det egentlig et Gilt Dial

Her er lige et billede af skiven!
İmage
Simon Hedegaard
Svar
Hvad betyder "stemplet af klarlund 1970"?
Maxi dail kom først sent i 70'erne så det er den ikke.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Uret er købt hos Klarlund i 1970 (der følger org. papirer med) og ifølge serie nr lavet i ca 1965! Men er bare i tvivl mht skiven - Burde den ikke være Gilt Dial eller er det mig der har misforstået noget!?

Alle de 5513 "meters first" jeg har kunnet finde mig frem til er alle sammen Gilt Dial, og syntes ikke rigtigt at det ligner denne er!? Uret skulle ifølge sælger være 100% org. (minus lænken) Så ville bare lige være sikker på skiven inden jeg køber!
Simon Hedegaard
Svar
hej Hedegaard

Maxi er det ikke, idet alle MAXI's har "submariner" i øverste:
http://www.network54.com/Forum/207593/me...preview%29

Jeg ville også umiddelbart skyde en SN 1.64 til at være Gilt, og tror der er tale om en senere replacement skive. Hvordan ser resten af uret forresten ud, er den meget poleret eller razor sharp?
dial reference:
http://www.network54.com/Forum/539572/

good luck - 5513 er og bliver en klassiker.

/longbear
Svar
Der er masser af meters-first der ikke er gilt.
Gilt er sjældent og koster væsentligt mere. De almindelige hvide skiver er mere normale (dog sjældne i forhold til feet-first).
Mener de var omkring 1965-66 de begyndte at lave almindelige hvide skiver.

Her er min fra 4. kvartal 1967 (1,7 mill), med almindelig hvid skive.
İmage
İmage
Svar
Takker for svarene

Så er jeg noget mere tryg ved at skulle købe det! Ville egentlig bare have et "std" 5513 fra slut 70'erne hvor min kendskab er lidt større... Men faldt over dette istedet Icon_e_biggrin og ville bare lige være sikker på at det ikke var en replacement skive.. hvilket det i følge sælger ikke er! Og det lader jo til at være sandt nok Icon_e_smile
Simon Hedegaard
Svar
hej Hedegaard

jeg klokkede i det mht datering af skive ved mit tidligere indlæg. Uret må være fra 1967 og ikke fra '65 som du selv skriver, hvorfor Gilt ikke er sandsynligt og Magnums svar derfor mere relevant/korrekt.

mht lænke og endestykker kan både en rivet 7206/80, og 9315/280 eller 380 kombination vist anses for at være ok. Som jeg forstår det sluttede 7206 netop i '67

/longbear
Svar
Hej Hedegaard

Jeg vil gætte på at det er et af de absolut første der ikke er Gilt, havde skiven været replacement, var det ikke meters first.

MVH Peter
İmage
Svar
Skiven er sikkert god nok men Peter alle skiver kan være replacement. Er uret fra 68 hvad skulle man sætte på i 69 skulle skiven skiftes?
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Uret er ok. Gilt sluttede i ca. 65/66 og meters first fortsatte i yderligere et par år hvilket passer fint med sn på dette. Så det lyder som en fin "pakke" hvis det er komplet Icon_cool

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)