01-01-2011, 02:03 PM
Så fik jeg byttet mig til en flot Rolex 5513 submariner med serienummer 57xxx.. som betyder at den ca er fra året hvor John McEnroe som den yngste nogenside vandt US open som 19 årig, og hvor Fiat Ritmo blev årets bil i Danmark - år 1979.
Modellen er den Rodger More havde på i Bond filmen "live and let die".
Da alt er originalt på uret kan man også se på lænken hvad år uret er fra (det er ikke eksakt videnskab, da Rolex ikke oplyser det, men det som kendere mener er rigtigt):
Billede af min lænke:

1976 A* - possibly (VA)
1977 B - possibly (VB)
1978 C* - possibly (VC)
1979 D - possibly (VD)
Dvs min skulle være en årgang 1979.
Jeg har købt uret af Micki (Dreamwatch) og ifølge ham kommer uret fra en ca. 70 årig mand fra Bornholm der har haft uret i ca. 28 år og primært brugt det til pænere brug, hvorfor det også er meget velholdt. Der er aldrig er blevet skiftet noget på uret. Det vinder ca. 5 sekunder i døgnet så det er fint
Her er lidt billeder er uret:

Modellen er den Rodger More havde på i Bond filmen "live and let die".
Da alt er originalt på uret kan man også se på lænken hvad år uret er fra (det er ikke eksakt videnskab, da Rolex ikke oplyser det, men det som kendere mener er rigtigt):
Billede af min lænke:

1976 A* - possibly (VA)
1977 B - possibly (VB)
1978 C* - possibly (VC)
1979 D - possibly (VD)
Dvs min skulle være en årgang 1979.
Jeg har købt uret af Micki (Dreamwatch) og ifølge ham kommer uret fra en ca. 70 årig mand fra Bornholm der har haft uret i ca. 28 år og primært brugt det til pænere brug, hvorfor det også er meget velholdt. Der er aldrig er blevet skiftet noget på uret. Det vinder ca. 5 sekunder i døgnet så det er fint
Her er lidt billeder er uret:

vh Hans Henrik

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)