Nyt eller gammelt Navitimer? - Jeg har valgt..
Kære alle,

For et stykke siden spurgte jeg dette, i øvrigt fremragende, forum om hjælp til køb af et Breitling Navitimer. Det startede en ophidset debat om hvorvidt man skulle købe et nyt ur, eller om man skulle bruge penge på en ældre model.

Der kom mange gode indspark, men debatten kørte nok lidt af sporet og tråden blev lukket.

Nuvel, jeg har valgt, og synes jeg ville dele det med jer. At det var et Breitling Navitimer jeg ville have, har jeg været klar over længe, så det giver 3 muligheder:
1) Et sprit nyt ur
2) Et semi nyt, hvor første ejer efter f.eks 5 år har taget værste afskrivning
3) En oldtimer, dvs et Navitimer fra 1965-75.

Hvad uret er værd om 5-10-15-20 år er mig ligegyldigt - det er en gave fra mine børn og kone ifm en rund fødselsdag og jeg kunne derfor ikke drømme om at sælge det.

Punkt 2 var hurtigt ude - det er hverken et vintage ur eller nyt, og det skulle alene være for at spare penge. Derfor stod valget mellem et gammelt eller nyt.

Jeg var faktisk længe overbevidst om at det skulle være et ældre ur, og gerne købt hos Kurt, da han både har forskellige ure og helt klart ved hvad han taler om.

Men det jeg var ude efter, var et ur som jeg skal gå med hver evigt eneste dag - og et 40 år gammelt navitimer ligner mere et "fest-ur", end en dagligdags ting, og derfor valgte jeg af købe et helt nyt Breitling Navitimer A23322 - den sorte skive, med de hvide sub dials sammen med den sorte rem med hvide sygninger - et mesterværk!

Når det så er sagt, så tror jeg ikke det varer længe før jeg skal kigge nærmere på et gammelt Navitimer til brug ved særlige lejligheder - de er fantisktik flotte!!

Anders

PS: Drop Hvelplund! - kør til Urmager Halse i Horsens. God betjening og en særdeles(!) god pris Icon_smil
Svar
Til lykke med klokken, Anders Icon_e_smile

Og må vi så få nogle billeder af uret - tak Icon_e_wink Icon_e_biggrin
De venligste hilsner, John
Svar
Du har gjort dig alle de overvejelser man skal gøre - og har nået en dermed helt rigtig beslutning og har nu et dagligdagsur som du ikke hele tiden skal tænke på om du ridser lidt - købt hos en urmager der kun står respekt om. Med andre ord - du har gjort det for dig helt rigtige

Om du så vil supplere med en old time navitimer er kun som jeg ser det mest et penge spørgsmål. Du skal op med 20-30.000 kr for at få et ur der minder ret kraftigt om det du har - og så er der jo andre valg som også kan være sjove, men som du måske husker fra tråden er jeg klart til old timer og gerne Kurt - men jeg har altså også en del ure at skifte med, og ville ikke have min navitimer på som det helt daglige ur:
Navitimer 1963 - 806 med venus 278 kolonnnehjul - beads of rice krans og hvide subdials - her i Kurts original billede - vi ser da gerne din nyerhvervelse i billed form, så kan man jo se lidt til forskellen - jeg kan så lidt om nye ure - mener i alle fald der er noget om du har dato på den nye, men det kunne da være sjovt at se den til sammenligning:
İmage

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Tillykke med valget og en repræsentant for en af de helt store klassikere og ikoner i ur-universet. Et helt fantastisk design som har holdt - og som holder også fremover.

vh Baun
Svar
Tillyke med den nye klokke Icon_cool
Svar
God knows I tried
andersw Skrev:Jeg var faktisk længe overbevidst om at det skulle være et ældre ur, og gerne købt hos Kurt, da han både har forskellige ure og helt klart ved hvad han taler om.
Svar
lajzen Skrev:Tillyke med den nye klokke Icon_cool
+1
forstår dit valg Icon_cool
Svar
Stort tillykke med det nye ur Icon_e_biggrin

Som der allerede er nævnt, så blev forarbejdet gjort, og valget blev foretaget på et veloplyst grundlag.
Om folk så er til moren eller datteren, er irrelevant, idet du har valgt det rigtige for dig Icon_e_biggrin

Hvis du er glad, så er alt jo godt...........endnu en gang tillykke
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)