MB ur ?
#11
Enzaie Skrev:Tak Baun (håber ikke det gør noget at jeg "lånte" dit foto) men jeg vil altså give Mads ret, jeg dropper det ur der, det yder jo slet ikke min MB retfærdighed hvis det ikke i det mindste et et Tag, men jeg har det bare sådan med at ville eje alle ure i verden, hvis jeg ikke af og til lige får en spand vand i hovedet.


Hø hø ... vi snakker forbi hinanden.... jeg glemte lige at give dig et link ti det ur jeg taler om;

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=12186&hilit=mercedes" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=1&t=12186&hilit=mercedes</a><!-- l -->

vh Baun
Svar
#12
Aha jeg forstår...! jeg tænker lige over dit link, interssant...
Svar
#13
Panerai IWC GP the list is endless of brands using car firms logos on their watches.They all have one thing in common its a fucking disaster.They have finally begun to realize that a man who buys a Ferrari would never ever ever be seen dead with a fucking flying red stallion on his watch.Its like the idiots years ago who walked round with little crocodiles on their shirts.Do not buy that watch it will make you look a complete idiot. Willy
Svar
#14
Hmmmm, der kan man bare se, jeg troede nærmest det var omvendt, at bil-mærkerne stillede krav til urfabrikanterne om ekstra gode ure..
Svar
#15
Enzaie Skrev:Hmmmm, der kan man bare se, jeg troede nærmest det var omvendt, at bil-mærkerne stillede krav til urfabrikanterne om ekstra gode ure..

Det er både og... Der findes masser og masser af billige reklameure, også fra producenter som Mercedes, f.eks.. Billige japanske værker, smuttet i en kinesisk kasse. De kan vise tiden, men pæne (i hvert fald i ydre finish) synes jeg ikke de er...

Så er der ure som f.eks. Bauns ur, øjensynligt er i. Et reelt ur, med et ETA værk... Virker pænt nok.

Også er der ure som de Audermars Piguet lavede til/for/med design hjælp fra, Maserati. De er eksempler på dyre, horologisk interessante ure (for nogle), med et bil fabrikat på skiven.

Så der er lidt fra hver en skuffe... og du skal da bare købe det, du synes er pænt. Icon_e_smile Selvom det Willy beskriver, er en "effekt" jeg er sikker på eksisterer, i hvert fald i nogles øjne.
Svar
#16
Enzaie Skrev:Hmmmm, der kan man bare se, jeg troede nærmest det var omvendt, at bil-mærkerne stillede krav til urfabrikanterne om ekstra gode ure..
Citat:
No No No. Willy
Svar
#17
Uret som jeg viser kan du få for en flaske god vin, hvis du henter det her.

vh Baun
Svar
#18
Det er meget forvirrende med div. samarbejdsaftaler mellem bilfabrikater og urfirmaer. Der et et hav af uheldige kombinationer og relativt få gode. Giver Willy ret i at en Ferrariejere ikke gider købe et Panerai Ferrari ur. Det ser fjoget ud og iøvrigt matcher uret slet ikke bilens niveau. Jeg er sikker på at det her er Panerai der har smidt en seriøs sjat kr. for at måtte benytte Ferrari navnet. At Ferrari så sikkert har godkendt Panerai som leverandør er en anden snak. Dette eksempel anser jeg nu som ok, da urene trods alt har en hæderlig kvalitet og koster fra ca. 30 k og op. Jeg tror iøvrigt slet ikke at PAnerai/Ferrari urene er tiltænkt Ferrariejerne, men de wannabes der gerne vil være lidt med på Ferrari vognen uden at have mønten til at købe bilen Icon_e_wink

Der hvor jeg hiver mig i håret er når der laves nogen uheldige reklameagtige quartz ure, der slet ikke står mål med bilmærket. Lamborghini er det bedste eksempel pt. Der florerer en masse tavelige Lamborghini ure rundt på nettet til ca. 1.000-2.000 kr. der reelt intet er værd Icon_rolleyes

Min personlige holdning; Lade være med at blande de to ting. Mercedes laver fine biler og lad det blive ved det. Alt det merchandise der fås er i 95 % af tilfældene noget bras, og bare fordi man har en Mercedes er det vel ikke nødvendigt at skilte med det på ur, tøj, ect.?

/Mads
Svar
#19
Mads Gjødesen Skrev:Det er meget forvirrende med div. samarbejdsaftaler mellem bilfabrikater og urfirmaer. Der et et hav af uheldige kombinationer og relativt få gode. Giver Willy ret i at en Ferrariejere ikke gider købe et Panerai Ferrari ur. Det ser fjoget ud og iøvrigt matcher uret slet ikke bilens niveau. Jeg er sikker på at det her er Panerai der har smidt en seriøs sjat kr. for at måtte benytte Ferrari navnet. At Ferrari så sikkert har godkendt Panerai som leverandør er en anden snak. Dette eksempel anser jeg nu som ok, da urene trods alt har en hæderlig kvalitet og koster fra ca. 30 k og op. Jeg tror iøvrigt slet ikke at PAnerai/Ferrari urene er tiltænkt Ferrariejerne, men de wannabes der gerne vil være lidt med på Ferrari vognen uden at have mønten til at købe bilen Icon_e_wink

Der hvor jeg hiver mig i håret er når der laves nogen uheldige reklameagtige quartz ure, der slet ikke står mål med bilmærket. Lamborghini er det bedste eksempel pt. Der florerer en masse tavelige Lamborghini ure rundt på nettet til ca. 1.000-2.000 kr. der reelt intet er værd Icon_rolleyes

Min personlige holdning; Lade være med at blande de to ting. Mercedes laver fine biler og lad det blive ved det. Alt det merchandise der fås er i 95 % af tilfældene noget bras, og bare fordi man har en Mercedes er det vel ikke nødvendigt at skilte med det på ur, tøj, ect.?

/Mads
Citat:
Quite agree with that Mads.Even if AP. and JLC Aston are good watches it tends to take the value off them very quickly if they have a car badge or name on them.But it is strange that AP.Alinghi seemed to work well for them.I think maybe because it was such a big event for the swiss to win the Americas Cup. Willy
Svar
#20
Ja Alinghi modellerne har alle været hits for AP. Nu har Hublot så overtaget sponsoratet. Jeg tror Alinghi modellerne har været et hit for AP fordi de var så markant anderledes end andre RO modeller uanfægtet det handlede om både. Havde det været en Maserati model ville det sikkert også have hittet. Se blot F1 modellerne som på papiret ville hære en tyndbenet omgang, men de hitter også max for AP. Jeg kan ikke komme i tanke om andre der i samme omfang som AP slipper afsted med at lave så mange LE´er med succes. Man kan sige meget negativt om dette set med samlerøjne, men faktum er at de hitter. For mig er AP fremragende til at twiste ROO LE modellerne så man ikke er i tvivl om at det er et ROO men stadig skaber et unikt design for den specifikke LE. Det har ingen andre formået at kopiere med samme succes.

/Mads
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)