Svar: 1,494
Tråde: 33
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg ejer ikke selv en iPhone(eller noget lign. for den sags skyld)
Men denne her vil måske interessere nogle, som et slags kuriosum (for jeg er ikke sikker på at den vil kunne erstatte en af Witschi's Watchanalysere, eller en god gammel Vibrograf B200A)
Men sjov er den da.
http://watchmakingblog.com/2010/10/22/ke...ur-iphone/
•
Svar: 350
Tråde: 19
Har godt set programmet og læst andre anmeldelser (har ikke læst den du linker til) men de kommer hvertfald frem til at det mest bare noget man kan bruge til sjov og spas og at programmet kommer frem til forskellig målinger. Det er også grunden til, at jeg ikke selv har gidet at bruge de 54kr det koster...
Casio DW5600
Omega Seamaster Cosmic
Rolex 16600
Rolex 16610LV
•
Svar: 357
Tråde: 39
Modtaget Likes: 2 i 2 svar
Proxi Skrev:Har godt set programmet og læst andre anmeldelser (har ikke læst den du linker til) men de kommer hvertfald frem til at det mest bare noget man kan bruge til sjov og spas og at programmet kommer frem til forskellig målinger. Det er også grunden til, at jeg ikke selv har gidet at bruge de 54kr det koster...
Det ser da sjovt ud
Er der nogen der ved ± hvor meget det er vedsiden af?
VH BobT
•
Svar: 1,494
Tråde: 33
BobT Skrev:Proxi Skrev:Har godt set programmet og læst andre anmeldelser (har ikke læst den du linker til) men de kommer hvertfald frem til at det mest bare noget man kan bruge til sjov og spas og at programmet kommer frem til forskellig målinger. Det er også grunden til, at jeg ikke selv har gidet at bruge de 54kr det koster...
Det ser da sjovt ud
Er der nogen der ved ± hvor meget det er vedsiden af?
VH BobT
Hvis man vidste det, så kunne man kompensere for det, men jeg tror problemet ligger i alle de variabler der er.
Den største er at opfange værkets lyde. På dedikerede instrumenter (Witschi, Vibrograf, Elma osv osv) bruger man en trykfølsom mikrofon. Dens karakteristik gør at den fanger nemmere de impulser, som der nu er i eschappementet, i forhold til lyde i rummet. Med dette "system" skal man opfange små lyde, og lukke alle de andre, potentielt, "store" lyde ude.
Måske man kunne hooke en gammel pickup, fra en vibrograf, til iPhonen?
Udover det, ved jeg ikke helt hvor stabil reference frekvensen er...
•