Skal - skal ikke...
Tak for jeres respons.

Jeg kendte godt prisen på forhånd. Spørgsmålet er nok nærmere om det er det værd Icon_question Evt. kontra køb af et andet ur til 12-13 kilo...

Her er lidt mere at overveje på:

İmage

İmage

İmage
Svar
Jeg synes du spørger om noget som i høj grad er individuel smagssag.

Lænken er lækker, simpelthen noget af det lækreste hvis man er til lænker. Er du det? så: Ja den er det værd - hver en krone

Du kan ha uret fint på armen med en langt billigere læderrem, og nogen (nok mig inkl.) synes det er ligeså flot eller flottere - så Tja den er måske ikke så mange penge værd?

Har du et andet ur som DU og lige præcis DU hellere vil komme de 12-13.000 kr i, ja så er den vel heller ikke det værd

Jeg tror ikke der findes et svar uden det du selv har, men det gode er, at den i kvalitet i alle fald er det værd. Som Jacob Jensen vist skrev, så er det jo ofte sådan med dyre ure, at HVIS man vil ha det på lænke, skal man købe det på lænke. Efterkøb er og bliver oftest dyrere.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg er meget enig med hannover.

Er lænken alle ca 15k værd objektivt set ?... nej det er den nok ikke
ville jeg købe den til uret ? helt sikkert hvis uret er en sikker keeper,den vil give dig noget ingen rem eller andet ur til 15k kan.

Jeg er selv rigtig glad for mit JLC med lænke
faktisk så glad at jeg ikke har fået taget mig sammen til at købe deres gummirem endnu.

Ja det med de kære ure er ikke altid så ligetil Icon_e_biggrin
Svar
For mig er svaret enkelt, der skal lænke på uret. Ure med læder, gummi eller nato rem siger mig absolut intet. For mig er halvdelen af uret lænken. Jeg synes, at lænken er en meget vigtig del af uret som smykke.

Når lænken er så lækkert lavel som denne JLC er der ingen tvivl i mit sind, uret fortjener det for at blive "helt" i mine øjne. Jeg siger, go for it!

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
Pelz Skrev:For mig er svaret enkelt, der skal lænke på uret. Ure med læder, gummi eller nato rem siger mig absolut intet. For mig er halvdelen af uret lænken. Jeg synes, at lænken er en meget vigtig del af uret som smykke.
Det rører måske ved noget væsentligt. Nogen herinde er helt vilde med lænker, jeg er det næsten kun til Rolex sports, samt hvis det er en speciel tilhørende lænke til et vintage ur.

Netop det du skriver, at det er en væsentlig del af uret som smykke, er nok noget af forskellen. Jeg er simpelthen ikke til smykker for mænd (nej ikke homofobi). Jeg ser ikke uret som et smykke men som et ur - som for mig er noget lidt andet end smykke - selvom det udfylder lidt sådan en funktion.

Jeg er derfor i den grad til læder eller gummirem - nok netop for at det ikke skal se for meget ud som smykke. (og så er der vanens magt hvor det kan føles lidt mere komfortabelt med læder - men det er jo nok rent smagssans). Nå det er nok sort snak for mange Icon_redface
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg har godt nok svaret i tråden tidligere, men bemærkningerne fra først "pelz" og siden monsieur Hannover fik mig alligevel til at tænke lidt mere over det.

For det første er jeg nok som pelz, at jeg synes at en lænke er med til at gøre et ur komplet. Det gælder for mig i høj grad også, hvis vi taler om ure i ædelmetal, hvor der skal temmelig mange gram af det dyre metal for at lave lænken. Netop lænken er en af grundene til, at jeg er så glad for mit Rolex i guld. Når man f.eks. ser på et udpræget luksus mærke som Lange&Söhne er det jo nok også naturligt, at de for at holde en rimelig (well....) pris for deres ure laver dem med læder og tilhørende vel-udførte spænder. Men deres lænker er helt sublime og hvis engang der bliver mulighed for et på min arm, må det gerne være på lænke.

Og så er der Hannovers synspunkt - som nok ikke er mig - men som jeg sagtens kan følge. Masser af ure, måske især vintage, er lavet til remme, og skal selvfølgelig være udstyret med en sådan. Og da man samtidig har et meget bredt udvalg af remme og låse, vel noget for stort set enhver pengepung, så er der bestemt mange muligheder der. Men Hannover, du har da en håndfuld Zenith Rainbow på lænke, har du ikke?

I sidste ende er det en smagssag. Og efter denne diskussion kunne jeg måske godt finde på at finde de 13.000 til en JCL lænke til min 8 days; jeg tror faktisk den oftere vil komme på armen, hvis jeg gør det.

/Bjørn.
Svar
bjorn_e58 Skrev:Men Hannover, du har det en håndfuld Zenith Rainbow på lænke, har du ikke?

/Bjørn.
Jo da - flot husket + en speedmaster 145.012 på original lænke + en ploprof på lænke + lidt kronografer på mesh + rolex explorer ll og nok noget mere, så slet ikke noget med kun det ene eller andet. Det var bare det med SMYKKE som fik mig til at tænke, at det netop ikke er SMYKKE jeg vil ha på.
Jeg er tit fløjet hjem fra asien ofte via Bangkok og har set masser af mænd med masser af guld, og jeg VED godt det slet ikke kan sammenlignes med når du går med guldur+lænke (som jeg jo også har set) - men der er bare et eller andet, hvor jeg helst ikke vil se uret som et almindeligt smykke men - som et UR Icon_e_biggrin
Tag det ikke for mere end det er, og den JLC lænke er jo en usædvanlig lækker en af slagsen.
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Pelz Skrev:For mig er svaret enkelt, der skal lænke på uret. Ure med læder, gummi eller nato rem siger mig absolut intet. For mig er halvdelen af uret lænken. Jeg synes, at lænken er en meget vigtig del af uret som smykke.

Når lænken er så lækkert lavel som denne JLC er der ingen tvivl i mit sind, uret fortjener det for at blive "helt" i mine øjne. Jeg siger, go for it!

Jeg er meget enig dog kan gummirem godt sige mig lidt (syntes feks at Omega Ploprof virker godt på sort gummirem og knap så godt på lænke)
uret er både ur og smykke for mig det mener jeg er en forlængelse af at man gerne vil have at det også ser godt ud,og at det derfor ikke bare er et ur.

Det med lænken er en del af uret er jeg også meget enig syntes også urene er smukkest med lænke,så Bob og Bjørn go for it. Icon_e_wink

Hvem ved måske vi ligefrem ved næste sommers GTG kan samle en hel flok af JLCer på lænke Icon_e_biggrin
Svar
jacob jensen Skrev:Jeg er meget enig dog kan gummirem godt sige mig lidt (syntes feks at Omega Ploprof virker godt på sort gummirem og knap så godt på lænke)

Jamen, Jacob dog Icon_e_surprised Icon_e_surprised Icon_e_surprised Omega Ploprof er superfed på den originale meget lækre mesh lænke. Den er SÅ lækker, at jeg kunne finde på at købe uret blot for at eje lænken Icon_e_biggrin I shit you not!!! Håndværksmæssig topkvalitet!!!

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
Jeg skal skynde mig at se at jeg mangler at opleve den live
men på billeder syntes jeg ikke den sorte version virker for mig er er ikke vild med mesh lænkens symetri,sjovt nok virker den hvide bedre.

Men der skal selvfølgelig en armtest til for en endelig vurdering Icon_e_biggrin
men generelt er jeg mere til lænker på dykker ure der har "grovere" led.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)