Spørgsmål om Memovox
Hej alle

Vil lige høre jer om et bud på kvaliteten af JLC Memovox. Det forekommer mig at være et vidunderligt koncept, men er der noget man skal være opmærksom på, inden man investerer i det? Hvordan er kvaliteten af uret sammenlignet med fx Rolex og Omega? Og endelig er der modeller inden for Memovox, man særlig skal gå efter?

De bedste hilsner

Jastrau
Svar
Taler vi nyere eller vintage? Der er stor forskel på modellerne og ikke mindst klangen på ringetonen. De nye lyder som et gammeldags vækkeur, mens de gl. mangler klang, men nærmere er en brummen. Men uanset hvad går du ikke fejl af JLC. Forarbejdning og finish ligger minimum på niveau med Rolex og Omega, men det er meget forskellige ure, hvor jeg anser JLC som værende "finere" teknik, hvor Omega og Rolex er mere robust. Så at sammenligne mærkerne er nok ikke formålstjensteligt Icon_e_wink

Jeg ville nok gå efter et af de nyrer modeller da ringefunktionen bare er en klasse mere lækker. Et Master Compressor Memovox kunne være et godt bud?!

/Mads
Svar
Enig med Mads det mest af vejen Icon_e_biggrin
dog mener jeg at JLC som mærke ligger noget over Omega(make peace not war Icon_e_wink )men som Mads siger de spiller ikke helt på de samme strenge i urverden

Jeg har den model som Mads foreslår på original JLC lænke(cal.916 hvis jeg husker rigtigt)
jeg vil vove den påstand at Omega ikke laver en lænke der matcher den selvom de også laver flotte lænker,jeg mener vi skal op i APs lænker for at finde et match og så er vi altså in my view på toppen af kransekagen Icon_cool

Kassen og skiven er også i mine JLC gråstær lignende øjne flottere og bedre forarbejdet Icon_e_biggrin

Alle de nævnte mærker laver gode ure,de udstråler og signaler bare noget forskelligt
så er det bare spørgsmålet hvad der passer til dig og det uret skal bruges til selvfølgelig

Jeg er meget tilfreds med mit JLC og jeg sælger det kun hvis noget uforudset skulle dukke op,
dog mener jeg man mangler lidt hvis man har det som sit eneste ure (det gør jeg ihvertfald )
Svar
er der tale om værkfinish så ligger JLC på et væsentligt højere niveau end både Rolex og Omega. Også er de tekniske løsninger generelt langt mere raffinerede på et JLC værk.
Svar
Tak for de informative svar!
Jeg kan faktisk bedst lide de ældre vintagemodeller, men de har tilsyneladende en knap så god lyd. Jeg har set, at der er et i stål til salg på vintageure.dk, meget flot (efter min mening), men også relativt omkostningstungt, forekommer det mig. Det er med rem, har de gamle modeller ikke lænke? Og er der nogen, der tør komme med et bud på, hvad man, hvis man er heldig, kan finde en sådan model til?

Masser af hilsner

Jastrau
Svar
Vintage fås vel fra 10 k og op afhængigt at model og stand. Se dig godt for, for du kan let købe for billigt og efterfølgende skulle smide en masse penge efter det. Service, ny rem, skive/visere, ect. kan let løbe i 10 k. Så hellere smide lidt mere i købspris og få et flot velholdt originalt eksemplar. Vintage ure og lænker er sjældent nogen god kombi. Lænkerne er tit meget slidte og i en tvivlsom kvalitet sammenlignet med nutids lænker. Så i mine øjne er en rem eneste rigtige løsning på et vintage Memovox.

Du kan søge på youtube og finde både nye og gl. Memovox ringetoner. De giver et godt indtryk af hvordan lyden er.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)