Natoremme
jacob jensen Skrev:Jeg ved ikke de store om de mærker og har på intet tidspunkt sagt at de ikke kommer alt det er noget du selv tænker dig frem til,men jeg har der imod sagt og det ved du også godt hannover at jeg er stor modstander af ikke at behandle/bruge urene som det de er lave som nemlig en brugs genstand for mig høre det at at "pakke" uret ind på den ene eller anden måden ind under det jeg kalder "forkert" brug

Et godt eksempel er Kim Ts AP et rigtig lækkert ur som jeg mener bare er smukkere med de brugs spor som det har Icon_cool
mange ville bruge sådan et ur "forkert"

Vi skal ikke tilbage til der hvor alt blev en krig
men det er altså dårlig stil at tillægge folk nogle holdninger de ikke har givet udtryk for,er man i tvivl må man spørge ind til hvad der menes
OK men jeg synes det er dårlig stil, uanset din holdning til at ridser må være som de være vil, at skrive som du gør, for det vil få mange til at tro, at nato ikke laver mærker. Jeg synes du (og korsbæk (undskyld om jeg staver fejl) får det til at virke som om I mener det ikke ridser med en nato - når I kalder det overkill.
Jeg synes blot i argumenterer i en tråd - uden at give noget til den som jeg faktisk skriver til.

Jeg forstår du synes det er helt OK hvis et ur efter 3 år på nato har slidt en stor del af skriften på bagsiden af, og det er så det. Du ville ikke trække en øre af i prisen hvis du købte et JLS eller en DS med et natospor på bagsiden - og du ville ha fundet det et overkill at bruge for 0,01 øre tape og 0,19 minutter på noget der ikke ses - eller også aner jeg ikke hvad du taler om.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Der blev vi enige du aner ikke hvad jeg taler om Icon_exclaim
John jeg tror bare du igen skal læse hvad jeg skriver i hele den sætning med "overkill"!

Og Kim synes alle farver spiller max. Især den orange.

Slut fra mig.
Mr. Korsbek! Skrev:Før jeg skrev havde du fortalt at de gav ridser. Ridser er for mig helt naturligt, hvilket brugen af tape på et ur ikke er. Jeg skrev at jeg syntes man skulle lade være med at bruge sådanne remme, fremfor at bruge tape.

Så min mening er, at brug dem uden tape og ja få lidt ridser, eller brug dem ikke og få en flot bagkasse.

Det sjove er så, at de fleste helt naturligt lægger uret på bagkassen på et bord, hvilket selv har givet mine ure flere ridser end brugen af zulu remme.

Så ja måske står jeg alene med en sådanne betragtning, men det lever jeg med. Vil bare ikke selv kunne klare at gå med tape på mit ur - dette også selvom det ikke kan ses.
Du tager fejl vil jeg påstå. vist kan det give ridser at lægge et ur fra sig men: En nato i 3 år laver et mærke - et spor i hele remmens bredde - den kan næsten tage hele graveringen fra bagsiden bort. Jeg har set det på flere gamle ure - omega i hovedsagen. Næsten alt der stod på bagsiden, var væk i hele nato remmens fulde bredde. Jeg tror du taler uden at vide hvad resultatet af 3 år på nato er (og jeg skrev klart vi nr 1 indlæg mener jeg, at det ikke skete ved at have nato på i kortere tid).

Prøv lige at gå med samme ur i 3 år med en nato/zulu - så vil du forstå det - eller kig "gamle" ure igennem på div auktioner - så vil du ser, at det ikke er en lille ridse, men et bredt spor som kan tage hele skriften ned til næsten ulæselig.
Brugt i ørkensand, kan det ske på ganske kort tid faktisk - vi taler måneder. Nedslidning af gravering sker faktisk også ved almindelig brug uden rem, men det går MEGET hurtigere under en nato - tro mig Icon_e_sad
Gi pokker i mærker helt OK, men få det ikke til at se ud som om Nato ikke kan lave ganske voldsomme og uoprettelige mærker.
Undskyld hvis jeg virker/virkede sur - det er ikke hensigten, jeg forstår bare ikke hvad du og Jacob ville opnå.
vh
Besøg min blog om ure!
Jeg vil ikke opnå noget, men bare ikke bruge tape. Så hellere lade være med at bruge en rem som giver ridser.

Jeg er typen som heller ikke lægger en voksdug på mit dyre spisebord. Det virker bare forkert for mig, men at andre gør det er op til dem.

Og nu ingen trusler om at lukke tråden vel? Synes faktisk den er lidt sjovt det her.

Og Claus måske I skulle sende tape med når i sælger en natorem, så I ikke ender med et erstatningsansvar for ridser i bagkassen.

Og nu lover jeg ikke at kommentere igen.
OK - Jeg PRØVER (ingen løfter) at dette skal være mit sidste indlæg med råd om noget som helst. Ikke om jeg gider ryge i klammeri om sådan noget.
Jeg bliver på forum, men vil PRØVE at holde mig til at læse og skrive lidt om egne ure eller noget med relation til dem, men alt om andres ure og råd - fuldt stop -
Vi diskuterer på forskelligt plan - Du og Jacob (måske han på helt tredie plan) ud fra hvad i selv vil med voksdug o.l. (og 100% respekt for det), jeg ud fra hvad der KAN ske og hvad man KAN vælge at beskytte med, og jeg synes slet ikke i tager stilling til det.
Vi ser om det lykkes- jeg vil blive sjældnere (som de fleste andre desværre - og jeg ville hoppe på et nyt mere begrænset dansk forum på stedet) og er kommet med sidste almindelige råd om hvad jeg mener man KAN gøre hvis man vil gøre noget for sig ur. Jeg har nok taget det med at ville gi alle et godt råd for seriøst, og I kan ha ret - og jeg kan ta fejl
vh
Besøg min blog om ure!
Tråden ledes på afveje af formuleringen "overkill", der anvendes nedladende.
Trådens degradering hjælpes på vej med formuleringen om "tonsvis af dokumentation"
İmage
... festen er slut

Geodoc

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)