Studerende og "fattig" ;)
Hej Martin.
... vil også benytte lejligheden til at byde velkommen på forum - men samtidig udtrykke undren over det tilsyneladende eenstemmighed, der forlods afskriver et schwezisk ur indenfor budgettet.
Det kan lade sig gøre; men altså brugt.

Jeg vil henlede opmærksomheden på Seamaster 200, den såkaldte "Pre Bond" generation, der ser således ud:

İmage

İmage
... og ser således ud på håndleddet.

Serien er designet for Omega af Gerald Genta, hvis karakteristiske formsprog navnlig fremgår af den integrerede lænke.
Seamaster 200 findes i flere varianter, med både quartz og mekanisk (automatic) værk

İmage
Det fremgår at der var flere størrelser, hvor jeg personligt har valgt 36 mm, da den IMHO har de mest elegante linier.

Her er karakteristika for uret:
Reference ST 368.1042
International collection: 1989 - 1995
Movement:
# Type: Automatic chronometer certified
# Caliber 1111 - 28.800 BPH
# Functions: Date
Dimensions: 36 x 41 mm
Case back: Screw-in , Full metal
Dial: Black, with luminous "dot" hour markers and luminous hands ("stick" or "Mercedes" type).
Crystal: Scratch-resistant sapphire
Bracelet: Stainless steel
Water resistance: 200 m

Et sådant ur kan snildt anskaffes til under 4.000 kr, og følgende kvaliteter kan fremhæves:
Værket er kronometercertificeret og er en "hurtigsvinger" (28.800 BPH), hvilket medfører at man kan nyde en praktisk talt glidende sekundviser uden "hakken".
Vandtæt til 200 meter og med skruekrone. - Ridsefast safirglas.

Versioner med quartz værk er billigere, dog ikke de få med kaliber 1441, der får alle bukseknapper til at springe på High End Quartz entusiaster.

Det kan være, at du synes uret ser "altmutish" ud; men det eksemplificerer, at dine kriterie (trods alt) kan imødekommes af et schweizisk ur.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Geodoc Skrev:Hej Martin.
... vil også benytte lejligheden til at byde velkommen på forum - men samtidig udtrykke undren over det tilsyneladende eenstemmighed, der forlods afskriver et schwezisk ur indenfor budgettet.
Det kan lade sig gøre; men altså brugt.

Jeg vil henlede opmærksomheden på Seamaster 200, den såkaldte "Pre Bond" generation, der ser således ud:

İmage

İmage
... og ser således ud på håndleddet.

Serien er designet for Omega af Gerald Genta, hvis karakteristiske formsprog navnlig fremgår af den integrerede lænke.
Seamaster 200 findes i flere varianter, med både quartz og mekanisk (automatic) værk

İmage
Det fremgår at der var flere størrelser, hvor jeg personligt har valgt 36 mm, da den IMHO har de mest elegante linier.

Her er karakteristika for uret:
Reference ST 368.1042
International collection: 1989 - 1995
Movement:
# Type: Automatic chronometer certified
# Caliber 1111 - 28.800 BPH
# Functions: Date
Dimensions: 36 x 41 mm
Case back: Screw-in , Full metal
Dial: Black, with luminous "dot" hour markers and luminous hands ("stick" or "Mercedes" type).
Crystal: Scratch-resistant sapphire
Bracelet: Stainless steel
Water resistance: 200 m

Et sådant ur kan snildt anskaffes til under 4.000 kr, og følgende kvaliteter kan fremhæves:
Værket er kronometercertificeret og er en "hurtigsvinger" (28.800 BPH), hvilket medfører at man kan nyde en praktisk talt glidende sekundviser uden "hakken".
Vandtæt til 200 meter og med skruekrone. - Ridsefast safirglas.

Versioner med quartz værk er billigere, dog ikke de få med kaliber 1441, der får alle bukseknapper til at springe på High End Quartz entusiaster.

Det kan være, at du synes uret ser "altmutish" ud; men det eksemplificerer, at dine kriterie (trods alt) kan imødekommes af et schweizisk ur.

Med venlig hilsen - Geodoc

Kanont svar, det kan jeg virkeligt bruge, men syntes jeg har kigget på de fleste sider, og har ikke været heldig at finde et omega seamaster til under 4000. Men måske kigger jeg de forkerte steder ? Og det er klart i den genre jeg kigger, men har pga. økonomien ikke fundet det realistisk at skrive som et emne, men hvis det skulle være til at opsnappe til den pris, så er jeg i hvert fald meget interesseret, og vil med stor glæde fortsætte min søgen.
Og til jer andre, mange tak for de seriøse henvændelser. Det er nyt for mig at seriøsiteten på et sådant forum prioriteres så højt, det er fedt at se. !

Vh Martin
Svar
Umiddelbart kan jeg anbefale HydroConquest fra Longines, da nogle af deres simple modeller tilsyneladende ligger inden for dit prisleje. Og de er tilmed nye.

Og ellers er der jo som tidl. nævnt også modeller fra Seiko som kan være en god begynder for nogle.

Hvad studerer du?
Svar
Hej Martin,

Jeg er også studerende, så jeg kan forholde mig til dit problem Icon_e_smile Jeg fandt et Tag Heuer 200 i super fin stand til 2200 kr.
İmage

Tak for linket til firstwatch.dk, super fede ure.
Svar
Mange studerende falder også for et fint gammelt Vintage Omege. på denne måde kan man for en rimelig penge få et klassisk, smukt og lækkert ur.

Her er eksempler på hvad man kan finde til den pris du taler om:

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

vh Baun
Svar
Super fede omega ure. Har ikke især det første seamaster.
Svar
Jeps .... her er lidt data....

Mærke og model: Omega Seamaster Automatic
Årgang: 1952
Kasse: Rund, stål i flot stand
Højde: 10,5 mm
Diameter: 34 mm uden krone
Skive: Smuk patineret original beige skive. Gyldne timemarkeringer/arabertal. Gyldne visere i flot stand, originale men med nyt selvlysende materiale!
Rem: Brun læderrem
Caliber: 342 Bumper Automatic med lille sekundviser
Caliber nr.: 13898497
Ref. Nr.: 2766 - 1 SC

İmage

İmage
İmage

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Jeps .... her er lidt data....

Mærke og model: Omega Seamaster Automatic
Årgang: 1952
Kasse: Rund, stål i flot stand
Højde: 10,5 mm
Diameter: 34 mm uden krone
Skive: Smuk patineret original beige skive. Gyldne timemarkeringer/arabertal. Gyldne visere i flot stand, originale men med nyt selvlysende materiale!
Rem: Brun læderrem
Caliber: 342 Bumper Automatic med lille sekundviser
Caliber nr.: 13898497
Ref. Nr.: 2766 - 1 SC

İmage

vh Baun

Ja lige præcis den bumper er jeg også så småt begynde at falde for!!

- Det er ved tage overhånd for mig det Omega her jeg har rodet mig ud i... Icon_e_wink

Jeg kunne selv gøre arb. men hvad skal sådan en ca ligge i Per i en god stand??

Mvh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Ja det kommer jo an på hvor man køber men denne ville jeg sætte til 3800 kr på Vintageure.dk - og det vil sige at jeg vil tro at den kan købes på auktion - i auktionsstand for ca 2K.

vh Baun
Svar
Hvis jeg var dig, og havde 5000 til et ur nu, foretrækker schweitziske ure etc, så ville jeg spare yderligere 2000 op og købe et brugt Omega Seamaster 300m Pro. Suverent et af de ure hvor du får mest for pengene, specielt hvis du køber brugt.
Omega SMP 300
Rolex 5512
Rolex 1680
Rolex 1680/8 YG
AP 15300
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)