Studerende og "fattig" ;)
Hey allesammen. Jeg er ny på denne side, men fandt den ved et tilfælde, og vil med stor ros i stemmen sige at det er da et fantastisk initiativ, og fedt at der er så meget opbakning om det.

Nå til sagen. Jeg er en ung fyr der stadig studerer, men min lidenskab for ure, og specielt sweitziske ure er kæmpe, dog er min økonomi ikke til at udleve den store samlerdrøm endnu. Men er der imellem jer kloge flinke menensker nogle der har nogle gode forslag til et lækkert ur, der er til at købe for penge, og til en vis grad har den prestige som et lækkert ur nu skal have ? chronograph ure, og klassiske ure så spom rolex´s submarine er at fortrække, meeen gerne i "studenter" udgaver Icon_e_smile

Pft. Martin J
Svar
Velkommen til forum, Martin Icon_e_wink

Hvis du har et budget, så ville det være lettere at guide dig i en bestemt retning.

Lige så, hvis du kunne fortælle om uret skal være alsidigt anvendeligt, primært sporty, chronograf, dykkerur eller andet ?

Er det et must, at urene er schwezisk producerede ?
De venligste hilsner, John
Svar
Joepete Skrev:Velkommen til forum, Martin Icon_e_wink

Hvis du har et budget, så ville det være lettere at guide dig i en bestemt retning.

Lige så, hvis du kunne fortælle om uret skal være alsidigt anvendeligt, primært sporty, chronograf, dykkerur eller andet ?

Er det et must, at urene er schwezisk producerede ?

Mange tak.

Jamen det er lidt svært at sige, for hvis det skal være sweitzisk, så er prisen jo også derefter. og jeg snakker helst under 5000 dkr.
så det kommer nok til at ligge øst for europa i første omgang. Icon_e_smile
Jeg har kigget lidt på det dykkerur seiko har lavet, som er en efterligning af Rolex´s Oyster, det er super fedt i designet, (selvfølgelig fordi de har fundet inspirationen fra det rigtige sted) men er lidt i tvivl omkring kvaliteten. Der er med mineralglad, og er lavet i stål, så ved ikke om det er "holdbart" nok. Det skal ikke bruges til noget vildt, studerer, og arbejder ikke med noget specielt fysisk.
Svar
Hej Martin

Velkommen til forummet. Ta et kig på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.firstwatch.dk" onclick="window.open(this.href);return false;">www.firstwatch.dk</a><!-- w -->, her kan du uden tvivl finde noget til din pengepung. Bagmændende Claus og Micki er begge flittige gæster her på forummet og særdeles kompetente indenfor både den kategori du leder efter nu og også når du engang vil avancere op i de lidt tungere klasser.

Hvis jeg skal gi ét godt råd så er det at finde et ur med safirglas.

God Jagt!!!

Mvh
Morten
Svar
MortenKN Skrev:Hej Martin

Velkommen til forummet. Ta et kig på [url]"http://www.firstwatch.dk" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.firstwatch.dk[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;, her kan du uden tvivl finde noget til din pengepung. Bagmændende Claus og Micki er begge flittige gæster her på forummet og særdeles kompetente indenfor både den kategori du leder efter nu og også når du engang vil avancere op i de lidt tungere klasser.

Hvis jeg skal gi ét godt råd så er det at finde et ur med safirglas.

God Jagt!!!

Mvh
Morten

Mange tak for siden, den ser virkelig interessant ud, og der må siges at være noget for en hver smag, og for enhver økonomi Icon_e_smile
vh martin
Svar
Jeg startede med et fint Certina ur. Det har jeg været meget glad for.

Ellers er jeg pt også meget glad for mit Seiko Monster.. Det er købt til under 2000 kr
Mekanisk, robust og supercool IMO.
Mvh Kim 
Svar
Hej Martin

Du vil kunne finde rigtigt mange spændende ure på vintageure brugte ure, også under 5000 dkr.

Held og lykke med søgningen.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Du burde sagtens kunne finde et godt automatisk ur for 5000 kr. Icon_e_wink

Jeg holder jo primært til i Japansk Forum, så jeg vil - ikke overraskende Icon_razz - anbefale dig at kigge nærmere på Seiko. Jeg er varm fortaler for Seiko Sumo modellen, som har en finish og et automatisk urværk i en rigtig god kvalitet til prisen: 4000 kr. direkte importeret fra Japan med told og moms betalt. Du kan få uret med sort, blå og orange skivefarve. Alternativt, så er både SKX007 og SKX009 samt Monster urene (SKX779 og SKX781) også et godt første ur Icon_e_wink

Sumo´en kommer naturligvis på lænke, men en Nato rem kan den også bære Icon_e_wink
İmage

Orange Monster - bedre lænke til prisen kan du ikke finde Icon_cool
İmage

SKX007 - en vaskeægte Seiko klassiker med 40 års designtradition summet op i modellen
İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Ahhhhhhhhhhhhhhh det sumo er bare super smukt.......
Svar
Under en tusse.....

İmage

Skal det være "Swiss Made", kan man finde ure fra kr. 1800-2000, uden problemer...
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)