Breitling chronograph - er det noget
Nu har jeg gennem noget tid gået og forelsket mig i en Navitimer 806 men de ligger pt lidt uden for mit prisleje, og så var det at jeg faldt over denne som jeg blev ret vild med:

İmage

Det skulle være med VENUS 188 værk, Ref. 18102.

Er det noget værd, og hvad må sådan en sag koste?

Det er første gang jeg begiver mig ud på rigtigt vintage eventyr, og jeg vil jo gerne undgå at købe katten i sækken
Seamaster Cronograph Americas Cup
Certina Type X-02
Svar
Det er jo ikke let ud fra billedet at sige om det er massivt guld eller forgyldt. Jeg gætter på forgyldt. Det ser du nok hvis du ser bagkassen, som så sikkert er af stål.
HVIS det er 18K "massive" så vil næste spørgsmål dukke op, nemlig om det er massivt eller løgskalstyndt guld med en metalbskyttelse om værket?

Nå, jeg udgør fra at det er forgyldt. Det første jeg med 99% sikkerhed vil sige er, at det er en redial. Den er for pæn og regelmæssig, og der laves masser af redials der ser sådan lidt gamle ud. Det er en hel industri til gamle kronografer med Breitling som en af de absolut mest anvendte til re-dial (gode priser)

Jeg går så også ud fra at maskinen er mærket Breitling, men også her har jeg faktisk mistanke, grundet antallet, at visse enutrale broer, eftergraveres med Breitling, men lad os gå ud fra det er en original Breitling maskine fra Venus

Værket er udemærket og kan give mange års service. Der laves nye venus værker idag (i Rusland), og de KAN anvendes til at sætte i sådanne ure med "nye" skiver.

Venus 188 er et knaststyret værk, hvilket er med til beslutning om at satse på forgyldt ur, eller løgskalsguld. I rigtigt massive 18K ville der nok ligge noget kolonnestyret.

Det kunne jo så lyde vældigt forbeholdent, men:

Hvis du nu synes den er pæn, så får du hvad du ser. En skive som generelt er pænere end en gammel original ville være det - med et kendt navn på skiven, i et pænt ur - i guld på den ene eller anden måde. Du får så NOK også en sag på 35/36 mm eller deromkring og ikke over 40 mm som navitimer du talte om, det skal du ha med i overvejelserne.

Pris? Ja du ville kunne få en med et "noname" ukendt fabrikat til 240 Euro sådan ca. En med Breitling vil sikkert gå op mod de 380-400 Euro vil jeg tro. Om det så er billigt eller dyrt? Det er billigt for et pænt ur der går fint og kan vække lidt opsigt - absolut billigt, men det er dyrt hvis det er noget originalt men ville ha haft.

Til slut - jeg svarer ud fra ET billede, som ikke er super skarpt, og uden at kende oprindelse osv. , så det er med absolutte forbehold.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Tusind tak for et rigtig informativt og godt indlæg. Det har virkelig bygget oven på min sparsomme viden om vintage markedet. Jeg mistænker at det hænger præcist sådan sammen som du antager, især efter jeg har fået nogen flere billeder (se neden for)
Jeg må indrømme at jeg nok hellere vil vente lidt, og så få noget der er tættere på "the real deal"

billeder:

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
Certina Type X-02
Svar
Det her ligner noget der er mere rigtigt så: http://cgi.ebay.co.uk/BREITLING-CHRONOGR...41544d4bd3
Certina Type X-02
Svar
Sauersen Skrev:Det her ligner noget der er mere rigtigt så: http://cgi.ebay.co.uk/BREITLING-CHRONOGR...41544d4bd3
Der skriver sælger jo REDIAL tydeligt, så det er en eftergjort dial.

Dit indlæg inden viser, at det var et forgyldt ur der blev tilbudt

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)