Urban Jørgensen lommeur
Hej med jer.

Jeg har et spørgsmål til alle jer lommeurs experter.

Jeg har fået mulighed for at købe følgende ur.
Jeg syntes uret ser spændende ud og kan fortælle at det er i 18 k guld.

Er der nogen som ud fra de billeder jeg har postet kan fortælle mig lidt om uret.
Og vigtigst af alt hvad jeg må betale for det... Og hvad det er værd.
Jeg syntes at skiver er usædvanlig spændende... Og hvorfor er der bogstaver i stedet for tal rundt på skiven.

[attachment=2]<!-- ia2 -->IMG_3702.JPG<!-- ia2 -->[/attachment]
[attachment=1]<!-- ia1 -->IMG_3703.JPG<!-- ia1 -->[/attachment]
Rolex seadweller - V serie.
Rolex 14060 - N serie.
Suunto Advizor.
Promaster citizen - Pingo.
Svar
[attachment=2]<!-- ia2 -->IMG_3705.JPG<!-- ia2 -->[/attachment]
[attachment=1]<!-- ia1 -->IMG_3706.JPG<!-- ia1 -->[/attachment]
[attachment=0]<!-- ia0 -->IMG_3707.JPG<!-- ia0 -->[/attachment]
Rolex 14060 - N serie.
Suunto Advizor.
Svar
[attachment=2]<!-- ia2 -->IMG_3708.JPG<!-- ia2 -->[/attachment][attachment=1]<!-- ia1 -->IMG_3709.JPG<!-- ia1 -->[/attachment][attachment=0]<!-- ia0 -->IMG_3710.JPG<!-- ia0 -->[/attachment]
Rolex 14060 - N serie.
Suunto Advizor.
Svar
[attachment=2]<!-- ia2 -->IMG_3711.JPG<!-- ia2 -->[/attachment][attachment=1]<!-- ia1 -->IMG_3712.JPG<!-- ia1 -->[/attachment][attachment=0]<!-- ia0 -->IMG_3713.JPG<!-- ia0 -->[/attachment]
Rolex 14060 - N serie.
Suunto Advizor.
Svar
Urban J er jo kendt dansk mærke og det her må jo være fra den danske tid absolut. Billederne er ikke top $ men det bliver nok også lettere for dig hvis du kan uploade til en server hvor billederne vises direkte - det andet tager en del tid. Det kan du se mere om her:
http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.ph...139#p65139
Jeg kan ikke ud fra det viste sige ret meget. Det virker gammelt = 1900 eller lidt før?
Jeg kan heller ikke se om det er 18K guld, men jeg har heller ikke søgt så voldsomt efter mærket.
Mest bemærkelsesværdigt synes jeg skiven med bogstaver er

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Ja ,jeg har ikke styr på det med at uploade billeder... Syntes selv at jeg var sej da det lykkedes at få disse frem...

Og ja der er vildt underligt det med skiven... Har du en ide til værdien på klokken... Og hvad må den koste...?

Kjeldsen
Rolex 14060 - N serie.
Suunto Advizor.
Svar
Hej.
Hvis vi nu kunne få nogle billeder der er taget vinkelret på uret så hele uret/bagkasse/skive er skarpe på billederne så kunne vi nok have lidt lettere ved at sige lidt om uret.
Prøver alligevel, udfra det jeg kan se på billederne, Urban Jürgensen og sønner, Cylindergang og sandsynligvis 18K guld, har aldrig set andet fra dem....
Skiven har jeg ladet mig fortælle er navnet på den uret er lavet til eller for. Har dog lidt svært ved at se et navn andet end BILSTEDERNST... S. T. BILSTEDERN det er blot et bud på hvad det kunne stå for, der skal nok leges lidt med bogstaverne, men det er mit bud.
Og ellers prøv med nogle bedre billeder så vil jeg gerne komme ind over igen
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Lars Skrev:Hej.
Hvis vi nu kunne få nogle billeder der er taget vinkelret på uret så hele uret/bagkasse/skive er skarpe på billederne så kunne vi nok have lidt lettere ved at sige lidt om uret.
Prøver alligevel, udfra det jeg kan se på billederne, Urban Jürgensen og sønner, Cylindergang og sandsynligvis 18K guld, har aldrig set andet fra dem....
Skiven har jeg ladet mig fortælle er navnet på den uret er lavet til eller for. Har dog lidt svært ved at se et navn andet end BILSTEDERNST... S. T. BILSTEDERN det er blot et bud på hvad det kunne stå for, der skal nok leges lidt med bogstaverne, men det er mit bud.
Og ellers prøv med nogle bedre billeder så vil jeg gerne komme ind over igen
Ha - jeg prøvede præcis det samme, at stave mig frem til en eller anden by. Det lyder jo sjovt - eneste jeg kan komme frem frem til er Ernst Bildersted hvis det skal minde om noget som helst - tysk, dansk eller fransk navn - men det kræver jo man starter stavningen et helt fjollet sted på uret.
Mon ikke vi er enige om 1900 eller før? Selve værket - ser det specielt high grade ud for tiden det er bygget (burde vel være OK i mærket)?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg prøver at tage nogle bedre billeder. Post jeres mail og jeg sender dem til jer også.
Rolex 14060 - N serie.
Suunto Advizor.
Svar
Tror der står Ernst Bilsted, hvis fulde navn formodentligt var Ernst Fredrik August Bilsted (1808-1871). Det passer også tidsmæssigt bedre til værket, som ligner et tidligt giltet Lepine-værk og bestemt af høj kvalitet, med bl.a. stål capjewel ved balance og wolf-tooth winding gear(jøsses, jeg glemmer konstant de danske udtryk, sorry lyder mærkeligt at sige ulvetænder(breguettænder?))

[url]"http://genealogy.munthe.net/database/g0001087.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://genealogy.munthe.net/database/g0001087.html[/url]
dette er formodentligt den oprindelige ejer
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)