Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Jeg tror Dwindlers gæt ligger ganske højt - når det nu fremgår at det er 32 mm. De er ikke helt lette at sælge de guld ure under 34-35 mm desværre, men godt bud med at høre Krognos (JP Ure Frederiksberg) eller Mølbak - begge kan findes på hovedsiden her eller på dgs.dk
18k Guldlåsen tyder på at også selve uret er massivt guld.
vh
•
Svar: 7
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Uret er med guld kransen 34mm.. :0)
Vi må se hvad det ender med.. Ikke noget jeg regnede med at blive rig på.. Dog ville pengene gå til hvad jeg ser som et godt formål nemlig indkøb af div. ting til vores nyopstartede B&B i spanien.. Dog kan jeg se det er en de luxe model som jeg har haft svært ved at støve frem på nettet. Om det så er en jubilæms model eller lign måske?
•
Svar: 777
Tråde: 45
Jeg vil gætte på, at uret enten har cal 89 eller 401.
Hvis uret er i massivt guld vil jeg mene prisniveauet er 10-12.000 kr. Cal. 89 er mest populær, selvom den er lavet i mange flere eksemplarer.
På en god dag kan et perfekt cal 89 guldur hente flere penge på tysk ebay.
De er ikke så nemme at afsætte i Danmark.
Jens-Kristian
•
Svar: 537
Tråde: 34
Denne model var top of the range fra IWC dengang. Din er med den håndoptrukne kal.401, og derudover fandtes en automatikmodel med kal.8531.
34 mm i en semitynd håndoptrukken kaliber med skiven der går næsten helt ud til kant er faktisk et ret stort ur for typen, og DeLuxe modellerne er samtidigt prismæssigt kraftigt i stigning. Automatikmodellen er dog den mest eftertragtede, men din følger nu også ganske godt med. På Uhrenpreise.de ses en automatik med guldlænke, som vurderes til 3700 euro. Siden er dog ikke opdateret i et mands minde! Et ur som dit i god stand (original skive uden ujævn/plettet patina (forresten SKAL skiven være i massiv guld ellers er det givetvis en repaint), kasse og horn osv. skal fremstå skarp(må godt være ridsede), men helst ikke kraftigt efterpolerede. Og så skader absolut heller ikke gensalgsværdien at det originale spænde fra korrekt tid medfølger, samt boksen ikke at glemme. Jeg ville ikke drømme om at sælge uret under 1500 euro, og på en fornuftig dag er et sted mellem 1800 og 2000 euro bestemt ikke urealistisk. I Tyskland er mærket stort, i Danmark er det vel primært big pilot, ingenieur, dykkere og nyere klassisk og dress som genkendes, resten smides i vintagedress-skuffen! Jeg ville nok ikke sælge uret i DK, hvis du søger den optimale pris for uret. I det hele taget ville jeg afvente, fordi at disse ure vokser i værdi pt.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Grandjean Skrev:Uret er med guld kransen 34mm.. :0)
Vi må se hvad det ender med.. Ikke noget jeg regnede med at blive rig på.. Dog ville pengene gå til hvad jeg ser som et godt formål nemlig indkøb af div. ting til vores nyopstartede B&B i spanien.. Dog kan jeg se det er en de luxe model som jeg har haft svært ved at støve frem på nettet. Om det så er en jubilæms model eller lign måske?
Det hjælper meget med de sidste 2 mm (underligt men sådan er det) - men du har fra JK og Mikata to kompetente på emnet til at svare, så hold du dig til dem
vh
•