Svar: 55
Tråde: 5
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Da jeg har brug for lidt hjælp, tillader jeg mig at henvende mig til "forum for urtosser"...!
Så tilfældigt en annonce fra et urfirma i en avis, der søgte ure. Jeg kom så til at det tænke på, at måske var det en god ide at sælge mit ROLEX, GMT-master m/blå & rød skive, som jeg ikke længere anvender, da det føles en smule klodset og tungt.
Uret er små 25 år gammelt, går upåklageligt og er købt & vedligeholdt af Klarlund. Man kan selvfølgelig se, at uret har været brugt, der er småridser i glasset og farverne på ringen er slidt lidt i kanten.
Jeg vil være meget glad for oplysning om hvor og med hvem, jeg skal handle, og hvad jeg med rimelighed kan forvente af økonomi.
I håb om at I har overskud til at være en "ikke-urtosse" behjælpelig.
Med venlig hilsen
Ivan
•
Svar: 372
Tråde: 10
Modtaget Likes: 45 i 18 svar
Givet Likes: 127
Hej Ivan,
Velkommen til

For det første må du ikke sælge dit ur til nogen af dem som annoncerer i aviserne at de opkøber ure. Hvis du er heldig får du max 50% af hvad uret er værd.
Her på siden (Vintageure.dk) er der et salgsforum hvor du med fordel kan sætte det tilsalg.
Ang. en fair salgspris for dit ur, så kræver det lidt flere detaljer. Har du boks og papirer til uret? Ved du hvilket ref. nr uret har? Hvis det er omkring 20-25 år gammelt kunne det være en ref 16750 da du skriver at der er småridser i glasset. Glasset på denne model er plexi. Hvis det er med boks og papirer vil en evt. salgspris (på denne model) være i omegnen af 30k
Kom med lidt flere oplysninger og jeg er sikker på at flere vil kunne hjælpe dig her på siden
Mvh

le J
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Der er mange aspekter i det at sælge et ur. Det er vel lidt som at skyde en brugt bil af. Som Ole pointerer, får du mest ved en privat handel, hvor du selv sælger det. Her er fordelen at du får max. kr. for uret, men omvendt også selv skal stå for annoncering med beskrivelse, billeder, ect. Desuden det arbejde der ligger i at gennemføre en handel, som kan indeholde forhandling, verificering, masser af mail/tlf korrespondance samt besøg af ukendte personer i privaten.
Mange af ovenstående punkter undgår du hvis du sælger til en forhandler, men omvendt er prisen så også 10-30 % under markedspris. Forhandlere betaler ok for Rolex idet de er lette at skyde af igen (læs: ikke den store risiko i at ende som langtidslagervarer)
Hvad du så foretrækker er helt op til dig. Nogen syntes det er sjovt selv at handle, mens andre ikke tænder på den del.
Du er velkommen til at smide mig et par billeder samt beskrivelse (herunder hvad du har af tilbehør på uret) på <!-- e --><a href="mailto:gjoedesen@hotmail.com">gjoedesen@hotmail.com</a><!-- e -->, hvis du vil have en uvildig vurdering.
/Mads
•
Svar: 372
Tråde: 10
Modtaget Likes: 45 i 18 svar
Givet Likes: 127
.. nu skal jeg også være fair - med max 50% tænkte jeg på nogle af de annoncører som for tid til anden er i aviserne som har en noget "alternativ" tilgang til hvad urene er værd - disse annoncer sigter typisk lige nøjagtig efter folk som ikke ved hvad den reelle værdi er.
/

le J
•