Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
Magnum Skrev:Med en 3-cifret millionomsætning, så tror jeg ikke de 1800kr er forklaringen på den manglende investering. De har sikkert en.
Tror mere det er en prioritering af tiden på værkstedet, de har ret travlt.
Deres grund skal jeg ikke blande mig i, eller gisne om. De mener sikkert det er godt som de gør det, og sender det til Omega i Schweitz, nu ved jeg at de laver dem altså også ved Swatch i Kbh. Så den med Schweitz......

Og for mig var der en udfordring, derfor begyndte jeg at undersøge om det da virkelig er så svært som der snakkes om, jeg vil sige svært ja, men ikke umuligt. Selv uden efteruddannelse, vi kan slet ikke komme på efteruddannelse i co-axial endnu på urmagerskolen, så det er jo så lige til med det. Mener at de er begyndt at røre ved det. Så det kommer nok på et tidspunkt.
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900
Instagram:
https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/
Mvh
Lars
•
Svar: 340
Tråde: 8
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Uden at jeg har den helt store viden om Klarlunds urmageværksted og hvor kompliceret urmagerarbejde det egentligt kan lave, så har jeg i hvertfald på fornemmelsen, at det ikke er et lille amatørsted med en drejebænk og en værktøjskasse. Med mindre Omega ikke særligt villigt udbyder disse Co-Axial-efteruddannelse til deres forhandlere, synes jeg det lyder meget underligt at Klarlund ikke har ekspertise til at justere et Co-Axialur. Der er jo ikke tale om en lille butik med begrænsede midler, så at smide lidt penge afsted på efteruddannelseskontoen, kan da ikke være så svært..... men det kan også være, at sagen er mere kompliceret end jeg tror
Hilsen Peter
•
Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
Olsen Skrev:Uden at jeg har den helt store viden om Klarlunds urmageværksted og hvor kompliceret urmagerarbejde det egentligt kan lave, så har jeg i hvertfald på fornemmelsen, at det ikke er et lille amatørsted med en drejebænk og en værktøjskasse. Med mindre Omega ikke særligt villigt udbyder disse Co-Axial-efteruddannelse til deres forhandlere, synes jeg det lyder meget underligt at Klarlund ikke har ekspertise til at justere et Co-Axialur. Der er jo ikke tale om en lille butik med begrænsede midler, så at smide lidt penge afsted på efteruddannelseskontoen, kan da ikke være så svært..... men det kan også være, at sagen er mere kompliceret end jeg tror 
Hilsen Peter
Det er måske mere enkelt end du regner med....

Mig bekendt er der INGEN efteruddannelse på co-axialgangen. Har prøvet mig frem og fået hjælp fra Swatch. Læst grundigt i manualen der ligger på linkcentralen, endnu engang tak til Geodoc. Og så ellers brugt den sunde urmager fornuft, hvilket indtil nu har givet gode resultater. Jeg hentyder heller ikke til at Klarlund skulle være den ovennævnte form for værksted, nærmere det modsatte med det kendskab og rundvisning jeg har fået hos dem...kan kun have stor respekt for dem, men undrer mig over at de ikke selv laver co-axial, det ville da give en del tilfredse kunder, og det var ligesom der tråden startede.
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900
Instagram:
https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/
Mvh
Lars
•