Hvor længe holder glæden ved et nyt ur?
Jeg får lidt nysgerrigt lyst til at spørge dig Mads...

De mange ure du trods alt har fingrene i, kva din forretning, givet det ikke en form for forløsning og fjerner de værste abstinenser for yderlige ur-køb, eller har det den modsatte effekt.

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Hedegaard Skrev:... Jeg ville i så fald bare smide det ned i bankboksen istedet for, at skulle sælge det for, at skaffe nye midler til nye indkøb! At man så på sigt ville have lidt flere, at skifte med ville da være lækkert og måske også give ny interesse for et ældre ur som har ligget i banken over længere tid!

Jeg kan godt nikke genkendende til det ovenfor citerede afsnit. Icon_e_smile Det sker i hvert fald ofte for mit vedkommende.
Svar
Glæden ved langt de fleste af mine ure, tror jeg, vil holde mange, mange år. Men ønsket om nyerhvervelser opstår jo alligevel. Det skulle da være mærkeligt andet, hvis man har ure som hobby. Godt nytår!

JK
Svar
Miwes Skrev:Jeg får lidt nysgerrigt lyst til at spørge dig Mads...

De mange ure du trods alt har fingrene i, kva din forretning, givet det ikke en form for forløsning og fjerner de værste abstinenser for yderlige ur-køb, eller har det den modsatte effekt.

Vh. Michael

Min forretning er startet på samme grundlag som Claus'. Nemlig en meget hyppig udskiftning af 80 % af samlingen, hvor det ikke rigtig kunne forsvares at det økonomiske aspekt ikke havde indflydelse. Så jo... der kommer da masser af spændende ure ind, som jeg normalt ikke ville investere i, hvis mit personlige valg skulle råde 100 %. Den vej rundt er jeg blevet både positivt og negativt overrasket. Man når dog hurtigt til et mætningspunkt, hvor et nyt ur ikke gør den store forskel, hvis man har haft 5-10 ure af samme model tidligere.

Jeg husker f.eks tydeligt forventningens glæde, da jeg i 2002 modtog et Rolex Sub 14060, som var mit første rigtige dyre ur. Det var som et lille barn juleaften. Får jeg et 14060 ind i dag med posten, svarer det mere til at hive 2 liter mælk op ad indkøbsposen. Dermed ikke sagt jeg ikke syntes uret er super lækkert, men når man har haft modellen 10-15 gange før, er alt forventningsglæden væk Icon_e_sad

Med fare for at lyde arrogant skal der derfor mere og mere til for at jeg glæder mig til at modtage et nyt ur, i takt med at man har set og ejet mere og mere. Det skal helst være noget jeg ikke har haft før, som også matcher min personlige interesse. Dvs. vintage Rolex eller finere/sjælden horologi. Standen er mere afgørende end prisen. Jeg ville hellere føje et mint condition 5513 til samlingen end et halv smadret tropical dial Red Sub, selv om prisen ville være x2 på den røde. Fornøjelsen ved at finde perlerne er større end størrelsen på prissedlen.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Takker for dit svar Mads, som jeg nok ikke er forundret over, men det giver jo også god mening.

Jeg tror vi er mange der glade for de muligheder vi har for et godt køb, gennem bl.a. din og ikke mindst CT-Watches forretning, hvor toppen er skåret af prisen, men man er i sikre hænder når det gælder brugte ure.

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
@Tom, jeg kan se at dit AP er til salg. Hvad har du på vej ind i stedet for?
Svar
Claus Tukjær Skrev:@Tom, jeg kan se at dit AP er til salg. Hvad har du på vej ind i stedet for?

Ja Claus, meget apropos glæden ved et nyt ur, så er jeg meget modsat andre tilfælde super glad for mit AP. Det eneste som trikker mig meget er et eller andet med guld på Icon_e_wink. Men igen er langt fra sikker på hvad mit næste ur skal være, for der findes jo så mange lækre klokker derude.

Hilsen Tom.
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
Faurschou Skrev:Og ellers er jeg også interesseret i at samle viden om div. ure, komplikationer, producenter, osv., da det i min verden er spændende at vide en masse om alt. Jeg er derfor så småt gået i gang med at læse ''IWC Biblen'', idet jeg gerne vil lave et detaljeret og interessant review af min Big Ingenieur.

Lyder spændende, kan ikke vente Icon_hello

Mvh
Michael
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)