Western Union via ebay ???
Har I hørt om, at modtage sende betaling via Western Union for en ebay handel ? Det ser ud til, at ebay står inde for sælger, at WU ikke videresender pengene før jeg har givet grønt lys herfor, og at der er returret på købte varer.

Kender nogle til ovenstående måde at handle og overføre penge på ?
De venligste hilsner, John
Svar
Sælger har nu tilbudt at jeg kan betale via bankoverførsel gennem ebay. Er det bedre end ovenstående ?
Svar
Bankoverførsel gennem eBay - hvordan fungerer det?

Og hvordan står eBay inde for sælger?

Det lyder en anelse suspekt, at sælger foreslår Western Union...
Svar
+1

Jeg vil også gerne vide, om der er alternativer til PayPal.. Western Union tager en arm, for at overfører beløb - i hvert fald på posthuset... Har ikke forsøgt mig over nettet...

- Morten
mortenb85 [vokal-i-cirkel] gmail.com
Svar
Western Union - er jo stort når det drejer sig om at overføre penge, men jo generelt mellem to der kender hinanden, og mere præcist, ofte fra f.eks folk der arbejder i Europa men skal sende penge hjem til familier i tredie-lande (eller hvad det nu bedst kaldes) - eller transaktioner i lande med dårlige banksystemer i egne af landet.

Det er ikke specielt billigt, men mange steder kan man hæve WU penge i kiosker nærmest. Indbetaling foregår også ofte fra vekselsteder og kiosk lignende steder. (mener dog også Post Danmarks postkontorer giver muligheden)

De VAR store engang også for Ebay betalinger. Min første 5-8 ure blev betalt via dem. WU hed BIDPAY i den forbindelse.

Jeg har ikke hørt om hvordan de tilbageholder penge indtil køber giver OK via Ebay, det lyder mærkeligt.

Jeg ved heller ikke hvordan bankoverførsel via Ebay fungerer, de har jo ikke lige en bank? De har et kreditkort med Ebay - men kan du betale over kreditkort til ham? Hvis - så er det jo en løsning, et Ebay kreditkort fungerer som alle andre typer masterkort så vidt jeg ved i alle fald.

Hvad er årsagen, til at han ikke vil tage Paypal. Det kan være gebyr, eller dårlige erfaringer som sælger. Det sidste kan dog også tages som, at han måske ikke altid har leveret helt som han skulle Icon_e_biggrin

Jeg synes det lyder "underligt" at kræve WU idag og lige så underligt med bankoverførsel via ebay.

Hvor bor sælger om man må spørge?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Sælger er fra UK. Vi er kommet væk fra WU og er nu igang med bankoverførsel. Han vil have det til at gå igennem ebay, så jeg har fået en faktura derfra, og så har jeg fået bankoplysninger til EU transaktion. Jeg vil gerne overføre pengene direkte via bank overførsel, da de så kan tilbageføres, hvis alt går galt ... ikke ?

Vi har korresponderet frem og tilbage i løbet af dagen, og jeg har forklaret, at jeg har haft et lignende ur, som ikke allignede helt korrekt ved kl. 12 og kl. 6. Jeg har derfor bedt om at få et foto af uret, præcist stående på kl. 6. Siden har jeg ikke hørt fra ham, og det er vel godt 4 timer siden ...

Nu må vi se, hvor det hele bærer henad Icon_e_smile

Sjovt nok, så startede det hele med, at jeg ville forhøre mig om forsendelse til DK var muligt. Det var det, og han tilbød mig så at købe uret "buy it now". I starten virkede det hele ok, men efterhånden som korrespondancen er skredet frem, så er det blevet lidt "rodet" ...
Svar
Joepete Skrev:Jeg vil gerne overføre pengene direkte via bank overførsel, da de så kan tilbageføres, hvis alt går galt ... ikke ?
Nej!
Svar
Hej

Har på et tidspunkt været igang med at købe en Rolex GMT på Ebay sælger skrev at han boede i London. som tingenen skred frem så ændrede han fra Paypal til at jeg skulle send via WU som forøvrigt så ud som en adresse i Italien. Jeg blev lidt ængstelig og skrev til ham at jeg vill komme til London og afhente uret, så hørte jeg ikke mere fra ham men jeg blev svinet til på Ebay. Skrev selvfølgelig min oplevelses af tingene på EBAY. Fik bagefter mail fra andre der havde været udsat for det samme nummer.

Så en mulighed var jo at du kunne skrive at du selv vil hente uret og så se hvad han svarer tilbage. Hvis han ikke vil være med til personlig afhæntning så er der ihvertfald advarselslamper der lyser i mine øjne.

Håber at det endergodt og du får et fedt ur Icon_e_biggrin

Stor hilsen

CFT
Svar
Nej bankoverførsel er tabt hvis sælger ikke selv fører penge tilbage - modsat kreditkortbetaling - eller paypal.

Jeg har dog absolut brugt bankoverførsel til ganske mange ting - hvor jeg har følt sælger, uden jeg kendte ham, var OK nok, via feedback og korrespondance. Det er jo normalt noget der går, meeeeeen - pengene kan være tabt
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det var da super godt, at I lige gjorde mig opmærksom på det Icon_exclaim På min oversigt fra min bank, der kan jeg under udlandsoverførsler se, at der er et gebyr for at tilbagekalde pengene. I min naivitet har jeg så troet, at det kunne lade sig gøre ... Icon_e_confused

Jeg har i øvrigt stadig intet hørt, siden jeg bad om helt konkrete fotos.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)