Svar: 62
Tråde: 13
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Generelt virker det som om remme fabrikeret af andre end ur-fabrikanten er en positiv mulighed at have for sit ur, f.eks. har enhver Panerai ejer med respekt for sig selv vel en håndfuld fede remme der ikke nødvendigvis kommer fra Panerai! Men kan man have en "uoriginal" rem til en PP Aquanaut?
Jeg syntes både lænken og gummi-remmen der fås til Aquanauten er helt i orden, men kunne godt tænke mig et alternativ i form af en læderrem – hvilket PP ikke laver til Aquanauten.
Grunden til at jeg spørger er at jeg ikke selv kan finde ud af om det er ”synd” for den type ur at sætte en ikke-PP rem på – hvad er jeres holdning?
…skulle stemningen gå i retning af ”det kan man sagtens” – hvor finder jeg så remme af god kvalitet?
Mvh
Jesper
•
Svar: 940
Tråde: 53
Givet Likes: 6
OEM = Original equipment manufacturer
Ved ikke helt om du mener om der er andre producenter der laver remme til PP Aquanaut eller om du spørger om PP selv laver læderremme til Aquanauten!?
•
ups ...troede OEM var 3. part
Jeg tænker på "uoriginale" remme, altså fra andre end PP - da de mig bekendt ikke laver en læderrem til Aquanauten.
/Jesper
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Jeg ville bare finde en anden lækker rem og smide på. I mine øjne er det kvaliteten der tæller og ikke om den er OEM. De fleste manufakturer får jo deres remme fra en ekstern remleverandør og knalder så blot deres eget navn på. Det gider jeg altså ikke smide x 2-3 i pris for når det alligevel er en sliddel
/Mads
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
Og uret er DIT. Så der er jo ikke noget du ikke kan.
Har på en ferie set et PP Nauilus som var blevet PVD-behandlet - valget er dit.
•
Jamen det er jo rimelig klar besked
Er der så nogen der kan referere en eller flere steder der producerer remme hvor kvaliteten er i top?
/Jesper
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Personligt ville jeg bare nappe noget Hirsch. de fås i tonsvis på timezone til ca. 1/2 pris af DK priser. Linket er ikke til de billigste på TZ, men bedste udvalg, så søg selv
[url]"http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=5304629&rid=0" onclick="window.open(this.href);return false;">http://forums.timezone.com/index.php?t= ... 4629&rid=0[/url]
/Mads
•
Tak Mads
/Jesper
PS - er det uproblematisk at købe rem(me) fra US?
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
Ja det er. Du skal finde et firma med et godt ry, eller noget du mener ser fornuftigt ud.
Husk at du skal betalte told + moms (ca. 30%) og 150kr i fortoldningsgebyr.
Hold dig også fra eksotiske skind fra truede dyrearter. Disse er ikke tilladt i Danmark.
•
•