Det er svært at spå.....
#21
Hans Jørgen Skrev:En Zenith El Primero. Jeg har læst en del om urværket og jeg må eje en model. Enten en rigtig vintage eller måske den nye Hommage.
Hommage - selv fra Zenith - Det passer ikke i stilen - Tag en DeLuca eller Rainbow i oprindelig version - HELT skønne ure
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#22
hmmm godt spørgsmål må man sige

Vil blot udvide med en af disse
Pam 127
Pam 249
Pam8(mare nostrum)
hvis disse ikke bliver opfyldt så en pam 312

Som man kan læse er der gået meget Panerai i den for tiden Icon_e_wink Icon_e_wink
Min Pam 112 har været på armen meget længe efterhånden Icon_rolleyes og har svært ved at tage den af Icon_e_wink bliver mere og mere pjattet med deres ure
By
G
Svar
#23
Tja Baun det er jo noget af en udfordring..... Icon_e_surprised
Har kigget efter IWC Ocean 2000, har solgt en engang og blev forelsket. Kigger jævnligt efter dem når jeg er Tyskland.
Lommeur med min.repetion evt med musik på plade eller valse.... Icon_rolleyes og selfølgelig chronograf
JLC memovox fra engang i 60'erne håndoptræks cal. kan jeg ikke lige pt huske, men slår den op når jeg går på jagt...
Diverse Omega'er ikke specielt nogen, men skal være billige da det ligesom har været min sport at få dem foræret, der er lidt langt imellem snapsene efterhånden Icon_e_sad
Et Friserur med spindelgang og evt. automat (figurer der bevæger sig, når uret går) vækker og slag.
Et Gustav Becker lodregulator i trekvart størrelse af den normale størrelse, har et til reparation lige pt, så de findes et utrolig smukt lille ur. Samt et med kvarterslag i normal størrrelse.
Nå tilbage til armbåndsure...
Et JLC reverso af ældre dato ville ikke være af vejen.
Skulle der komme et tårnur forbi ville det da heller ikke gøre noget som suplement til det jeg har, gerne med kvarter slag.
Falder jeg over lidt sjove chronografer ville de nok også blive lagt ind til de andre.
Så som jeg startede, er det lidt svært sådan lige at svare på, da det nok er lidt efter hvilket temperament der lige er fremherskende når jeg står over for uret... Icon_e_wink
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#24
Baun Skrev:Spændende Hans Jørgen - og ambitiøst må jeg sige.

Jeg håber også på at kunne udbygge Omega samlingen med ure med boxe, original rem/lænke og gerne med papirer.

Herudover ville jeg godt lidt videre med IKON urene - en Heuer Carrera vil nok blive foretrukket for Monacco. En Seiko Vintage IKON, en Zenith og måske andre. Jeg kunne godt finde på at gå efter em JLC Memovox, men er i tvivl om hvilken IWC jeg vil gå efter.

En vigtig del at IKON samlingen er selvfølgelig at kigge på hver af de fantastiske brands og så vælge det ur / den model jeg selv tænder mest på og som jeg finder er den bedste repræsentant på Vintage ure siden.

vh Baun


Også derfor jeg skriver: "Nedenstående er en liste over hvad jeg går efter, nu må vi se hvad jeg finder/har råd til" Icon_smil

Formoder vi kommer til at slås lidt om Omega ure i kasser Icon_smil
Også et par spændende valg du går efter...mmhh Icon_smil
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
Svar
#25
hannover_dk Skrev:
Hans Jørgen Skrev:En Zenith El Primero. Jeg har læst en del om urværket og jeg må eje en model. Enten en rigtig vintage eller måske den nye Hommage.
Hommage - selv fra Zenith - Det passer ikke i stilen - Tag en DeLuca eller Rainbow i oprindelig version - HELT skønne ure
vh

Det er faktisk nedenstående jeg går efter, men de gange jeg har budt er det ikke blevet til noget... nå, måske lidt mere tålmodighed ville være på sin plads Icon_smil
İmage
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
Svar
#26
Hej,

Jeg går efter de samme som Hans Jørgen:

3 enigheden fra 57.

Omega vintage:
CK2913 Seamaster
CK2914 Railmaster
CK2915 Speedmaster

Samt en Rolex guld klokke mere:
1680-8 fra 70'erne med Nipple dial og korrekt lænke!

Breitling urene kommer til at lade livet!!

Mvh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#27
gmt-geek Skrev:Hej,

Jeg går efter de samme som Hans Jørgen:

3 enigheden fra 57.

Omega vintage:
CK2913 Seamaster
CK2914 Railmaster
CK2915 Speedmaster

Samt en Rolex guld klokke mere:
1680-8 fra 70'erne med Nipple dial og korrekt lænke!

Breitling urene kommer til at lade livet!!

Mvh. Jon

Det var dog spændende Jon... Jeg kunne også godt fristes af -8 efter jeg så din -8 tidligere her på forum...
Hvor langt er dit trenighedsprojekt ? Har du anskaffet dig en af urene eller? Jeg har som du kan se på Omega siden lige fået min første - CK2913 (dvs i går kl 16:14 med fedex Icon_smil)
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
Svar
#28
Som jeg sidder her, i skrivende stund, kunne jeg godt overveje at slå bremsen i her.
Jeg syntes jeg har værdi for et beløb der er tilstrækkeligt, plus, at jeg har ure der er så forskellige at jeg mener der er et til en hver lejlighed.
Siden jeg så denne tråd starte, har jeg faktisk tænkt lidt nærmere over emnet, og jeg tror ikke jeg kommer til at købe ure i 15-20 k klassen mere, men jeg tror jeg vil holde mig til en noget mindre værdi pr. ur.
Dette er jo selvfølgelig kun hvis jeg kan finde noget jeg syntes om, jeg har jo fået prøvet lidt forskelligt og kan pt. ikke komme på et ur jeg syntes jeg mangler og prøve.....okay måske et Seiko tuna... men thats it.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
#29
Hans Jørgen Skrev:Det var dog spændende Jon... Jeg kunne også godt fristes af -8 efter jeg så din -8 tidligere her på forum...
Hvor langt er dit trenighedsprojekt ? Har du anskaffet dig en af urene eller? Jeg har som du kan se på Omega siden lige fået min første - CK2913 (dvs i går kl 16:14 med fedex Icon_smil)

Det må de næste dage jo vise Icon_e_wink Icon_e_wink
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#30
Siden denne tråd startede har jeg gået og tænkt over hvad de næste mål er, det er hvertfald noget mere Rolex. Udover mit 16600 har jeg lidt idéer til hvad jeg gerne vil have. En GMTIIc, GMT med pepsi bezel, Explorer I og en Sub(LV eller noget måske noget gammelt(for mig uden hvidguls timemarkeringer)).

Jeg ved dog ikke helt hvilken rækkefølge urene vil blive anskaffet i, men tror det næste bliver Explorer I (36mm) eftersom jeg mangler et ur der kan gå til det meste i hverdagen som også er relativt diskret og dernæst nogle af de lidt sjovere modeller.

Tidshorisonten ved jeg ikke helt for hver enkelte model, men allerede nu leder jeg da hvertfald efter et Explorer I (evt datejust hvis der er et godt tilbud) som kan blive mit nye hverdagsur. Men ja der kan jo ske så meget..... Icon_e_smile
Casio DW5600
Omega Seamaster Cosmic
Rolex 16600
Rolex 16610LV
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)