Mit første VC
#1
Jeg har i et stykke tid kigget efter en Vacheron Constantin Overseas (den gamle 37 mm) med hvid skive uden tal.

Jeg har fundet denne rimeligt pæne 42042-423A i Tyskland.

Jeg er begejstret over kvaliteten af lænken. Den er i samme klasse som AP RO.

Nu må vi se, hvordan værket går Icon_smil

Jens-Kristian

İmage
Svar
#2
Tillykke med uret. 37mm er liiiige en tand for kleint til mig, men et fedt ur. Kunne godt falde for den nye Overseas. Prøvede den inde hos Klarlund, men prisen er desværre lidt "ahahhahrrrrrrggg" Icon_smil. Er der sekunder på denne model. Kan ikke lige se det, men måske viseren lige falder oven i en af de andre???

/Peter
Svar
#3
Tillykke med det nye ur, den ser godt nok lækker ud Icon_e_biggrin - men må ligesom Peter erkende at den er lige i det mindste, er mere til den nye og meget gerne med chronograph . . .

Olsen Skrev:Er der sekunder på denne model. Kan ikke lige se det, men måske viseren lige falder oven i en af de andre???

/Peter

Jep! Den ligger på billedet lige før minutviseren Icon_e_surprised
Simon Hedegaard
Svar
#4
Tillykke med uret. VC er jo noget ganske særligt og størrelsen gør da uret forfriskende diskret Icon_e_smile
Kan du fortælle lidt om værket?
Svar
#5
Stort tillykke. Lækkert ur og størrelsen er faktis fin når den kommer på armen. Super behageligt ur i uovertruffen kvalitet.

Værket er et VC cal. 1310 baseret på et Girard Perregaux cal. 3100. Det skal dog tilføjes at VC har finisheret meget på det i forhold til GP ebauchen.

İmage

I den seneste version af Overseas er VC gået over til at benytte cal. 1126 baseret på JLC 889/2.

/Mads
Svar
#6
Mads Gjødesen Skrev:Stort tillykke. Lækkert ur og størrelsen er faktis fin når den kommer på armen. Super behageligt ur i uovertruffen kvalitet.
/Mads
Tak Mads, jeg er helt enig. Uret virker ikke så lille, som målet på 37 mm kunne tyde på. Det er jo i øvrigt kun sammenlignet med den nuværende mode, at man kan kalde 37 mm for småt Icon_smil

Til Kris: Jeg ved endnu ikke så meget om værket (udover hvad Mads har skrevet), men her er et godt link:
http://www.tp178.com/ct/edelmanvcreview/...eview1.htm

Jens-Kristian
Svar
#7
Størrelse er en relativ sag og synes du det er fint til dig, så er det det Icon_smil

Gik selv med et Citizenur i laaaang tid, som vidst nok var 37 mm og det var fint, men i dag ville det virke for småt. ikke at alle ure skal være 45+, men helst over 39 mm IMHO.... Kommer også an på designet af lynetten. En smal lynette får uret til at virke større end det er Icon_smil

God weekend.

/Peter
Svar
#8
FEDT mærke Icon_cool
FEDT ur tillykke med det Icon_cool

Altid spændende med et "nyt" VC herinde dem er der alt for lidt af i mine øjne,
havde et i hånden for første gang til mit lille træf det stinker simpelhen af klasse og kvalitet Icon_cool Icon_cool

Desværre er det for lille til mig
som brugtkøb kan man næppe få mere value for pengene.

Nogle der kan fortælle mere værkerne der er brugt i Overseas Icon_question
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)