Tag Heuer og Breitlings nye inhouse movements.
Hej

Breitlings nye chronograph caliber B01 er et 100% nyudviklet af Breitling selv, hvorimod Tag Heuers nye er baseret på et gammelt Seiko værk, som jo bekendt ikke er dårligt, men begge værker er da In-House, når de nu engang bliver lavet i huset. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar
peter Skrev:Hej

Breitlings nye chronograph caliber B01 er et 100% nyudviklet af Breitling selv, hvorimod Tag Heuers nye er baseret på et gammelt Seiko værk, som jo bekendt ikke er dårligt, men begge værker er da In-House, når de nu engang bliver lavet i huset. Icon_e_surprised

MVH Peter

Ja jeg kan heller ikke se problemet, det er da helt klart et step op af stigen og et forsøg på at forbedre og udvikle sig, istedet for at bare smide eta i kasserne.
Svar
lajzen Skrev:

MVH Peter

Ja jeg kan heller ikke se problemet, det er da helt klart et step op af stigen og et forsøg på at forbedre og udvikle sig, istedet for at bare smide eta i kasserne.
Citat:
They would still be sticking ETA in their watches .It is only because the Swatch group are cutting off their supply they are forced to develop or copy other calibers.You can bet your life they are not doing it to give their loyal customers a early christmas present. Icon_e_smile Willy
Svar
Hvorfor de gør det - motiv psykolgien - er da mulig - and so what. Breitling chrono er så vidt jeg ved 100% in house og THs er baseret på Seiko, men med absolutte ændringer - og det hellige i in-house bliver lidt en psudo-diskussion for mig her.

Er det gode værker - er der ydet en indsats - umiddelbart er svaret vel ja - er det et ryk op ad rangstigen - ja - ville jeg hellere ha dem end de tidligere Ja

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Citat:You can bet your life they are not doing it to give their loyal customers a early christmas present. Icon_e_smile Willy

Klart prisen ikke vil være den samme som med et masse produceret eta værk, udvikling/vidre-"- koster penge.
Svar
lajzen Skrev:
Citat:You can bet your life they are not doing it to give their loyal customers a early christmas present. Icon_e_smile Willy

Klart prisen ikke vil være den samme som med et masse produceret eta værk, udvikling/vidre-"- koster penge.
Citat:
They are mass produced. Willy
Svar
willy Skrev:
lajzen Skrev:

Citat:
They are mass produced. Willy
Would it be right to asume - after all - that the cost of developing (machinery and all) will be shared on slightly smaller number of movements over the coming years - than with ETA? Icon_e_smile
Quite many in-house movements mass produced in fact
br
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Yes i think many will share movements in years to come.As you know the cost of developing and producing a new movement are very high.But a relativy small company like IWC have done it.What i am trying to get across is this.Mass produced does not mean bad.Look at Rolex if you doubt this.But when some one tries to convince me that these movements are a work of art,that is where i get off the bus.I do not think we will ever again see the kind of finish and handwork that was in watches in the past that could be bought for reasonable money.In terms of what is collectable in many ways Vintage watches are where you can get a work of art for a small investment.I think that the standard of watches today is dropping fast.Maybe an old Morgan was unreliable and a rubbish car to drive.But it was handwork and pride in what they built.I feel the same way about watches.I like firms like PP.AP.IWC.JLC etc etc who try to keep this tradition alive with some of their models.But their are a awfull lot of watch firms who are just living on their names and past achievments.And as you know i do not like them at all. Icon_e_smile Willy
Svar
Hej

En masse vrøvl skrevet på engelsk, jeg synes virkelig at Tag Heuer og Breitling har forbedret deres finish, enormt meget indenfor de sidste 10 år, og især Breitlings nye Caliber B01 er helt på højde med Rolex Daytona.

MVH Peter
İmage
Svar

En masse vrøvl skrevet på engelsk, jeg synes virkelig at Tag Heuer og Breitling har forbedret deres finish, enormt meget indenfor de sidste 10 år, og især Breitlings nye Caliber B01 er helt på højde med Rolex Daytona.

MVH Peter
Citat:
I know which one i would buy. Icon_e_smile Willy
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)