Følger et ur på E-Bay
Jeg kigger lidt efter denne auktion på E-Bay.
... ikke fordi jeg agter at købe; men dels på grund af nysgerrighed, og dels fordi jeg synes uret er bedårende smukt. - Tæt på 100% uanvendeligt, udenfor min samlerlinie - men smukt smukt.

At det faldbydes ved at fremhæve, at værdien som guldskrot er mere end 1300$, er næsten blasfemi.
Navnlig den lille Youtube film af urets klokkespil, har grebet mig om hjertet. 100 år på bagen, og "stemmen" er end ikke sprukken. Icon_e_biggrin

Nøjere betragtning af uret er ved at give mig grå hår, for hvad er skalaen 25 - 50 - 75 langs skivens rand til???

Med venlig hilsen - den nysgerrige Geodoc
Svar
Geodoc Skrev:Nøjere betragtning af uret er ved at give mig grå hår, for hvad er skalaen 25 - 50 - 75 langs skivens rand til???

Med venlig hilsen - den nysgerrige Geodoc
Dejligt ur - ja den skala er da underlig - fordi den går op og tallet bliver højere jo længere tid der går.
Jeg hælder til det er noget telemeter af en type - jo længere tide der går, jo længere væk
Det fjollede er, at jeg har set den før, på et lommeur fra samme tid. Hvad findes med 3 - der er 3 feet på en yard - men det gør os jo ikke klogere , så hvis nogen af teknikerne herinde - evt en ingeniør har en anelse, så kom tilbage Icon_e_smile
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Den passer med 1/5 sekunder. Det er nok til at kunne aflæse 1/5 sekunder på kronografen...

Edit:
Jeg kan da lige tilføje: Dejligt, gammelt værk!
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)