Ebel 1911 discovery og "Det grå urmarked"
Hej forum,

Jeg har kigget på nedenstående Ebel ur, som er et COSC certificeret, automatisk ur med chronograf, dag og datovisning. Jeg synes selv det er ret lækkert. Urværket er vistnok bygget på et 7750 Valjoux (siger ikke mig helt så meget, men tror at kendere herinde ved lidt om det).

Her er det:

[url]"http://www.urvaerket.dk/ebel-1911-discovery-steel-silver-dial-p-8112.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.urvaerket.dk/ebel-1911-disco ... -8112.html[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg faldt første gang over uret i udlandet og har senere fundet det på både ebay og diverse forhandlere på nettet. Priserne er varierende, men er billigst på nettet. Jeg har læst lidt om at man ofte på nettet ikke får stemplet certifikatet og heller ikke får fabriksgarantien med, hvilket gør at prisen er lavere end hos forhandler.

Jeg har 2 spørgsmål:

Hvad synes i om uret?

og

Er det et ur man skal købe hos en fysisk forhandler eller kan man "satse" og købe det billigere på nettet?

Mvh Simon
Svar
Regn med, at et mærke som Ebel (som skam er fint nok) har en ganske stor kantstensafskrivning, så køber et nyt med valjoux 7750 i en butik til over 20 t,så vil du tabe mange penge, hvis du vil af med det en dag.

Du skriver at på nettet er det ofte uden udfyldte papirer. Det må være grey market du henviser til. De har en del lavere priser, og leverer fint, men de yder ikke garanti - generelt set, og papirer er normalt ikke ifyldte.

Tilbage står at søge det brugt - kig priser på chrono24 og Ebay og se hvad der virker rimeligt. Køber du brugt til fornuftig brugt pris - så synes jeg bare det er op til hvad du selv kan lige. Valjoux 7750 til godt over 20 t som nyt derimod, er jeg personlig noget skeptisk over for
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg synes det er et flot ur. Skive layout og visere er kart i top. Kasseformen er anderledes men lidt for meget dress agtigt til mig. Nu har jeg aldrig set uret IRL. Som John skriver kan det blive et dyrt ur hvis du køber til fuld pris.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Jeg har ikke under nogen omstændigheder tænkt mig at købe det til vejledende pris, men hvad er en god pris?

Skal det ned til 15k eller måske 12k fra nyt? Og hvad med brugt?

Og hvad er problemet med at købe fra det "grey market"?

Mvh Simon
Svar
simons Skrev:Jeg har ikke under nogen omstændigheder tænkt mig at købe det til vejledende pris, men hvad er en god pris?

Skal det ned til 15k eller måske 12k fra nyt? Og hvad med brugt?

Og hvad er problemet med at købe fra det "grey market"?

Mvh Simon
Fra nyt får du det vel - fra forhandler ikke mere end 20% ned for nu at tale generelt- Hvis du vil ha nyt og kan få et 20% ned- så er det godt nok-
Så er der ikke så meget at vinde ved Grey market, og der må du søge via søge funktionen, der er masser af orientering om grey market - der er ikke andre problemer end manglende udfyldelse af papirer.
Fra brugt kan jeg ikke prisen- derfor forslaget om at prøve chrono24 og ebay for at finde et niveau - men hvis det er flot og alt OK inkl. papirer - mon så ikke omkring 10-12.000 brugt
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Et flot ur(dog lige fersk nok til mig) og et man ikke ser alle vegne Icon_cool
kan du finde det ville jeg også gå efter et brugt i pæn stand.

Vil tro at et sted mellem 10-15k skulle være en OK pris
hvis du bruger en grey handler som der er sagt god for(evt herinde)så ser jeg ikke noget problem
med at gå grey Icon_cool
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)