jacob jensen
Unregistered
Det er var måske forkert formuleret fra min side
men som Nicolai skriver syntes jeg også der har været tendens til en holdning herinde på nogle slags ure.
Jeg syntes jeg har set det mest når der har været tale om beatere men jeg kan jo tage fejl
det var også en af grundene til at jeg stillede spørgsmålet.
Mon ikke holdningen til direkte kopiure er noget af det eneste vi alle er enige om herinde
om man ønsker at snyde tolderne og hvordan man gør er jo en privat sag(tror det er lidt som at køre for stærkt  ) det skal vi selvfølgelig heller ikke snakke om herinde.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Jeg har aldrig set en eneste tale om at vi ikke vil høre om beaters eller om billige ure. Ikke en gang, men du må da meget gerne linke til sådan en tråd hvis det virkelig skulle være tilfældet. Alle ure diskuteres da med glæde.
Problemet er slet ikke ur pris, men for stor lyst til, at chatte om alt muligt andet - ure er 100% velkomene uanset pris og type.
vh
•
hannover_dk Skrev:Jeg har aldrig set en eneste tale om at vi ikke vil høre om beaters eller om billige ure. Ikke en gang, men du må da meget gerne linke til sådan en tråd hvis det virkelig skulle være tilfældet. Alle ure diskuteres da med glæde.
Problemet er slet ikke ur pris, men for stor lyst til, at chatte om alt muligt andet - ure er 100% velkomene uanset pris og type.
vh
Jeg har før set nogle herinde fra, skrive: "Se DET, var virkelig et ur som er værd at sige tillykke med", i forbindelse med fremvisning af et IWC eller lignende.... Underforstået, at det altså kan blive for billigt og uinteressant..... Skal gerne finde citatet, men er ikke ude på at udstille nogen. Det er dårlig stil
•
Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,347
ClausT Skrev:Jeg har før set nogle herinde fra, skrive: "Se DET, var virkelig et ur som er værd at sige tillykke med", i forbindelse med fremvisning af et IWC eller lignende.... Underforstået, at det altså kan blive for billigt og uinteressant..... Skal gerne finde citatet, men er ikke ude på at udstille nogen. Det er dårlig stil 
Det kan jo også være, at det underforståede ikke har været tiltænkt - vi kan jo allesammen komme til at bruge formuleringer af og til, hvor utilsigtede betydninger efterfølgende kan indfortolkes, hvis man vil !
Jeg er helt for, at man skal behandle hinanden med respekt og acceptere at andre kan have præferencer og smag, der ikke stemmer overens med ens egne - men på den anden side, så ville det da også være en kedelig udvikling, hvis vi skulle til at veje alle formuleringer og udtalelser på guldvægt, før man trykker på "udfør"
Respekt og "positivisme" går begge veje - det gælder ligeså meget for læseren, ikke at læse ethvert indlæg som et angreb, som det gør for skriveren, at udvise respekt for andres holdninger.
(Claus, du ved naturligvis, at jeg udtaler mig generelt her  )
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
jacob jensen
Unregistered
pbr Skrev:ClausT Skrev:Jeg har før set nogle herinde fra, skrive: "Se DET, var virkelig et ur som er værd at sige tillykke med", i forbindelse med fremvisning af et IWC eller lignende.... Underforstået, at det altså kan blive for billigt og uinteressant..... Skal gerne finde citatet, men er ikke ude på at udstille nogen. Det er dårlig stil 
Det kan jo også være, at det underforståede ikke har været tiltænkt - vi kan jo allesammen komme til at bruge formuleringer af og til, hvor utilsigtede betydninger efterfølgende kan indfortolkes, hvis man vil !
Jeg er helt for, at man skal behandle hinanden med respekt og acceptere at andre kan have præferencer og smag, der ikke stemmer overens med ens egne - men på den anden side, så ville det da også være en kedelig udvikling, hvis vi skulle til at veje alle formuleringer og udtalelser på guldvægt, før man trykker på "udfør"
Respekt og "positivisme" går begge veje - det gælder ligeså meget for læseren, ikke at læse ethvert indlæg som et angreb, som det gør for skriveren, at udvise respekt for andres holdninger.
(Claus, du ved naturligvis, at jeg udtaler mig generelt her ) 
Hvor har du dog ret Peter
jeg mener bestemt heller ikke man skal have guldvægten frem hver gang man skriver herinde
Og skriver man noget som man mener sarkastisk så skal man nok lige gøre opmærksom på det i samme indlæg
ellers er risikoen for misforståelser da først rigtig stor.
hannover indlæggende findes men fortolkningen af dem kan jo være forskellig.
•
Svar: 460
Tråde: 69
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 2
jacob jensen Skrev:Skal der være en grænse for hvor billige ure der må snakkes om herinde
selv mener jeg ikke der skal være en.
Enig!
Jeg tror DK er for lille et land til fora der beskæftiger sig med ure i den rigtig tunge prisklasse. Hvor mange her præsenterer PP, VC eller AP. Det er fedt når det sker. Her skal være plads til lidt af hvert. Ellers ender det med som i Panerai forum, der er blevet et rem rem forum.
Morten
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
ClausT Skrev:hannover_dk Skrev:Jeg har aldrig set en eneste tale om at vi ikke vil høre om beaters eller om billige ure. Ikke en gang, men du må da meget gerne linke til sådan en tråd hvis det virkelig skulle være tilfældet. Alle ure diskuteres da med glæde.
vh
Jeg har før set nogle herinde fra, skrive: "Se DET, var virkelig et ur som er værd at sige tillykke med", i forbindelse med fremvisning af et IWC eller lignende.... Underforstået, at det altså kan blive for billigt og uinteressant..... Skal gerne finde citatet, men er ikke ude på at udstille nogen. Det er dårlig stil 
ClausT - du er for tyndhudet. At skrive at DET var virkeligt et ur som er værd at sige tillykke med, afspejler da ikke, at man ikke synes der skal skrives om billige ure på forummet. Den i mine øjne lidt søgte afstemning går jo på om man skal måtte skrive om billigere ure, eller der skal være en prisgrænse. Den taler om at udelukke billige ure - og det er der vel helt enighed om, at vi ikke skal.
Jeg vil da også kunne skrive - STORT tillykke med et superlækkert og specielt Lange ur - uden at det betyder, at vi ikke også skal skrive om billige ure?? Min glæde over EN ting udelukker da ikke andres glæde over noget andet.
Jeg har da positivt kommenteret ex Nopanics review af ex ocean og jeg har været positiv overfor masser JeoPete Seiko o.l., ligesom jeg har vist mit badeur til 59 euro og de fleste af mine Eterna er i prisklasse 3.000 kr.
Hvis det, at man roser et dyrt ur, og skriver at man synes det var helt specielt, skal opfattes som mobning af folk med billige ure, så er vi langt ude.
Det er da ikke finere at snobbe nedad end opad
Jeg vil ha lov til at synes mere om specielle ure - dyre eller billigere, uden at det skal ses som mobning mod noget andet.
vh
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Selvfølgelig skal vi ikke have en nedre grænse (selv om at der på nuværende tidspunkt er to, der synes det  )
Jeg føler ikke at der på noget tidspunkt har været forskel i modtaglesen af de ure jeg har vist.
Det være sig mit Seiko eller mit AP.
Med alt den "tumult" der har været her for nyligt, skal vi så ikke komme tilbage til urene.
Ligegyldig hvad de koster
•
jacob jensen
Unregistered
Det er jeg også fortaler for Kim
dog syntes jeg det er en skam at ja holdet ikke forklarer hvorfor de mener der skal være en grænse.
At afstemningen skulle være søgt mener jeg er helt forkert debatten viser med tydelighed at andre har tænkt tanken.
jeg siger jo også at jeg kan tage fejl
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jeg er sikker på, at jeg har vist mest begejstring når en ny bruger (eller en gammel for den sags skyld) har vist et nyindkøbt Omega Vintage ur - og især hvis det er en lidt særlig model. jeg er overbevidst om at jeg har signaleretr: "Se det er jo for pokker et super ur" - underforstået bedre end så mange andre efter min opfattelse.
Det har absolut intet med urets pris at gøre, men med min passion for visse ure.
At det skulle være galt, har jeg ualmindeligt svært ved at se.
Jeg har derimod svært ved at se hvad negative kommentarer til et ur nogen har købt skal til for. Hvis en køber efter rimelig research, ender op med at købe en Speedy BA er det selvfølgelig det rette ur for ham. Der er ingen grund til eller mening i, at pege på at han kunne have fået noget andet (underforstået bedre) for pengene - eller for den sags skyld lufte, "at det var nok ikke lige det jeg ville have valgt", men det passer da sikker dig fint! Hvad skal det gøre godt for?
Noget ganske andet er, hvis nogen dirrekte viser et nyt ur og spørger: "Hvad synes i om det drenge?" Så må man svare ærligt - eller evt. slet ikke svare. Det kommer lidt an på hvem der spørger, synes jeg. Hvis det er en som jeg mener gerne vil vide hvad jeg mener svarer jeg ærligt. Hvis det er en som jeg tror er ret ligeglad med hvad jeg mener. Ja, så svarer jeg ikke.
vh baun
•
|