AP ROO Safari - Reaktioner?
Kære Ur-Feinschmeckere,

Til orientering: Mine ure består - efter en nylig opgradering baseret på super-inspiration fra dette forum - pt. af et Rolex Submariner S/S, et Rolex Daytona S/G og et IWC Portuguese Automatic.

Spørgsmålet til jer:

Jeg har nu læst de gamle tråde om AP Royal Oak Off Shore.

Jeg har tidligere tænkt at den rå stil var et "no-go", men til min store overraskelse er jeg blevet nyforelsket i Safari modellen (se bl.a. Kim T's mange billeder).

Uret vil for mig være til business - ikke et toolwatch - og mit spørgsmål er:

Hvad siger omverdenen/den gode smag til at rende rundt med et sådant ur? (Jeg har også set forsiden på Brian Sandbergs bog.)

Skal jeg spare for at blive ejer eller skal jeg slå forelskelsen ihjel og holde fast i at jeg er "Rolex & IWC"-mand?
Svar
Hos mig er der ingen tvivl. Efter at have set Kim's billeder og prøvet hans Safari på armen er det øverst på min ønske liste. Det eneste ur der kan rykke den ned på en anden plads skulle være en sort Themes.
Jeg er primært til Rolex men denne ROO på rem er super lækker!
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Tage, jeg vil sige go for it.

Alle ure har et image. Rolex, Breitling, Omega - you name it. Folk vil altid forbinde noget med noget.

Dog vil jeg sige, at det kræver en hvis person at bære et AP. Uden at træde nogen over tæerne, synes jeg at Omega og Rolex sælger så meget som de gør, både pga Brand name, men også fordi at en Submariner eller Seamaster går godt til 90% af alle mennesker og situationer.

AP er mere råt og kræver en mere fremme i skoende adfærd. Jeg ville ikke forbinde sådant et ur med morfar Jørgen på 75. Omvendt ligger det heller ikke i Sælger Tonny på 20 (Viva Breitling Icon_mrgreen )kategorien.

Og det gamle argument med "Dykker ur er no go til jakkesæt" - det synes jeg er forkert. Det kommer igen an på personen.

EDIT: Der manglede vidst lidt opsummering. I bund og grund, er AP et super stilet og fedt ur. Det er råt, men på en meget stilet måde, som en Sub eller Seamaster er det. Lidt mere outreret og sofistikeret i udtrykket pga designet, måske. Jeg siger go.

Håber det kunne bruges Icon_e_smile
1999 Breitling Aerospace
199x Camel Trophy
Svar
Super godt input!

Det er en god pointe at det handler om graden af "fremme i skoene" adfærd.

Jeg vil sige at min personlighed og stil matcher urets "fremme i skoene" udfordrende adfærd 100%.

Samtidig er jeg i en branche hvor en diskret stil - med et Rolex der elegant befinder sig under skjorteærmen er en dyd.

Et spændende valg!
Svar
Klart GO for it. Det har sin egen stil - og vel forarbejdet kasse hele vejen - og har god maskine - Som nogen skriver, lidt fremme i skoene - og jeg kan lide ure der tør være sig selv. Om Sandbjerg eller Jønke har samme er bare ærgerligt, men det skal du overhovedet ikke ha med i betragtningerne.
Jeg synes afgjort de fleste AP er lækre. Skal der være et ? ved det, er det, at det vel er med modul krongraf - hvilket også udeseendemæssigt, får datoen til at ligge så vældig dybt (ret mig hvis jeg vrøvler om modellen) - men prisforskel op til andet AP med inhouse ikke modul, er jo også til at tage og føle på, og det er velfungerende som det er - så jeg ville ikke være bange for det. Lækkert ur.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Efter at have set Kims ROO blev jeg også ret hooked...
Det selvom jeg faktisk er til mindre ure..og også tidligere har solgt min eneste Panerai... Og det til trods for mit håndled...jeg kunne nemlig ikke krænge Kim's ROO ned over hånd og håndled....
En anden mulighed kunne være en alm AP RO i stål...det vil passe fint som understatement til dress og alle andre steder...
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
Svar
Tage Reinhardt Skrev:Samtidig er jeg i en branche hvor en diskret stil - med et Rolex der elegant befinder sig under skjorteærmen er en dyd.

Et spændende valg!

Rolex - diskret stil Icon_rolleyes

Diskret stil er Lange & Söhne, visse PP, VC og mange andre - men Rolex diskret! Det synes jeg ikke.

AP RO oa. er i mine øjne heller ikke diskret - tværtimod særdeles markant og let genkendelig, for hvem der kender det. Et super lækkert ur med et unikt design - og alt i fantastisk kvalitet, men ikke diskret.

vh Baun
Svar
Tage Reinhardt Skrev:Spørgsmålet til jer:
Jeg har nu læst de gamle tråde om AP Royal Oak Off Shore.
Jeg har tidligere tænkt at den rå stil var et "no-go", men til min store overraskelse er jeg blevet nyforelsket i Safari modellen (se bl.a. Kim T's mange billeder).
Uret vil for mig være til business - ikke et toolwatch - og mit spørgsmål er:
Hvad siger omverdenen/den gode smag til at rende rundt med et sådant ur? (Jeg har også set forsiden på Brian Sandbergs bog.)
Skal jeg spare for at blive ejer eller skal jeg slå forelskelsen ihjel og holde fast i at jeg er "Rolex & IWC"-mand?
Ja, hvis ikke jeg sad på et hotel i Grønland, ville jeg fare ud og tage en masse billeder, bare på at bringe yderligere motivation ind i ligningen Icon_e_wink

JEG synes på ingen måde, der er problemer med at bruge uret til business. Udtrykket kan også ændres en del med et hurtigt remskift.
Jeg hænger dog fast i gummiremmen, da den er super lækker.
Jeg havde ellers tænkt, at det kun skulle være en sommer ting, men har den stadig på uret Icon_e_biggrin

Jeg har ikke fået en eneste negativ kommentar.

Jeg har fået et par enkelte fra ikke "urfolk" som bare synes det var et flot ur.
Derimod får uret meget ros fra "urfolk" og det er jo altid rart.

Har du prøvet det ?
Billeder snyder, og du SKAL prøve det irl, før du bestemmer dig for, om du er en AP mand eller ej Icon_e_wink

Det der først og fremmest tiltaler mig ved uret, er designet.
Derefter den tid, erfaring og håndværk der ligger i det.
Historien om Royal Oak modellen er også meget sjov.

Man kan sige meget om værket, og det er der mange der gør Icon_e_wink
Min model er med det værk som er JLC baseret og med et DD modul.
De nye i dag er med et 100 % inhouse udviklet AP værk og stadig med DD modul.

Begge løsninger er i top, og der er ikke gået på kompromis IMHO.
Nogle kan ikke lide at datoen ligger dybt (pga. modul løsningen) men jeg synes at dybden ser fint ud.
Forstørrelsen ligger i skiven og ikke i glasset, hvilket er ret sejt IMHO.

Som jeg tidligere har nævnt, så købte jeg uret, på trods af modulløsningen og ikke på grund af denne.

Afslutningsvis vil jeg sige at det er et virkelig fedt ur, som jeg ikke ville have været foruden Icon_e_biggrin
(overvejer dog et skift)
Svar
Tage,
Go for it!!
Og Kim; kig forbi!
Jeg bor i det blå hus.
Mvh
SK
/SK
Svar
Du lever kun én gang, Tage, så hvis du er fristet, så spring ud i det. At være livsnyder kræver jo sine "ofringer" Icon_e_wink Icon_e_biggrin

I øvrigt, så hul i alle de fordomme, som findes ifht de forskellige urmærker ! Den eneste, som uret skal betyde noget for, det er ejeren Icon_e_wink

GO FOR IT, TAGE Icon_cool
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)