Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Det lykkes ikke altid for mig, men jeg forsøger at sætte en ære i at forstå trådstarter, og så starte dér, hvor trådstarter er - frem for at starte hvor jeg selv er. Jeg formår det ikke altid, og for det vil jeg gerne undskylde. Men ofte, når det lykkes at starte dér, hvor den fælles forståelse er, SÅ lærer både trådstarter og jeg noget nyt - og dét er jeg meget taknemmelig for
De venligste hilsner, John
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
Jeg er ærlig talt lidt træt af alle de brugere der opretter én tråd fordi de vil have hjælp til at købe et ur (som allerede er debateret 200 gange).
De får så 10 gode svar med muligheder og billeder og man høre aldrig fra dem igen.
Jeg skriver bevidst ikke i den slags tråde, men de er mig alligevel lidt til gene. Det samme med dem som laver én tråd for at få værdien på et ur at vide.
Måske kunne det klares med en grundig indkøbsguide.
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Stinger Skrev:Jeg er ærlig talt lidt træt af alle de brugere der opretter én tråd fordi de vil have hjælp til at købe et ur (som allerede er debateret 200 gange).
De får så 10 gode svar med muligheder og billeder og man høre aldrig fra dem igen.
Jeg skriver bevidst ikke i den slags tråde, men de er mig alligevel lidt til gene. Det samme med dem som laver én tråd for at få værdien på et ur at vide.
Måske kunne det klares med en grundig indkøbsguide.
Der er super gode tråde hvor nye brugere på seriøs vis ønsker råd og vejledning. har opsat visse kriterier og ønsker en dabat om det.
Så er der de lidt tyndere, men uskadelige tråde, som mere er underholdning. men det ser jeg intet galt i sålænge det handler om ure og tonen holdes på et ok niveau.
Jeg er dog selv holdt op med at gøre opmærksom på muligheden for at gøre et super køb ved at vælge Vintage.
vh baun
•
Svar: 420
Tråde: 27
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Der skal være plads til alle. Nogen er til nye, nogen til vintage. Nogen har et ur, andre har mange. Nogen har dyre ure, andre har ikke råd. Nogen kender meget til et mærke, andre er nye og kender ingen ting om nogen mærker.
Men det det der skal drive disse tråde er vores fælles interesse til ure og vores gensidige respekt til hinanden uanset hvem vi er hvor vi kommer fra og uanset hvilket horologisk niveau vi befinder os på.
IMHO..
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
•
Hans Jørgen Skrev:Der skal være plads til alle. Nogen er til nye, nogen til vintage. Nogen har et ur, andre har mange. Nogen har dyre ure, andre har ikke råd. Nogen kender meget til et mærke, andre er nye og kender ingen ting om nogen mærker.
Men det det der skal drive disse tråde er vores fælles interesse til ure og vores gensidige respekt til hinanden uanset hvem vi er hvor vi kommer fra og uanset hvilket horologisk niveau vi befinder os på.
IMHO.. 
Kan ikke siges meget bedre.....
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
ClausT Skrev:Hans Jørgen Skrev:Der skal være plads til alle. Nogen er til nye, nogen til vintage. Nogen har et ur, andre har mange. Nogen har dyre ure, andre har ikke råd. Nogen kender meget til et mærke, andre er nye og kender ingen ting om nogen mærker.
IMHO.. 
Det er der vel ingen der kan være uenige i, og slet ikke jeg. Det er dog ikke det samme som at synes det er fint at tale grimt eller bruge tid på noget der lige så godt kunne være sendt som PB, fordi det kun er mellem to medlemmer. Du er da f.eks. en klar berigelse for forummet med dine mange urskift - JoePete er nærmest en mål for alle at forholde sig til, seriøs, venlig, korrekt - men jo ikke fan af det dyreste mærke, så det har ikke det mindste at gøre med at man skal elske PP eller VC og kende tandhjulene for at være med.
Der skal bestemt være plads til høj horologi og helt almindelig tale om ure, men det skal ikke være et helt alm. chat forum, og vi skal tale pænt, og holde moralen højt. Sidstnævnte er ret let for moderatorer - lad blot loven være grænsen mellem god og dårlig moral.
vh
•
Svar: 420
Tråde: 27
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
hannover_dk Skrev:ClausT Skrev:Hans Jørgen Skrev:Der skal være plads til alle. Nogen er til nye, nogen til ....
IMHO.. 
Det er der vel ingen der kan være uenige i, og slet ikke jeg. Det er dog ikke det samme som at synes det er fint at tale grimt eller bruge tid på noget der lige så godt kunne være sendt som PB......
Der skal bestemt være plads til høj horologi og helt almindelig tale om ure, men det skal ikke være et helt alm. chat forum, og vi skal tale pænt, og holde moralen højt. Sidstnævnte er ret let for moderatorer - lad blot loven være grænsen mellem god og dårlig moral.
vh
Jeg mener vi er fælles om een ting... vores interesse for ure. Det må vi holde fast i. Om nogen af os så får andre fælles interesser er ok. Det kan vi godt skrive om, men det må på den anden side ikke blive udvandet så det ikke længere er et interesse fællesskab omkring ure. så er det bedre vis man individuelt tager det som pb eller på anden vis.
At tale "grimt" til eller om andre og især på skrift (hvor man nemt misforstår hinanden) er sjældent god Latin. ihvertfald ikke befordrende hvis man ønsker dialog med andre herinde.
IMHO
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
•