Hvad skal jeg købe (idé tråd)
Jeg har 20-25k så skal bruges på et nyt ur, jeg har i lang tid gerne ville have et Panerai 001 eller 111 ved godt at der er fortaler for 001 fordi det har fast bagkasse dette betyder dog ikke så meget for mig.

Men vil lige hører hvad i ville købe for de penge hvis det var Jer,

Jeg har også tænkt på om jeg måske skulle købe et Rolex fra mit fødeår (1981) men da det jo er vintage så er det nok ikke for min pengepung.

jeg er ikke til Omega eller Breiting

Dan
Svar
Sikker en herlig situation at stå i Icon_e_biggrin

Når du nu selv nævner Panerai, så kunne det tyde på, at du er til 'store' ure. Hvis dette ikke er tilfældet, ville jeg kigge lidt nærmere på Rolex 14060M.

Billeder: [url]"http://www.google.dk/images?hl=da&rlz=1T4GFRE_daDK369DK369&q=rolex+14060m&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=__eNTOfFFJDAswa747mxAg&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CEcQsAQwAw&biw=1259&bih=767" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.google.dk/images?hl=da&rlz=1 ... 59&bih=767[/url]
Svar
Ja det er det da Icon_e_smile

ang Rolex synes jeg det ser bedst ud når dato funktion der dog ikke så vild med cyklopsen
har alle sub modelerne ikke det
Svar
Helt klart et IWC Aquatimer 2000m i stål på lænke som pbr lige har købt af hannover
flottere toolur til max 25k findes ikke i min bog. Icon_cool

Der er vist et til salg på dba pt.
Svar
DanBS Skrev:Jeg har 20-25k så skal bruges på et nyt ur, jeg har i lang tid gerne ville have et Panerai 001 eller 111 ved godt at der er fortaler for 001 fordi det har fast bagkasse dette betyder dog ikke så meget for mig.
Af de 2 ville jeg vælge 111´eren.
Jeg ved godt at den har glasbagkasse og det er ikke historisk korrekt og værket fortjener ikke en glasbagside.
Men jeg er vild med den............ Icon_cool

Hvis jeg personligt havde 25k, som skulle bruges på et ur, og det var max budget ville jeg vælge, enten en Pam 111, en Rolex 16610 eller en Linde werdelin.
Eller en Omega PO 45mm, men det er du jo ikke til Icon_e_wink Denne mulighed ville også give plads til en ekstra lille ting, da PO´eren kan hales i land til ca. 15K

Men det er jo meget individuelt, så det er jo kun dig der kan vælge.
Andres input, kan dog nogen gange åbne ens øjne for andre muligheder Icon_e_biggrin

Men ellers en dejlig situation du er i Icon_e_biggrin
Svar
jacob jensen Skrev:Helt klart et IWC Aquatimer 2000m i stål på lænke som pbr lige har købt af hannover
flottere toolur til max 25k findes ikke i min bog. Icon_cool

Der er vist et til salg på dba pt.
Ja, det var altså også et super bud.................
Svar
Sub-modeller har kyklopøje over dato. Det har sea dweller derimod ikke. Det er muligt at finde en brugt sea dweller (ikke deep sea), hvis du kan finde lidt mere mønt.
Svar
Hvad siger din "fornemmelse", Dan ? Hvilket mærke, historie og model tiltaler dig mest ? Eller, er du mere ovre i den "eksperimenterende fase", hvor du gerne vil prøve et ur/mærke/model, som du ikke tidligere har haft ?

Personligt, så holder jeg rigtig meget af min ene Panerai - og kærligheden er støt voksende Icon_e_wink Ud over de nævnte modeller, så synes jeg også godt om 183, 24 og 25 Icon_e_biggrin

Rolex kan jeg godt forstå, at folk gerne vil eje, og der er masser af historie at dykke ned i hos mærket og de enkelte modeller. Jeg er mest til DS´eren eller til en sub med dato uden cyclop øje - sorry, er ikke inde i Rolex "tallene" ... Icon_redface
De venligste hilsner, John
Svar
Kim T Skrev:
DanBS Skrev:Jeg har 20-25k så skal bruges på et nyt ur, jeg har i lang tid gerne ville have et Panerai 001 eller 111 ved godt at der er fortaler for 001 fordi det har fast bagkasse dette betyder dog ikke så meget for mig.
Af de 2 ville jeg vælge 111´eren.
Jeg ved godt at den har glasbagkasse og det er ikke historisk korrekt og værket fortjener ikke en glasbagside.
Men jeg er vild med den............ Icon_cool

Hvis jeg personligt havde 25k, som skulle bruges på et ur, og det var max budget ville jeg vælge, enten en Pam 111, en Rolex 16610 eller en Linde werdelin.
Eller en Omega PO 45mm, men det er du jo ikke til Icon_e_wink Denne mulighed ville også give plads til en ekstra lille ting, da PO´eren kan hales i land til ca. 15K

Men det er jo meget individuelt, så det er jo kun dig der kan vælge.
Andres input, kan dog nogen gange åbne ens øjne for andre muligheder Icon_e_biggrin

Men ellers en dejlig situation du er i Icon_e_biggrin
Rigtige gode bud også IWC AT`eren.
Linde Werdelin er der ikke mange til salg af - sådan en ville jeg også gerne prøve.
Panerai har du længe været på jagt efter, Micki har et Pam 176 (mener jeg) til en yderst rimelig pris.

Hvad er grunden til at du ikke er så vild med Omega og Breitling?
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Hej Dan

Ikke Omega/Breitling? Er det fordi du tror du ikke er til dem eller har du haft dem i hånden og fravalgt dem? Eller bryder du dig ikke om historien. Ikke at jeg vil overtale dig til at købe et af disse mærker, men hvis ikke du har haft et givent ur i hånden, så kan det godt snyde med udseendet. Troede ikke jeg var til IWC's Ingenieurserie, men da jeg havde et i hånden for et stykke tid siden, så var udseendet faktisk superfedt.

Et ur skal ses live før end man for alvor kan bestemme om udseendet er acceptabelt........ men udseendet er selvfølgelig ikke det hele. Værket betyder (for mig) trods alt mere end udseendet.

Held og lykke med købet.

/Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)