jacob jensen
Unregistered
Dagen hos Claus idag fik mig til at indse at der hvor jeg adskiller mig fra jer gutter som handler og får prøvet en masse ure er at jeg ikke køber et ure
uden det er købt som en keeper på købstidspunket ,hvor i måske køber et ur i ved i ikke kommer til at beholde men så har i prøvet det.
Jeg har stor respekt for jeres tilgang og følger og interesseret med i rejsen
men er der ikke den mulighed at man mister fornemmelsen for hvornår man har en keeper i hånden simpelhen fordi man i et eller andet omfang altid er på vej
mod det næste ur/indkøb
Jeg har selv haft et par ure i tankerne som evt kunne være stand in til jeg kunne løfte et DSer ind i winderen
men jeg har svært ved at finde den fulde glæde ved et indkøb hvis jeg med det samme ved at det er et ur som jeg ikke har tænkt mig at beholde.
Det er også det som afholder mig fra at købe et stand in,hvordan oplever i glæden ved uret hvis i køber et ur som i godt ved måske "bare" er et skridt på vej hen mod det som var det egentlig første valget glædes i ved uret eller tænker i bare på første valget når i kigger på det
Ja sådan et GTG med 2 DSere og et styk af den nye Seawolf sætter tankerne igang
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Hos mig, der er der ingen tvivl om, hvilke ure, der er keepere: Det er ure, som taler til mig på et både æstetisk, historisk og personligt plan:
På min tredieplads ligger et ur, som jeg vil have svært ved at skille mig af med, da det på tre ovennænvte punkter har levet op til kriterierne - helt uventet:
Jeg kan sagtens købe et ur, som jeg ikke regner med at beholde - så er jeg jo den erfaring rigere. "Problemerne" opstår, for mig - som har et begrænset ur-budget - når et "prøveur", som f.eks. CA´en, overrasker mig så positivt, at jeg har lyst til at beholde det ... for, hvor skal jeg så hente penge til det næste ur-køb henne ... ?  Damn, det kom til at lyde helt "abstinens-fikseret"
De venligste hilsner, John
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Givet Likes: 0
Hej Jacob Jensen
Jeg har vist været med til at både vildlede og vejlede dig, for du fandt da ud af Panerais drejekrans, måske ikke er helt som du forventede, og Vintage Rolex slet ikke er dig, men en Deepsea vil du stadig gerne have, så jeg tror at du har fået udelukket nogen ure fra din ønskeliste, det var hyggeligt at møde dig, og jeg tror ikke at det var sidste gang.
MVH Peter
•
jacob jensen
Unregistered
Ja nogle af dem du havde med satter flere tanker igang men en DSer lyser stadigvæk klarest
så det var mere vejledning end vildledning fra din side af Peter og det er altid lækkert at se en masse ure man har haft i tankerne holdt op mod hinanden
Helt enig det var enormt hyggeligt at møde dig også
og jeg har også en fornemmelse af at det bestemt ikke var sidste gang
De urkasser jeg dog helt ville eje til træffet var klausMs de Sea Dwellere der bare sad på række var bare for lækkere og blev så lige toppet med hans flotte AP
men selvom Klaus var ligeså et behageligt menneske som jeg regnede med ville han ikke bytte med JLCet
Det ur som virkelig bjergtog mig var pbrs ATer hvor er det ur virkeligt lækkert og gennemført og det er bare meget mere lækkert i stål det er jo også et ur som har været lidt rundt hos de forskellige herinde,det er nu ret sjovt at høre til sådan et træf når talen falder på et ur så siges der hurtige jamen var det ikke det han fik fra den og den
•
Svar: 2,247
Tråde: 247
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Det med Keeper er jo en sjovt størrelse at definere.
Er keeper et ur man har til sin dødsdag ? Eller er det et ur man beholder og er glad for til man finder noget der er federe ?
Ja jeg har ikke svaret, men jeg har da prøvet en del ure og jeg har da også købt ure jeg ved jeg ikke skal beholde.
Men jeg mener også man har et stand punkt til man tager et nyt.
Da jeg købte mit første "rigtige" ur, et Breitling Superocean, var jeg sikker på at det var et ur jeg skulle beholde resten af mine dage og jeg havde da også dette ur over et år, og men så fik jeg øjnene op for panerai og så røg det altså ud.
Så ure er for mig, ikke mere keepere end at finder man noget spændende som man ikke kan leve uden, så bliver det solgt.
Jeg syntes så at det med at kunne have et ur, som ens børn kan huske at," det var det ur far gik med" er en tiltalende tanke, og dette kan jo kun ske ved at man har en keeper for livet. Hmm den er sq svær.
Men det man at prøve mange ure, tror jeg også har ledt mig hen til den viden jeg har i dag, og det kan så hjælpe mig til at vælge en evt. keeper, jeg troede at DSén skulle være denne, men jeg havde bare ikke erfaret at den ikke havde alle de elementer jeg søgte i den perfekte ur, som der for mig skal til for at det bliver en keeper.
plus aura plus, telle est la vie.
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Jeg tror desværre ikke at jeg nogensinde får en rigtig keeper, ihvertfald ikke et nyrere
og dyrt ur som jeg vil kalde en keeper.
Vi har set det gang på gang, 'det er helt sikkert en keeper' - men ofte er det kun til den første eufori har lagt sig og noget andet dukker op og skal prøves (for de samme penge vel at mærke).
Noget andet er selvfølgelig et arve ur, morgengave mv. Det skiller man sig jo ikke lige af med.
Jeg tror at mange ønsker at have fundet en keeper, men sådan går det så bare jvf ovenstående.
Kan være der er forskel på 'nyt ur' folket og vintage samlere?
•
Svar: 272
Tråde: 20
Speedy Skrev:Jeg tror desværre ikke at jeg nogensinde får en rigtig keeper, ihvertfald ikke et nyrere
og dyrt ur som jeg vil kalde en keeper.
Kan være der er forskel på 'nyt ur' folket og vintage samlere?
Det bliver svært med keeper nu når vi har det hele i en lille skærm (computeren)foran os, fristelsen er stor. Hvis man vil have en keeper køber man det ur man og søger ikke videre  men det er jo ikke tilfælde for 99,9% af os herinde
Man køber sig et ur når ikke rigtigt at nyde det før man er på jagt efter den næste,så er det da klart at det ikke bliver en keeper.
Kan huske jeg købte en Breitling B-2 i 99 som jeg solgt i 08-09,,det ur var helt perfekt kikkede ikke på andet- var glad for uret gennem dens tid.
Efter salget af uret startede showet,, kikkede på det ene kikkede på det andet pludselig står jeg med 7 ure foruden vintage. Er ikke typen der sælger det jeg køber da jeg har svært ved at give slip på det jeg har købt,(kun sket 2-4 gange at jeg har solgt et ur) og det var udelukkende til venner der er blevet forelsket i urene.
Om der er forskel? ja vil jeg sige kender mange der har købt et nyt ur og stadig er glad for den efter mange år,,,de læser ikke om ure eller ser på billeder af dem
Vintage folket er altid på udkik efter noget andet,,da der altid mangler noget i samlingen  og der kommer computeren ind i stor stil.
Man kan ha sin farvorit eller keeper som man under ingen omstændigheder vil sælge(bullshit vil jeg sige,,, det er et spørgsmål om pris)
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Jeg har aldrig oplevet fornemmelsen af at stå med en keeper i hånden. Det gør så også at jeg aldrig føler jeg ejer dem 100% idet de skal videre i så pæn en stand som muligt på ét eller andet tidspunkt.
Jeg ville gerne kunne gøre som flere af jer og især Kim T (idet vi netop snakkede om dette hos Claus T) at kunne tillade sig at bruge uret uanset anskaffelses pris.
Mvh
Klaus
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Finetime Skrev:Man kan ha sin farvorit eller keeper som man under ingen omstændigheder vil sælge(bullshit vil jeg sige,,, det er et spørgsmål om pris)
Enig, et tilbud kan blive så godt at man bare sælger. Men man må gå udfra at en keeper defineres, som et ur man ikke ville sælge under normale omstændigheder til markedspris.
Jeg har 80 ure og heraf vel 25 rigtige Kepere (som ovenfor defineret). Ure som udgør en kerne i samlingen og som jeg formentlig kun vanskeligt ville kunne genanskaffe.
Det vil samtidig sige, at resten kan sælges til det jeg kalder markedspris. Udelukkende for at sponsorere endnu mere interessante ure, som så kan købes.
For mig er det helt enkelt. Jeg kan lide at købe - og jeg kan lide at sælge. Og der er altid ure som jeg gerne så i samlingen, hvis midlerne var der.
Og så er det jo en gang imellem, man får noget tilbud,t som man ikke vil undvære - og så er det jo rart at have lidt likviditet!
vh Baun
•
Svar: 272
Tråde: 20
KlausM Skrev:Jeg ville gerne kunne gøre som flere af jer og især Kim T (idet vi netop snakkede om dette hos Claus T) at kunne tillade sig at bruge uret uanset anskaffelses pris.
Mvh
Klaus
De bliver også brugt med omtanke kan du tro.
Det eneste ur jeg bruger uden omtanke er Pingo og det kan man også godt se på den
•
|