Beater + Top 3
Hvis jeg skal vælge fire ure, ud fra dem jeg har, så vil det helt klart være disse:

De kan alle tåle at blive brugt som beater, men denne må være "Der Über Beater"
Sea-Dweller 16600
İmage

Submariner 5513, 1967, Meters first
İmage

GMT-master 1675, 1978
İmage

Daytona 116518
İmage
İmage
Svar
Lækkert "sæt" du har der Magnum!
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Hvis jeg skulle "plukke" i samlingen nu ville det nok blive disse fire ure jeg beholdte:

Beater: AP RO Jumbo ref. 5402

I skuffen:
Rolex Explorer II ref. 1655
Rolex Daytona ref. 6263
PP Nautilus ref. 3710

MEN hvis der kun måtte være fire ure i samlingen ville jeg absolut prioritere anderledes og listen ville realistisk se sådan ud:

Beater: AP RO Chrono 18 k RG, sort/hvid skive

I skuffen:
Rolex Daytona PN ref. 6239 m. hvid skive
PP Nautilus ref. 3700
AP ROO RBII (helst 18 k modellen)

/Mads
Svar
Jeg tror jeg ville følge Magnums eksempel med mine fire stk Rolex.

16570 som beater

16718 til dress

16710 til hverdag

16613 til alt det andet

Billeder er på <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=11469" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=2&t=11469</a><!-- l -->

Og hvis jeg ikke skulle køre ren Rolex, måtte en af de to sidstnævnte udgå til fordel for min JLC 8 days.

/Bjørn.

PS: Men jeg ville blive nødt til at skjule min bedstefars Omega og mit lommeur et eller andet sted Icon_cool
Svar
Min daily beater er et JLC Master Calendar (Kommer dog ikke på i haven)

Oven på soveværelsesskuffen står mit
1: JLC Ados ⑧ (Cal. 206)
İmage
Og i skuffen ligger
2: Min morfars lommeur af ukendt mærke med perlemor skive
İmage
3: Min fars Omega Semaster Quartz electronic analogic (ref. ST 196.0073)

Da der ikke er noget af top 3 urene der skal sælges kan der jo kun blive plads til at bytte beateren til noget andet.
Her kunne JLC Master Compressor Extreme W-Alarm (Ref. 1778170) været et realistisk bud inden for budgettet.
Svar
Jeg tror vi har forskellig opfattelse af begrebet beater. Personligt mener jeg en beater skal kunne tages på til alt uden at tænke overhovedet på om der skulle kunne ske det noget. Hvis jeg havde en AP RO eller en Seadweller ville det under INGEN omstændigheder komme med når jeg skulle i haven, male, brække en væg ned eller lave andet fysisk hårdt arbejde.... men sådan er vi muligvis forskelligt.

Personligt tror jeg aldrig jeg vil komme over niveauet omkring en Seiko Sumo for en beater.

I øvrigt en meget sjov opgave, der ligger tæt på mit egentligt mål om at have 3-4 forkellige ure der dækker mine behov.

sådan lige fra hoften vil min liste nok se sådan ud.

Beater: Seiko Sumo
Dykker: Er glad for min PO men man skal vel også prøve en Seadweller (deepsea?)
Dress: Breitling Navitimer World eller Montbrillant Datora
Sport: Rolex Daytona S/S sort skive
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
Ordet beater bliver også for mig gradbøjet i en grad i nogle indlæg så ordets mening nærmest er udvasket,
men der er jo ikke noget forkert i som sådan at udføre jord/beton arbejde med en hel guld APer hvis det virker rigtig for ejeren Icon_cool
Svar
jkjaers Skrev:Jeg tror vi har forskellig opfattelse af begrebet beater.
En beater er efter min mening, det ur jeg bruger, når jeg maler, klipper hæk og lign.
Hvis en beater er det ur man bruger til daglig, så er mit AP ROO min beater Icon_e_surprised
Det er dog i en anden verden, at jeg ville ligge og skrue på en MC med Ap´en på.

Altså er min beater mit Seiko, for det bliver brugt til ALT, uden noget form for hensyntagen.
Svar
Betyder daily beater ikke det ur man går med til daglig...?

Google translator siger godt nok: "daglige tæppebanker" Det giver jo en lidt anden opfattelse af begrebet. Jeg vil jo nok ikke bruge min JLC til at banke tæpper med Icon_mrgreen

Heller ikke New Oxford American Dictionary gav nogen brugbar forklaring af ordet beater i relation til ure.

Måske nogen kan komme med en definition?

VH BobT
Svar
Kim T Skrev:
jkjaers Skrev:Jeg tror vi har forskellig opfattelse af begrebet beater.
En beater er efter min mening, det ur jeg bruger, når jeg maler, klipper hæk og lign.
Hvis en beater er det ur man bruger til daglig, så er mit AP ROO min beater Icon_e_surprised
Det er dog i en anden verden, at jeg ville ligge og skrue på en MC med Ap´en på.

Altså er min beater mit Seiko, for det bliver brugt til ALT, uden noget form for hensyntagen.

+1 Icon_cool
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)