Pam. Krans
Det skulle måske ligge i Pam forummet men nu ligger jeg det her.

Hvordan vil jer som har haft en Submersible fra Panerai i hånden eller ejet et vurderer krans i kvaliteten,
både når vi tale feel og måden den køre og klikker på Icon_question
Svar
Har lige når dette skrives prøvet min. Den klikker fin, men er lidt løs i det, men mit er også 5 1/2 år gammel. Den sidder præcis med de 60 klik.

Så den er OK, men bliver nemt overgået......... og er vel ikke noget at skrive hjem om. Til gengæld ser kransen super lækker ud og ligner lidt et koøje.....

Men altså det ur vinder for total lækker udseende - er bare opbygget perfekt i mine øjne.

De første par serier kom med 5 klik.......

İmage
Svar
Der er også en del forskel, alt efter hvilken model vi taler om.

Jeg taler ikke af erfaring, men har flere gange hørt at den føles løs på 24/25

Hvorimod en 243 som jeg flere gange har haft i hånden, ikke var løs overhovedet, men fast, lækker og præcis.

İmage
Billede sakset fra nettet.
Svar
Kim T Skrev:Der er også en del forskel, alt efter hvilken model vi taler om.

Jeg taler ikke af erfaring, men har flere gange hørt at den føles løs på 24/25

Hvorimod en 243 som jeg flere gange har haft i hånden, ikke var løs overhovedet, men fast, lækker og præcis.

İmage
Billede sakset fra nettet.

Har selv haft et PAM 243 og ja kransen er lidt bedre, men synes nu stadig den mangler kvalitet i forhold til andre ure i den prisklasse.....
Svar
De sidste 2 Submersible jeg har haft, er super. Du kan se dem begge på lørdag. Peter Halse har jo købt dem begge Icon_mrgreen
Svar
Jeg har kun prøvet lynetten på to PAM 24´ere og en enkelt PAM 25´er. Ingen topkarakterer herfra, hvis vi taler klik, præcision og "feel" når kransen drejes. Til gengæld, så er der topkarakterer for det overordnede æstetiske udtryk, som de to modeller har Icon_e_wink Icon_cool
De venligste hilsner, John
Svar
Lyder godt glæder mig til at se på de forskellige den 11 Icon_cool
Svar
De helt gl. pam 24/25 i A-C serien stinker. Her mener jeg virkelig tavelig kvalitet Icon_e_sad Disse kan kendes ved at de ikke har minutmarkeringer de første 15 min. Derefter kom de lidt efter det, men som beskrevet af andre, absolut intet at skrive hjem om. Den seneste generation af kranse er ok, men vil nu stadig mene der er lidt vej op til de bedste.

Har faktisk tit undret mig over hvorfor det kan være så svært at lave en velfungerende krans der bare spiller!? Der skal bare ikke være det mindste slør i kransen eller "kliklyd" i det lave frekvensområde Icon_rolleyes Det kan få selv det lækreste dykkerur til at falde til jorden. Man kan så trøste sig med at Panerai langt fra er de eneste, der ikke magter denne opgave til perfektion. Men det bør jo ikke være nogen undskyldning. Mine erfaringer er at pris og kvalitet på dette område langt fra hænger sammen.

/Mads
Svar
Syntes det er super godt med jeres input på området gutter Icon_cool
på de Pams jeg har haft i hånden husker jeg heller ikke kransen som det jeg ville kalde god.

Jeg ser også det at kransen virker lækker på alle fronter som et must for at jeg kan falde for en diver Icon_e_smile
så måske der bare ikke er en Pam diver til min smag Icon_question
Svar
Der findes en PAM til alle, Jacob, du skal blot finde ind til den model, som taler lige nøjagtig til dig Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)