Prisvurdering af Breitling navitimer!?
Hej Alle,

Håber der er nogen der kan hjælpe mig!

Jeg har netop set på et "vintage" (5 år gammelt - ved ikke om det hedder vintage så...) Breitling Navitimer med sort lædderrem.

Uret er i meget pæn stand. Ingen ridser i glasset og remmen ser nærmest ubrugt ud. Eneste minus er en forholdsvis stor ridser på bagsiden af uret.

Uret er med kasse, papirer og certifikater.

Er der nogen, der kan give et bud på hvad sådan et ur er værd? (ved godt det er meget sparsomme oplysninger, men kom gerne med et frisk bud...)

Hvilke faktorer har betydning for sådan et urs værdi/pris? synes at der er forholdsvis stor forskel på hvad de går til rundt omkring på nettet...

Mvh

Jonas
Svar
Hej Jonas....

Der må være nogen der virkelig ved noget om Navitimer som svarer, men du skal være opmærksom på at alle Navitimere der er lavet de seneste mange år ikke (af Vintage folk Icon_e_wink )regnes som Vintage og samlerværdigt.

Jeg vil tro du skal ned i 70'erne og før det for at det er rigtig Vintage - og så skal du regne med fra 15 K og op.

De nyere Navitimer kan nogen sikkert sige meget godt om, men de er en anden snak.

Hvis du vil vide noget om de gamle fine Navitimere er der en artikkel her på forum skrever af kurt Brøndum - og du kan søge på forum "Navitimer" og skrevet af Kurt Brøndum, så vil du også ryge ind i en guldgruppe af viden!

vh Baun
Svar
Hej Baun,

Tak for dit svar!

Havde godt på fornemmelsen at vintage ikke var det rigtige ord... Icon_e_smile

Men det er nu ikke fordi det nødvendigvis skal være vintage. Har bare set et navitimer til en (tror jeg) fornuftig pris i forhold til nypris og er derfor interesseret i at høre folks vurdering af hvad en sådan navitimer ca skal koste.

Tak og god dag

mvh

Jonas
Svar
Hvis jeg husker rigtigt, fandtes der for 5 år siden 5-6 variationer af Navitimer. I modelprogrammet fra Breitling anno 2010 findes der vel 7-8 variationer!
Uden en eksakt modelbetegnelse (referencenummer) og/eller super gode & skarpe billeder, er det omtrent som at spørge om hvad en VOLVO fra 2005 burde koste Icon_e_smile
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)