Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Jeg er helt enig med Peter, og hvis man erstatter "Patina" med "Charme" - ja så har man da en vinder
I øvrigt, så har en af mine genboer en af de helt tidlige Pingo´er. Han har brugt det til ALT siden han fik det engang i 90´erne - forrige århundrede

- og det går stadig super fint. Han skulle på dykker week-end for nogen tid siden, så jeg smuttede op til Peter Halse med uret. Tre batterier - ja, sådan var modulet opbygget på de første Pingo´er

- og så nappede uret 10bar testen i fineste stil

Godt arbejde af Peter, og så sandelig også fint klaret af den gamle Pingo
De venligste hilsner, John
•
Svar: 387
Tråde: 33
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Mit må også være fra 90´erne, for jeg købte det brugt af en kammerat for 500,- dengang. Han havde også haft uret i nogle år. Uret fejler bestemt ikke noget. Det går godt, og klarede også en tryktest for et par år siden. Måske skulle man alligevel bare prøve at få skiftet glasset og tal-kransen på lynetten (hvad hedder den egentlig?).
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Personligt, så kan jeg godt selv lide, at et brugs-ur, som Pingo´en jo er, har brugsspor - særligt lynetteindlægget må da gerne se lidt brugt ud. Hvis glassets ridser er generende, så prøv at ringe til Peter (75623633) for at forhøre dig om en pris på et nyt glas ... det koster nok ikke en herregård
Denne 100% originale (bortset fra eftermonteret safirglas) 7548-7000 fra midt 80´erne havde den helt rette patina - efter min smag
De venligste hilsner, John
•