Svar: 40
Tråde: 16
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej.
Jeg har længe ledt efter mit første ur, så længe at jeg i "søgetiden" købte mig et Certina DS first
Nu er situationen sådan at jeg har to ure at vælge i mellem.
1. Omega Seamaster 300 quartz
2. Breitling Colt gmt.
Uret skal købes fra ny, og er en gave jeg får foræret.
hvilket vil i vælge, hvorfor, foreskellene på urene.. m.m på forhånd tak for input
God søndag.
•
Svar: 254
Tråde: 27
Hej - under forudsætning af at dit valg står mellem disse 2 ure - og ikke andre - vil jeg bestemt vælge Breitling Colt GMT.
Jeg vil absolut ikke nedgøre Omega. Jeg har haft - og har stadig Omega, og er meget glad for dette. Men mine argumenter for Breitling er:
1.) Jeg har aldrig været begejstret for Seamaster modellerne (Vintage Seamaster, er en helt anden sag !)
- men det er jo min personlige vurderig. Den er også lidt for almindelig.
2.) Jeg er ikke begejstret for quartz ure.
Vær opmærksom på at Seamaster modellerne - både de "mekaniske" og quartz-modellerne fås i 2 størrelser (36,2 mm og 41 mm). 36,2 mm er for småt til de fleste.
Jeg har selv for ca. 2 uger siden købt et Breitling Colt GMT, som jeg er blevet meget glad for.
Jeg har ellers altid haft det svært med Breitling, og der er kun få Breitling jeg kan lide.
Har set Colt'en omtalt som Breitlings Entry-level ur. Det går vist kun på prisen, kvalitetsmæssigt er det intet at komme efter.
Til Colt GMT's fordel taler :
- Flot skive, som skifter udseende med lyset. Store letlæselige tal.
- GMT funktionen som ikke findes på den Seamaster du nævner. Hvis du rejser, bliver du glad for GMT funktionen.
- Forarbejdning af kasse og lænke er helt i top, og fuldt på højde med Omega. Den nye Proffesional II lænke er meget lækker.
- Har et mekanisk værk (baseret ETA 2893-2) Ikke noget prangende værk, men forarbejdning og finish er god. Det er COSC certificeret, og - i hvert fald mit eksemplar - går meget præcist, og sekundviseren bevæger sig helt uden ryk.
- Lumen er god, og uret er derfor nemt at aflæse i mørke.
Imod Colt GMT'en taler :
- Lænken er højglanspoleret, og vil derfor uundgåeligt få ridser. Disse vil du dog kunne polere væk. Klart et ur som skal bæres under et skjorteærme. Hér er Seamsterrens lænke nok lidt mere taknemmelig, fordi den ikke er højglanspoleret.
- Det er ikke et dykkerur, til trods for at det er vandtæt til 500 meter.
Et Colt GMT og en Semaster Co-aksial koster ca. det samme. Semasteren kan så også fås i en GMT version; men så er priisen nogle tusinde dyrere.
•
Svar: 352
Tråde: 31
Hvordan er du kommet frem til lige netop de to ure? (Her tænker jeg på at det er lidt usædvanligt at valget står mellem et quartz og et mekanisk ur.)
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Du må sammenligne breitling colt gmt med en seamaster automatic, og jo egentlig en semaster med GMT hvis den del er vigtig, hvis det skal give større fornuft.
Så kan du sammenligne pris og vælge ud fra hvad du synes ser lækrest ud til prisen. Der er ikke den vilde forskel i kvaliteten, så du skal vælge med hjertet der synes jeg.
Det kan givet godt diskuteres om, hvorvidt kvaliteten er ens eller ikke, men jeg vil sige, at først hvis det er Seamaster automatic GMT co-axial du sammenligner med, er der et ret klart + til Omega på værksiden, men er der så ikke også en vis prisforskel.
vh
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
Ligesom Peder, der Skrev:Hej - under forudsætning af at dit valg står mellem disse 2 ure - og ikke andre
og Jesper B, der Skrev:Hvordan er du kommet frem til lige netop de to ure? (Her tænker jeg på at det er lidt usædvanligt at valget står mellem et quartz og et mekanisk ur.)
samt Hannover, der Skrev:Du må sammenligne breitling colt gmt med en seamaster automatic, og jo egentlig en semaster med GMT hvis den del er vigtig, hvis det skal give større fornuft.
... synes jeg, at der er tale om valg mellem 2 meget ulige "kandidater".
Prisen på urene, ved samme forhandler: Urværket.dk er:
Breitling Colt GMT
Model: A32350-308
16.775 DKK
Omega Seamaster Professional 300m.
Model: 212.30.41.61.01.001
Værk: Kvarts
11.175 DKK
Det vil sige et valg mellem 2 ure, med en prisforskel på 33%, samt usammenlignelige teknologier. - Det er da vist et trick spørgsmål
De mere sammenlignelige Omega modeller, som Hannover fremhævede, koster ligeledes hos Urværket.dk:
Seamaster Professional 300m.
Model: 2220.80.00
Værk: Cal. 2500 Co-Axial automatik, dato.
17.375 DKK
Seamaster Professional GMT
Model: 2535.80.00
Værk: Cal. 2628, automatik, GMT, dato, Co-Axial.
19.875 DKK
Med venlig hilsen - Geodoc
•
Svar: 40
Tråde: 16
Hej, tak for jeres svar.
Det er rigtigt at omegaen skal være med automatisk værk hvis sammenligningen skal være fair, så det bliver enten seamaster proffessionel automatisk, eller et Breitling Gmt - Jeg hælder lige pt mest til Seamasteren, kan godt lide urets historie, og for mig virker seamasteren mere anonymt end Breitlingen, det skinner knap så meget.
Urene er valgt udfra udseende, jeg "skal" ikke nødvendigvis bruge gmt funktionen selv om den er fin at have med, Hvis det bliver en seamaster, bliver det uden gmt.
mange tak for input, skriv endelig hvis i har noget mere at komme med?
God dag til jer derude
•