datering af urinteresse og første seriøse ur
#31
Baun Skrev:.....de "små samlerure" som jeg opfatter som lidt særlige.

vh Baun
Hvad er små samler ure ? Er det 34-36mm dress ure?

Du har ihvertfald en flot samling, som jeg håber jeg en dag kunne få mulighed for at se
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
Svar
#32
Hans Jørgen Skrev:
Baun Skrev:.....de "små samlerure" som jeg opfatter som lidt særlige.

vh Baun
Hvad er små samler ure ? Er det 34-36mm dress ure?

Du har ihvertfald en flot samling, som jeg håber jeg en dag kunne få mulighed for at se
Du er altid velkommen i Nyborg.

Jeg har ved forskellige lejligheder omtalt "små samlerure" - eller "potentielle samlerure". Det er ure som der ikke er "rigtig"amlerinteresse om pt, men som jeg finder specielle og som derfor måske kan gå hen og blive mere efterspurgte en dag.

det kan være ure med lidt mere sjældne værk - fx 591 eller 491 / 471. det kan også være 1. generation constellation eller det første De Ville. Der er mange muligheder. Ure som pt ikke koster mere en andre Omega emd samme specifikationer, men som jeg altså finder er med til at fortælle historien - lidt mere end de fleste.

vh baun
Svar
#33
Baun Skrev:Jeg har ved forskellige lejligheder omtalt "små samlerure" - eller "potentielle samlerure". Det er ure som der ikke er "rigtig"amlerinteresse om pt, men som jeg finder specielle ...

det kan være ure med lidt mere sjældne værk - fx 591 eller ..

vh baun
Jeg tager dig på ordet en dag Icon_smil du er også velkommen i Sønderborg hvis vejen slår forbi..

Så er min samling caliber 560 i den nævnte kategori. Og det heldigvis for mig Icon_smil Det spændende for mig er også at fra jeg begyndte at samle på den og til nu har andre og jeg fundet flere referencer som ikke var kendte men som siden er bekræftiget af Omega. Dette detektiv arbejde er kanon spændende..
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
Svar
#34
Din 560'er er bestemt i denne katagori - og endda en af de mere sjældne vil jeg sige.

Også Seamaster Genéve vil jeg mene er i den kategori...

Mærke og model: Omega Seamaster Geneve

Årgang: 1968
Kasse: Rund stål i smuk stand og med den meget smukke bagside med søhesten
Højde: 10 mm
Diameter: 34,3 mm uden krone
Skive: Lys cross hair skive i meget flot stand. Tilsvarende visere og index
Rem: Lys Brun Original Omega svineskindsrem
Caliber: 565 Automatic med dato
Caliber nr.: 26340924
Ref. Nr.: 166.0002

İmage

İmage
İmage

vh Baun
Svar
#35
Baun Skrev:..........

Også Seamaster Genéve vil jeg mene er i den kategori...

Mærke og model: Omega Seamaster Geneve

Årgang: 1968

Diameter: 34,3 mm uden krone
Skive: Lys cross hair skive
Ref. Nr.: 166.0002

vh Baun

Det var dog en usædvanlig flot Seamaster og så endda en Geneve. Wauw. Sig endelig til hvis den en dag søger et nyt hjem... Icon_smil
Den har yderligere det helt rigtige fødselsår, som mig Icon_smil
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)