Livret
Kan følge Bjørn lidt:

1
Forret - Østers - gerne lidt forskellige, så man kan få både lidt salt, lidt sødt, lidt fast lidt osv. The Bostonian i Hong Kong har generelt i sæsonen 25 forskelige arter fra mange forskellige steder. Det er lidt vanskeligt herhjemme, men så lidt franske lidt irske og lidt danske.

2
Hovedret - Pasta med høvlede flager af hvid trøffel (jeg skal bare ha forret og dessert nok så rækker det fint - er ikke så vildt spisende, på restauranter kan jeg finde på at tage to forretter og en dessert.)

3
Oste - gerne de Franske lidt løbende, men også meget gerne fåreoste fra Spanien. Friske radisser - kun de danske aflange duer.

ps. jeg holder også af det der stegte flæsk (sprødt) med kartofler og hjemmelavet æblemos med stykker i. Øl og snaps dertil (mælk jep, men ikke til flæsken. Det er til morgenmad eller frokost - eller helt almindelig middag - napper 1,5 - 2 liter iskold skummet hver dag - af ren og skær kærlighed til produktet.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Du har helt ret, Hannover angående østers-udvalget i Danmark. De fleste steder kan man vælge mellem to muligheder: østers eller ikke østers. Mange steder har kun den sidste mulighed. Nogle få steder er der både franske og danske, men jeg har endnu til gode at have mindst tre at vælge mellem i Danmark. Jeg har været på restaurant i Tokio, hvor der vel var mindst 20 forskellige på spisekortet, og i Californien har jeg også både på restaurant og i supermarkeder haft en del at vælge imellem.

/Bjørn.
Svar
Mælk er en gude drik til alt slags mad,gav jeg lov drak jeg nemt 6l om dagen Icon_e_surprised Icon_e_smile
Svar
Som råvarer foretrækker jeg Svinemørbrad, bacon, fløde og løg.

Det kan laves på utallige måde og det bliver altid godt.

Rådyrryg - er det eneste andet der kommer op på samme niveau som råvare betragtet. Stegt på hele ryggen og skåret ud i tynde skiver med en vildt sauce, nye kartofler og en gang fine søde ærter, så er den hjemme.

vh baun
Svar
bjorn_e58 Skrev:Du har helt ret, Hannover angående østers-udvalget i Danmark. De fleste steder kan man vælge mellem to muligheder: østers eller ikke østers. Mange steder har kun den sidste mulighed. Nogle få steder er der både franske og danske, men jeg har endnu til gode at have mindst tre at vælge mellem i Danmark. Jeg har været på restaurant i Tokio, hvor der vel var mindst 20 forskellige på spisekortet, og i Californien har jeg også både på restaurant og i supermarkeder haft en del at vælge imellem.

/Bjørn.
Og manden ved østersbaren er som en vin-kyper - kan sine østers, og arrangerer dem i rækkefølge så man får dem korrekt, mildt før stærkt, salt for sødt osv. alene instruktionen om i hvilken rækkefølge man skal gå fadet rundt er herlig. Er du en gang i Hong Kong, prøv Bostonian. Det er ikke engang røveri, men betaleligt
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Havregryn og mælk
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
Svar
Er helt klart mest til fisk og i særdeleshed skaldyr. Her er kodeordet at de er friske og ellers "keep it simple" mht. tilberedningen. Dertil en fadlageret Chardonnay. Var på Arzak i San Sebastian for 3 uger siden, hvor de serverede de mest fantastiske fisk. Hemmeligheden var at de var fanget med line af lokale lystfiskere og bragt direkte til restauranten Icon_cool Synd at fisk er så dyrt i DK og sjældent nogen fantastisk oplevelse Icon_e_sad Specielt når vi har så mange gode fisk lige uden for døren...

Ellers sætter jeg fortrinsvis pris på gode madoplevelser, hvor råvarerne er gode og selvfølgelig veltilberedte. Om det så er stegt flæsk eller foie grais er ikke så afgørende Icon_e_wink Har prøvet simpel dansk mad, der smagte fantastisk og spist på Michelin restauranter, hvor køkkenet havde overvurderet egne evner, og prisen slet ikke stod mål med oplevelsen Icon_rolleyes

Dertil må vi ikke glemme at maden (og ikke mindst vinen) smager bedst i godt selskab Icon_e_wink

/Mads
Svar
Selvom jeg kategoriserer mig selv som værende decideret foodie og gerne rejser langt (Californien eks.) og betaler prisen for et godt måltid, så kan mindre også gøre det.

Var for nylig i Rom og fandt mig der en ny livret - Spaghetti Alla Vongole. Noget af det simpleste, men samtidig mest velsmagende jeg nogensinde har fået.
Ellers er jeg også glad for det danske køkken. En god flæskesteg med en kongesovs, hjemmelavet rødkål og lækre kartofler er også guld værd for mig.
Svar
Se DET ser nemt og lækkert ud Morten. Har faktisk aldrig selv købt hjertemuslinger. Kan de fåes friske året rundt hos fiskehandleren eller er det noget man også kan finde på glas/frost - og i så fald, hvordan tjekker man så deres kvalitet (mht. åbne og lukkede skaller efter de har været på frost)?

Hvilken pasta bruger du på billedet, der ser ret tyk og robust ud.
Svar
Jeg har MANGE livretter, men hvis jeg skal sige et måltid som står højt både mad og oplevelses mæssigt, så må det være sushi på en af de bedste sushi restauranter i Kyoto.
Maden var virkelig fantastisk og så er det bare fascinerende at se dem tilberede mad som kunst.

Flot serveret på en tallerken af is

İmage

Ellers er en god omgang spaghetti bolognese ikke at kimse af:D

Vh
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)