Funky Ricoh kalder DJmon
Uret vil være på vej inden for de næste par dage. Og Dennis: Jeg glæder mig til at høre din mening om denne fede funky tv-skive Ricoh Icon_cool Icon_e_biggrin

God ferie, og pøj-pøj med fiskeriet Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
Se hvad der kan foregå i dette lille forum af smukke ting Icon_e_biggrin
viser bare hvorfor de hele ikke behøver og skal gå op i tandhjul og andet tørt matriale Icon_cool Icon_cool
Svar
hej skylder lige en tilbagemelding Icon_smil på trods af ferie.
Først en stor tak til den generøse John.

Uret er vel modtaget
Meget specielt og lige mig.
Det er et ur der er svært at beskrive og vurdere ud fra billeder.
På trods af at det er lidt tykt smyger det sig om mit håndled lænken virker lidt som mellemklasse men matcher uret utroligt godt der går komfort og design op i en højere enhed. aldrig har jeg oplevet så behagelig kombination.
Selve urets finish virker meget høj med mange spændene detaljer. Det står ikke tilbage for de andre store japser .
næsten tværtimod.

Uret går som John beskrev perfekt og man skal bare skæve til før det begynder at tikke.
Jeg var en del tid om at lure Quickset man skal trække kronen helt ud der er den fjederbelastet et lille træk giver et datoskift. føles lidt akavet men virker fint.

De ser desværre ud til at urets skive har løsnet sig lidt og ligger lidt skævt hvad der er meget tydeligt på et firkantet skive. det skal jeg lige ned og have rettet. værk ud rette skive samle igen.
Min mekaniker har desværre tilladt sig at gå på ferie Icon_rolleyes

det er derfor i ikke får wristshots endnu. men de skal nok komme

uret er 100% mig og jeg er meget glad for det det vil helt sikket blive brugt. svært at beskrive men det føles bare rigtigt på armen.
ovenstående er bare en lille ting.

Tidliger nævnte jeg at Citizen og Ricoh var lidt det samme. Sikke noget vrøvl Icon_redface
Efter at have søgt lidt ser det ud til at de har langt med tilfælles med Orient

En stor tak til Joepete Icon_e_smile
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
Det glæder mig, at du kan lide uret, Dennis Icon_e_smile Jeg håber du nyder ferien, og at den står på rigtig meget lystfiskeri Icon_e_wink

Såvidt jeg lige husker, så producerede Ricoh ikke selv deres værker. Du kan, synes jeg, godt sammenligne med Citizen, da Ricoh købte værkerne herfra. Quick set mekanismen minder meget om det på f.eks. Seiko Helmet o.l. chronografer, hvor man ved at trykke/trække på kronen, skifter dag/dato. Citizen har temmelig sikkert har haft en pendant til denne form for quickset. Orient, mener jeg, havde en særskilt krone til denne mekanisme, så jeg tror ikke, at det er derfra værket stammer .... Det kan du måske give en melding om, når du får skilt uret ad ? Icon_e_biggrin
Svar
Får da fisket lidt men også så meget andet Icon_smil

denne her søde sag må du da eje Icon_smil
http://www.etsy.com/listing/52695029/vin...gallery_15

Da jeg søgte på Ricoh var de faktisk alle med en ekstra knap til set bortset fra mit. hvad der igen får mig til at tænke på Orient. men du har ret begge de Orient jeg har haft havde en separat knap til dato

jo har da et Seiko hvor et lille tryk på kronen er dato og et stort er dag

6119-8273 fra 75

İmage
İmage
İmage
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
Tak for linket til den fine radio - den er godt nok velholdt Icon_cool Jeg er dog ikke så meget på FM - mere DAB og netradio, så lige på dén front, der er jeg godt med Icon_e_wink Icon_rolleyes Icon_redface

Det er da bestemt muligt, at Ricoh på et tidspunkt har kørt med Orient værker. Som jeg har hørt det, så har de dog oftest anvendt Citizen værker ... men hvem ved - alt er jo muligt Icon_e_smile

Jeg synes stadig, at det er en sjov mekanisme, med dag-/datotryk. Umiddelbart, så skulle man tro, at det var en lidt skrøbelig mekanisme, men den holder åbenbart meget godt ... Icon_e_smile

Det er i øvrigt en super flot slibning, som din 6119 har Icon_cool
Svar
Joepete Skrev:Det glæder mig, at du kan lide uret, Dennis Icon_e_smile Quick set mekanismen minder meget om det på f.eks. Seiko Helmet o.l. chronografer, hvor man ved at trykke/trække på kronen, skifter dag/dato. Citizen har temmelig sikkert har haft en pendant til denne form for quickset.
Fuldstændigt samme quickset hos Eterna - også det værk som ligger til grund for nutidig 2892 - træk kraftigt ud ud ud ud og man får en dag per træk. Lidt skuffende hvis ikke kroneakslen sidder ordentligt fast, og nok årsag til man har hittet andre veje til datoskift - men vist fungerer det da super
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)