Hjælp til mit første ur
Tusind tak for hjælpen Icon_e_smile Fedt med nogle gode svar Icon_e_smile

Joepete --> Det jeg mener med blærerøvseffekt, er ikke "Cafe Victor-effekten", men det at det godt må være lidt "flash".

Jeg peger også selv mod Rolex. Efter at have sovet lidt på det, så er Mauricen ude af billedet. Det var lidt af en indskydelse.

Er der nogen urhandlere I Kbh der har urene hjemme? Det ville jo være bedst at prøve dem på før køb, og se hvilket jeg bedst kan lide på.
1999 Breitling Aerospace
199x Camel Trophy
Svar
Hej og velkommen til!

Ja, netop - de skal prøves på armen!!!

Hvis du køber brugt vil en anden "arme" stakkel jo have taget den første afskrivning og derfor vil du "alt andet lige" miste færre penge, skulle du sælge uret igen!

Selvom jeg (af andre grunde) ikke ejer et Rolex ville jeg pege på et godt brugt (nej, godt og brugt!) 14060..

Good luck!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Len Skrev:jeg tror ikke du ser ikke nogen til salg for feks 18 K incl papirer fra dette årtusinde, så tror du at man taber særligt meget hvis man køber til 20 K feks Icon_e_wink

Alt er jo relativt, men hvis man taber feks 10% i forhold til det man gav for det er det i mine øjne ok....

Men forvent ikke at tjene penge på at købe dit ur, så køb naturligvis det du selv synes bedst om .
Nej jeg tror ikke man taber det store hvis man får den til 20 k. JoePetes argument var vist bare, at når man ofte ser DEALERS ha den omkring de 20 - så må de jo trods alt ha købt det af nogen - og de personer må jo så ha solgt til 16-17?? for at sælger/dealer skal tjene lidt på sagen - og der må vel ligge et tab for den der har solgt den til ham.
Jeg tror du har ret at går man direkte kan man få tæt på sine 20 igen hvis standen er helt uændret - men det er ofte lidt mere besværligt hvis man ikke har solgt før - og jeg tror også du har ret i at tabet så kan være 10-15% max, hvilket er relativt lidt.

Kun meget få dygtige/heldige, kan over længere tid skifte ure ud -sælge/købe, uden der ryger lidt penge af i svinget men en 14060 er nok noget af det mest værdifaste man kan rode sig ud i Icon_e_smile
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Nu tager jeg ud imorgen og kigger lidt i Kbh.

Men nu nævnte min far en mulighed. Breitling Chrono Avenger. Dog kan det ikke fåes fra nyt, men hvordan er kvali kontra Rolex?

Maurice og Omega er allerede ude af billedet. Så Omegaet i virkeligheden idag, og må indrømme jeg ikke er vild med det. Fedt ur, men designet siger mig bare ikke så meget, og til den her pris, skal det være perfekt Icon_e_smile
1999 Breitling Aerospace
199x Camel Trophy
Svar
Hvis du vil have "flash", bør du kigge på Breitling.....

İmage

Men de er svære at sammenligne med en Rolex Submariner 14060.....
Svar
Var det ikke "blær" trådstarter var ude efter der slår Rolex vel Breitling Icon_question
Svar
jacob jensen Skrev:Var det ikke "blær" trådstarter var ude efter der slår Rolex vel Breitling Icon_question
Martin P Skrev:Det jeg mener med blærerøvseffekt, er ikke "Cafe Victor-effekten", men det at det godt må være lidt "flash".
Svar
OK så forstår jeg ikke helt det med blær effekten
men enig Breitlingen kan give den ønskede flash effekt.

Sjovt som vi er forskellige den mindste grund til jeg kunne overveje et Rolex er blær/flash effekten
Svar
Se bort fra flash effekten. Det jeg mener, er at jeg godt kan lide at uret vækker opmærksomhed. Anderledes, også derfor jeg hellere kigger på 14060 end 16610 Sub.

Men nu kiggede jeg lidt, hvad er forskellen på Avenger Skyland og den gamle Chrono Avenger M1?

Uanset hvad skal urene prøves på. De er meget forskellige ja, men jeg må også sige at jeg intet kender til urværk osv, og at design er det der er nummer 1 for mig Icon_e_smile
1999 Breitling Aerospace
199x Camel Trophy
Svar
Jeg syntes du først skal lægge dig fast på hvilke stilart uret skal være tool/diver med eller uden chronograf eller noget helt andet
ønsker du en diver med klassisk design som aldrig gå af mode ja så er en 14060 et super bud Icon_cool
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)