Fototeknik.
Hejsa,

Er der nogle herinde der kan give en rookie inden for genren foto af ure et par tips til hvordan hulen der undgås reflektioner i glasset når der tages billeder.

Jeg falder tit over fotos, taget af "alm. mennesker", der bare er super gode, har selv prøvet snart alt synes jeg men resultatet er aldrig særlig vellykket.

Nedenfor kan I se mit sidste forsøg i går, mit hidtil bedste men stadig ikke tilfredstillende..

Gode råd modtages gerne...
MVH
Michael
PAM 233
PAM 305
PAM 292
PAM 390
Svar
Her er lidt om Panerai-fotos og lys - nettet svømmer i guides til emnet.

[url]"http://www.network54.com/Forum/353391/message/1240935447/Lighting+setup+for+wristwatch+photography" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.network54.com/Forum/353391/m ... hotography[/url]
Svar
Indgangvinkel = udgangsvinkel, så reflektionerne kommer du bedst af med, hvis du skaber et "falsk loft". Et lystelt er oplagt, men et alm stykke A4 papir kan også gøre det.

Herudover kan du skabe et kraftigere med-lys som "udvasker" de reflektioner som findes - prøv f.eks. at slå blitzen til (hver dog opmærksom på de skygger som så dannes...).

Kombinationer af ovenstående, med lystelt, reflektorer og/eller flere blitz, med, mod og gerne rundt objektet, er sådan man "rigtig" gør Icon_cool

Vi har i øvrigt haft emnet oppe flere gange herinde, så prøv en søgning Icon_e_smile
Svar
Jeg takker for de gode råd og links - måske skulle jeg også bare investere i et bedre kamera..
MVH
Michael
PAM 233
PAM 305
PAM 292
PAM 390
Svar
Michael2450 Skrev:Jeg takker for de gode råd og links - måske skulle jeg også bare investere i et bedre kamera..

Selv det bedste kamera kan ikke rette særligt op på dårlig belysning, og "forkert" teknik. Icon_e_smile
Svar
Michael2450 Skrev:Jeg takker for de gode råd og links - måske skulle jeg også bare investere i et bedre kamera..

Nok næppe løsningen Icon_e_biggrin ...det er 80% fotograf (teknik), og 20% kamera Icon_cool
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)