Dyre highend replica ure - findes de!?
#21
avantismo Skrev:Håber ikke i dømmer mig for hårdt.

For ca 2 år siden købte jeg 2 stk Replica ure gennem en amerikansk hjemmeside. Blev sendt fra Hong Kong, og slap gennem tolden uden problemer.

Urene kostede ca 1100 kr incl forsendelse (for 2 stk.)

Jeg købte dem fordi jeg synes det var/er meget pæne ure. De havde safirglas og mekaniske værk. De var lavet på samme mål / vægt som originalerne.

På hjemmesiden blev der blandt andet kommentarer fra tidligere kunder der skrev, at hvis man havde et originalt ur, kunne man bære kopien, til daglig.

Jeg bærer aldrig urene og men vil heller ikke bare smide dem ud.

Jeg har ingen glæde i hjertet for dem.

Jeg er 100 x gladere for mit nye SKX779 ur.

(Jeg kender dog flere, der ikke vil kunne se forskel på den ægte vare og den falske vare, før de står med begge to i hånden)

Hvis der er et ur medlem, der har den ægte vare og er interesseret i dem, så send mig en PM

Det er en joke, ikk’?
Svar
#22
Det var dog alligevel ufattelig dårlig stil på et urforum.
Svar
#23
Jeg skulle lige læse indlægget 2 gange Icon_e_confused
ikke fordi jeg vil dømme dig eller noget du må selvfølgelig købe hvad du vil men bare lige et par spørgsmål

Hvad skulle man bruge ure til hvis man har the real deal Icon_question
Skulle det være til at gå med til dagligt for ikke at "slide" på sine ægte Rolex Icon_question

Nu mener jeg personlig ikke man har noget at bruge dem til uanset hvad man ejer af ure
ure er til at gå med (også ægte Rolex) de kan også sagtens tåle det ,og jeg ville aldrig selv som urtosse "fanges" med et fake ur på armen.

At jeg så også mener det er utrolig dårlig stil er en anden sag
uden at vide det 100 % tror jeg du får svært ved at få dem afsat herinde Icon_rolleyes
Svar
#24
Jeg tror en del har været igennem et fake ur...........

Kan selv huske da jeg var omkring 10 år havde min søster været i Thailand og havde et Gucciur med til mig. Guld og med grøn og rød stribe på skiven. Puha det var grimt og havde kostet 25 kr. Brugte det aldrig og det blev væk, så kan ikke vise det.

Om det er OK på dette forum vil jeg ikke bekymre mig om, da jeg er ligeglad. Er ikke så bange for folk som går med et fake ur. Har selv en kollega som har et fake Omega Planet Ocean, som jeg da har skiftet rem på et par gange. Så i mine øjne skal man lige trække vejret.

Vi kan være enige om at det er snyd, men dømme dem kunne jeg aldrig finde på. Jeg vil hellere gå med min originale Louis Vuitton pung og grine lidt når jeg møder en som har en fake. Og det bliver så bare mere sjovt, hvis de påstår den er ægte........

Så havde jeg sådanne ure, ville jeg ikke gå med dem, men som sammenligning af kvalitet på en ægte vare er da ikke helt ved siden af - men ville ikke selv gøre det.

Dette er ikke ment som at jeg siger det er OK med kopier, for det er det ikke. Men vi er alle forskellige og må så håbe det er indgangen til at købe den ægte vare.
Svar
#25
Jeg har selv haft et fake Speedmaster og et fake Breitling. De er for længst væk.... Men jeg besluttede at jeg ville prøve de rigtige på et tidspunkt.... En af mine sælgere render rundt med et fake Rolex submariner, og overvejer nu, om han skal smide 20-22k efter et rigtigt... Min salgschef har et fake Navitimer, men vil dog købe den ægte vare....

Så fakes kan også være vejen frem imod the real deal....
Svar
#26
Jeg er enig i at fake kan føre til at man køber the real deal på et tidspunkt(men mange bliver også ved et fake),jeg syntes heller ikke at man skal fare i flint fordi er der bliver lavet nogle tråde herinde med fake ure da en god snak om disse ure jo aldrig kan være en dårlig ting Icon_cool

Jeg tror dog så også at man skal have lidt hård hud hvis man laver disse tråde,for det er et emme som kan få lidt hårde holdninger frem i folk og man skal nok ikke regne med den store respekt for disse ure i et forum som dette det ser jeg ikke noget galt i.

Jeg har selv en meget klar og for nogle måske hård holdning til disse ure,
men så længe tonen er ordenlig så mener jeg der er plads til alle synspunkter Icon_cool
Svar
#27
Bottom line er vel at replika er ulovlige (se: tyveri)? Eller?

Jeg ville aldrig selv gå med et replika, så hellere *gys* helt undvære på armen Icon_e_smile
İmage
Svar
#28
Jamen, hvis man selv har lyst til at gå rundt med en fake af den ene eller anden grund, så fred være med det. Så kan man selv afgøre, om det er dårlig stil. Men derfra og så til nærmest at udbyde et par rolex kopier via et urforum... Ja, det er altså over min grænse for god ur-stil. Men jo, det er selvfølgelig op til den enkelte.
Svar
#29
Så længe tråden ikke udvikler sig til where and how to buy, så syntes jeg det er ok at diskutere det etiske/ uetiske i at købe fakes. Så indtil videre finder jeg ingen grund til at lukke tråden. Men hold nu kammertonen. Alle ved jo i bund og grund at fakes er noget sh.., og burde hamres flade ved fødslen...


Mikael
Svar
#30
Mikael Lange Skrev:Så længe tråden ikke udvikler sig til where and how to buy, så syntes jeg det er ok at diskutere det etiske/ uetiske i at købe fakes. Så indtil videre finder jeg ingen grund til at lukke tråden. Men hold nu kammertonen. Alle ved jo i bund og grund at fakes er noget sh.., og burde hamres flade ved fødslen...


Mikael

Yes - lige mine ord.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)