Svar: 2
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej Alle.
Søger en der har lidt kendskab til ovennævnte ur, eller evt. til dets urværk cal 13
Jeg har lige fået dette rigtig flotte ur. Har købt det Hos Bjarne/Mywatch - rigtig fin service. Men må indrømme jeg er lidt overrasket over hvor meget det selvoptrækkelige urværk larmer. En ting er det larmer, men det larmer på en sådan måde at jeg synes det lyder som en billig efterligning(ved godt det er den ægte varer). Sådan lidt metallisk. Ligeledes når man banker på urkassen, lyder det som om selve Roteren er meget løs.
Er der nogen der kan genkende dette ??
Skal have eftertjekket uret uanset hvad, men der er 3 ugers ventetid hos Hvelplund, så ville lige høre her om der er nogen der ved noget om det indtil da.
MVH
Christian
•
Svar: 1,174
Tråde: 164
Det er fordi:
Specifications
Caliber: Breitling 13
Movement Type: Automatic Mechanical
Base Movement: ETA Valjoux 7750
Power Reserve 42 Hours
Complications: Chronograph, Date
Altså en ETA 7750. Den er kendt for at larme meget fra rotoren. Nogen finder det charmerende andre irriterende, men sådan er det med det værk, så det fejler sikkert ikke noget.
Du behøver ikke gå til Hvelplund. Krognos på Frederiksberg Allé er lige så god til værket, så tag det med ind til ham og få en sludder og evt målt i hans EKG, den siger meget om værkets tilstand.
Mikael
•
Der er intet galt med uret. Sådan skal det lyde.....
•
Svar: 2,247
Tråde: 247
Jeg har jo ikke hørt uret, men som de andre siger så skal den larme lidt.
Dog har jeg haft et Rolex der havde samme symptoner som du beskriver, men her var det sltså en rotor aksel der var gået.
Har desuden haft flere breitling og de larmede altså også, men får det kigget på så får du det sikre svar.
plus aura plus, telle est la vie.
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Rolex kan man næsten ikke høre, hvilket er normalt.
Men ure med 7750, er IMHO "meget" støjende.
Du vil også opleve, at du nogen gange kan mærke en vibration på håndleddet.
Dette bliver tit omtalt som "woble"
Dette er helt normalt for dette værk, og nogen kan lide det og andre ikke.
Jeg havde på et tidspunkt et Panerai med dette værk og jeg havde ingen problemer med det, tværtimod var fandt jeg det meget sjovt.
•
Svar: 2,247
Tråde: 247
Ja den med rolex er lydløs er jeg med på

Men jeg tænkte mere i forhold til at når kassen bliver banket på, så rasler den. Det var nemlig det mit defekte Rolex gjorde.
plus aura plus, telle est la vie.
•
Svar: 2
Tråde: 1
Tak for svar-
Er sikker på at det larmer af natur, da der er flere der påpeger dette. Det der gør mig mest "nervøs" er at det rasler når man banker på det, samt at lyden fra rotoren er "ujævn" det vil sige det lyder ikke rigtigt i mit hoved. Nu har jeg også kun mit Tag heuer Aquaracer at sammenligne med, og dette kan også larme, men på en anden måde. Ved godt det er forskellige urværker, men det er stadig grund til mistanke for mig.
Jeg prøver dette NOPANIC - vil helst ikke rende rundt med et ur, der indholder defekter
Må lige få det tjekket - tak for tilbagemelding.
•