Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
UlrikB Skrev:Men hvis man har en GMT Master II er det efter min opfattelse ligegyldigt om man har den ene eller anden drejeskive. Jeg regner selv med at købe en sort skive hos Klarlund som jeg kan skifte til, hvis jeg ønsker at tone uret lidt ned.
Synes nemlig Submariner - omend en smule kedelig - gør det ufatteligt godt.
God ide - nemt at skifte lidt udtryk på uret
vh
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
UlrikB Skrev:Men hvis man har en GMT Master II er det efter min opfattelse ligegyldigt om man har den ene eller anden drejeskive. Jeg regner selv med at købe en sort skive hos Klarlund som jeg kan skifte til, hvis jeg ønsker at tone uret lidt ned.
Så er det måske idag, du modtager uret
Det er en fed mulighed man har med GMT masteren. At kunne ændre udtrykket så markant, så let, er super cool.
Da jeg havde et, hvorpå der havde siddet et sort indlæg i lang tid, var det nærmest et nyt ur, da der blev monteret et Pepsi indlæg.
Tillykke med uret
•
Svar: 48
Tråde: 12
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Der skete faktisk noget sjovt. Jeg tog til Århus idag, men kom ikke hjem med en GMT Master II. Faldt istedet i stedet i snak med en anden bruger herinde, som havde en superlækker 16610'er med B&P til en rigtig god pris. Jeg lavede et frækt bud, og vi snakkede og handlede sammen i tre timer. Alt i alt en rigtig fed tur, som altså til sidst resulterede i, at jeg fik en ca. 10 år nyere klokke med hjem.
Her er lige et stemningsbillede:
Nu hvor jeg sidder med det om håndleddet er jeg slet ikke i tvivl om, at det var det rette valg.
Omega Seamaster 300M '08 (ref. 2254.00)
Certina DS Podium Automatic '09 (ref. 674.7029.42.69)
Omega Seamaster 300M '04 (ref. 2264.00)
Rolex Submariner '07 (ref. 16610)
Rolex Turn-O-Graph '05 (ref. 116264)
Nu: Rolex GMT Master II '02 (ref. 16710)
•
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
hannover_dk Skrev:UlrikB Skrev:[quote="phrede"
Og tusind tak for de pæne ord allesammen!
Absolut tillykke med uret - og alt tilgivet med navnene Du skal nok bare tænke på, at explorer ikke hedder GMT, men bare explorer selv om den er GMT - så bliver det hele lettere
vh
Hvis vi skal vende og dreje ordene på den måde, er jeg sikker, at mange inkl. mig selv ikke vil give dig ret i at en Explorer = en GMT!
1. Explorer(I) har slet ikke en 24 timers viser.
2. Explorer II - Ideen med GMT er vel netop 2 tidszoner og ikke bare nat og dag...!(Lynetten kan ikke drejes)
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•
gmt-geek Skrev:hannover_dk Skrev:UlrikB Skrev:[quote="phrede"
Og tusind tak for de pæne ord allesammen!
Absolut tillykke med uret - og alt tilgivet med navnene Du skal nok bare tænke på, at explorer ikke hedder GMT, men bare explorer selv om den er GMT - så bliver det hele lettere
vh
Hvis vi skal vende og dreje ordene på den måde, er jeg sikker, at mange inkl. mig selv ikke vil give dig ret i at en Explorer = en GMT!
1. Explorer(I) har slet ikke en 24 timers viser.
2. Explorer II - Ideen med GMT er vel netop 2 tidszoner og ikke bare nat og dag...!(Lynetten kan ikke drejes)
Det er vi helt enige om, og det var da i alle fald det jeg prøvede at skrive med
Citat:Absolut tillykke med uret - og alt tilgivet med navnene Du skal nok bare tænke på, at explorer ikke hedder GMT, men bare explorer selv om den er GMT - så bliver det hele lettere
Vist er Erplorer II en GMT - men den hedder bare Explorer og ikke noget med GMT - som er et andet ur (som også er lidt mere anvendeligt med både GMT og drejelig krans - men GMT funktion har de begge fuldt ud (bortset fra Explorer II kun kan gå i heltimes hop og derfor ikke kan sættes til f.eks Indien  )
vh
•
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
hannover_dk Skrev:gmt-geek Skrev:Vist er Erplorer II en GMT - men den hedder bare Explorer og ikke noget med GMT - som er et andet ur (som også er lidt mere anvendeligt med både GMT og drejelig krans - men GMT funktion har de begge fuldt ud (bortset fra Explorer II kun kan gå i heltimes hop og derfor ikke kan sættes til f.eks Indien )
vh
Hmm vi kan sikkert fortsætte den diskussion til uendelighed så...!
Men det her er min version....
Rolex ide med en GMT funktion, var vel at lave et ur, der kunne vise tiden i 2 forskellige tids zoner - hele pilot(Pan am konceptet) og deraf med den drejelige lynette!
Man brugte GMT betegnelsen fordi det på den tid var den generelle subjektive opfattelse at den internationale tidslinie lå i Greenwich og dermed GMT tid = hjemmetid!
Explorer II blev lavet af en anden simpel årsag, og det var ikke for at vise tiden 2 forskellige steder på jorden, men at gøre det nemmere for huleforskere at kunne kende forskel på nat og dag når de havde tåget rundt under jorden i mange dage! Deraf iøvrigt også farven på 24 timers viseren!!
Om min historie så er en god historie eller afspejler virkeligheden er op til folk selv at vurdere!
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•
Svar: 48
Tråde: 12
Tak tak - er super glad for det
Omega Seamaster 300M '08 (ref. 2254.00)
Certina DS Podium Automatic '09 (ref. 674.7029.42.69)
Omega Seamaster 300M '04 (ref. 2264.00)
Rolex Submariner '07 (ref. 16610)
Rolex Turn-O-Graph '05 (ref. 116264)
Nu: Rolex GMT Master II '02 (ref. 16710)
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Jeg er vild med Rolex på natorem.
På et eller andet tidspunkt er jeg nød til at købe et sub med nato til daglig "beater"
•
gmt-geek Skrev:Rolex ide med en GMT funktion, var vel at lave et ur, der kunne vise tiden i 2 forskellige tids zoner - hele pilot(Pan am konceptet) og deraf med den drejelige lynette!
Man brugte GMT betegnelsen fordi det på den tid var den generelle subjektive opfattelse at den internationale tidslinie lå i Greenwich og dermed GMT tid = hjemmetid!
Explorer II blev lavet af en anden simpel årsag, og det var ikke for at vise tiden 2 forskellige steder på jorden, men at gøre det nemmere for huleforskere at kunne kende forskel på nat og dag når de havde tåget rundt under jorden i mange dage! Deraf iøvrigt også farven på 24 timers viseren!!
Om min historie så er en god historie eller afspejler virkeligheden er op til folk selv at vurdere!
Den afspejler skam virkeligheden.
Jeg kan slet ikke se vi er spor uenige. Begge ure har GMT - Men det ene HEDDER GMT i Rolex regi, og det andet Explorer
Jeg tror ikke jeg forstår den med farven på 24 timers viseren for at vise dag og nat - men er enig i, at med et ur med 24 timers viser, kan man se dag og nat.
Det er jo samme i GMT pepsi - hvor man netop med kransen kan se, om 24 timers viseren er i det sorte nat område eller det røde dagområde
Men ellers - jeg kan ikke se andet end vi er helt enige. Mit indlag var bare fordi trådstarter skev han havde købt en Rolex GMT Explorer - og det kan skabe lidt tvivl, så jeg skelner mellem de to modeller - EN GMT og EN anden Explorer bare
vh
•
Svar: 267
Tråde: 23
Tillykke med Submariner Date! 16610 er ALTID et godt valg!
•
|