Det virker som om, du leder efter en Seiko diver ? Skulle jeg lave en personlig "best value for money" liste, så ser den således ud:
1. Seiko Sumo (SBDC001.003,005 sort, blå, orange)
2. Seiko Knight (SKXA47, 49, 51 hvid, sort, orange)
3. Seiko Monster (SKX779, 781 sort, orange)
Sumo´en leverer, synes jeg, den bedste værdi for pengene i et ur overhovedet: Kassefinishen er uhørt god til prisen, værket er et 6R15 automatic med 50 timers gangreserve, lumen er helt i top og lynetten er både stor or lækker at betjene. Urene koster godt 4000 kr. at importere fra Japan, men man kan ofte finde dem i omegnen af 3000 kr. i nylignende brugt stand. Det skal dog siges, at Sumo´en er et stort ur, men der er gjort meget for, at uret syner mindre og er behageligt på armen. Personligt, der mener jeg, at uret er et af de Seikøer, som sidder bedst på armen
Et eksempel på Sumo´ens kassefinish, som har både blanke og satinerede overflader samt svungen urkasse og "begravet" lynette. Lækkert

(forstør ved at klikke på billedet)
På ovenstående liste er ikke medtaget Seikos "Marinemaster" brand. Disse ure er i bedre kvalitet end øvrige Seiko divere, da de er Seikos "top of the pop". Urene findes i både quartz, kinetic, automatic og springdrive varianter. Tuna Can og Darth Tuna syner store i målene, men på håndleddet virker de ikke helt så store, da de er næsten helt runde i designet. De er dog lidt høje, men det gør jo ikke noget her i sommer-korte-ærmer-tiden
SKX007/009 er også god værdi for pengene. De kan typisk landes for 1200 kr., og for de penge får du klassisk design, god og gedigen konstruktion, et robust og meget lidt servicekrævende automatic værk samt en fin størrelse for de fleste. Når urene ikke er på min top 3 liste, så skyldes det, at Seiko har lavet bedre finisherede ure, som lige klemmer sig ind foran 007/009
Lad mig lige afslutningsvis sige, at den SNZF-model, som du har kig på, det er IKKE en diver

Den ligner, men er det altså ikke. Samtlige Seiko divere har:
Fast bagkasse
Tsunami logo på bagkassen
Min. 200m vandtæthed (vintage kan have 150m)
Lynette som kun kan drejes i én retning