29-07-2010, 08:42 PM
Ingen japanske producenter kommer i nærheden af Ricoh når det gælder "Funky Design"
Se denne NOS automatic fra slut 60´erne: Smuk blåligt chancerende TV-urskive, flot "svungen" urkasse i både børstet og blankt stål samt et godt robust værk med både optræk, quick-set af dag/dato samt god præcision. SÅ bliver det da ikke federe funky retro

(Klik på billedet og vælg fuld skærm. Så kan den smukke kassefinish nydes
)
Ricoh forsøgte i mange år at bide skeer med Seiko, Citizen og Orient. Hen ad vejen forsøgte de sig med anderledes design, farverige skiver og et samarbejde med Hamilton for at komme ind på mili markedet men lige lidt hjalp det. Mærket bukkede under, og idag er der kun disse dejlige vintage sager tilbage ...
Dennis, denneher er til dig. Den talte til mig da jeg så den, og den bad om et godt hjem med stor kærlighed til Ricoh
Jeg hørte den tydeligt sige dit navn, og sådan noget SKAL man jo reagere på ...
Smid lige din adresse til mig, så uret kan rejse det sidste lille stykke over broen til sit nye hjem

(Klik på billedet og vælg fuld skærm. Så kan den smukke kassefinish nydes
Ricoh forsøgte i mange år at bide skeer med Seiko, Citizen og Orient. Hen ad vejen forsøgte de sig med anderledes design, farverige skiver og et samarbejde med Hamilton for at komme ind på mili markedet men lige lidt hjalp det. Mærket bukkede under, og idag er der kun disse dejlige vintage sager tilbage ...
Dennis, denneher er til dig. Den talte til mig da jeg så den, og den bad om et godt hjem med stor kærlighed til Ricoh
De venligste hilsner, John

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)