Svar: 1
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej,
Jeg er på udkig efter mit første "seriøse" ur. Jeg har snuset lidt rundt, og indhentet nogle tilbud på forskellige ursider, og har sporet mig ind på, hvad jeg er ude efter. Modeller alá Longines Hydroconquest, Tag Heuer Aquaracer og Omega Seamaster, er nogle af de modeller, jeg har set mig varm på. Mit budget er på højst 8-9000, og jeg har ikke noget problem med at erhverve brugte ure. Kan I evt. hjælpe mig på vej, kender I nogle modeller, eller i bedste fald reelle tilbud, der falder inden for min kategori? På forhånd tak
MVH Lasse Gregersen
•
Hej Lasse.
Velkommen til forum. Det er jo nogle af de klassiske dykkerure du har kig på. I ca. samme design kan du også overveje følgende:
Oris TT1 1000m
Seiko Marinemaster 300
•
Svar: 1,053
Tråde: 42
Du skriver Seamaster og der ville jeg vælge en brugt af den udgåede model 2254. Den får du nok til omkring kr 9.000 afhængig af alder og stand. Ellers synes jeg også godt om Oris som Claus foreslår.
•
Svar: 1
Tråde: 1
Tusind tak for de hurtige svar, det er nogle muligheder, jeg helt klart vil overveje! Har fundet et Omega Seamaster 2254 til 7000kr, der er "nyrenoveret", dog uden kvittering og kasse, men sælger garanterer for ægtheden. Er det et dumt køb? Jeg tænker også med hensyn til videresalg.
•
Svar: 766
Tråde: 131
Modtaget Likes: 25 i 15 svar
Du skal gå efter et der har kasse med.. både den hvide og røde og de 3 kort som normalt følger med. Det trækker ned hvis du ikke har det når/hvis du vil sælge vidre..
mvh hr.holm
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
hr.holm Skrev:Du skal gå efter et der har kasse med.. både den hvide og røde og de 3 kort som normalt følger med. Det trækker ned hvis du ikke har det når/hvis du vil sælge vidre..
mvh hr.holm
Det kommer jo helt an på den pris han kan få uret til..
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Velkommen til forum, Lasse
Inden for dit budget - faktisk noget under - kunne disse også være interessante at kigge efter, synes jeg:
Sinn U1
Seiko Sumo
Orient 300m
Som Claus er inde på, så kan du for 9K være heldig at lande en MM300 - efter min mening uovertruffet meget ur for pengene
De venligste hilsner, John
•
Glemte Fortis Marinemaster.....
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jeg synes du skal kigge efter Omege. Til det budget du nævner er der ikke noget bedre efter min mening.
7K for en nyserviceret Seamaster 300 automatic uden box og papirer synes jeg er ok.
1-2 K mere med box og papirer vil også være ok. Prisen skiller lidt ved om det er den "gamle" caliver 1120 eller nyere co-axial. 1120 fungerer fint mens co-axial selvfølgelig er lidt "finere".
Personligt ville en 1120 gøre det fint for mig.
vh Baun
•
jacob jensen
Unregistered
Det sikre valg er en Omega Seamaster i den udgave der tiltaler dig mest,men vil du også have noget som ikke ses så tit (hvad jeg ville)
så er et Oris eller en Marinemaster gode bud selv ville jeg vælge Marinemasteren som nok også er mest hard to get.
Omega levere helt sikkert noget af den bedste kvalitet i dette prisleje brugt,de er bare en anelse for kedelige til mig og så langt mener jeg
heller ikke de andre er efter
•