Svar: 766
Tråde: 131
Modtaget Likes: 25 i 15 svar
Givet Likes: 0
Jeg er ved at udvide ur antallet til 2, derfor har jeg tænkt mig at enten leje en banboks eller købe et skab og have i mit hjem...
Er der nogen der har erfaringer med hvor og hvad man evt skal købe..
vil ikke ha et på 300 kg og så stort som et skab..Tænker på et værdiskab på ca 40-50 kg..
ser frem til jeres indput og forslag..
mvh Hr.holm
•
jacob jensen
Unregistered
Sådan et har vi haft i familien (vejede ca 100 kg) da der var indbrud bar de bare skabet med ud da de gik
går hele vejen hvis du skal have et og køb noget de ikke kan tage med og som evt kan boltes til gulvet.
Hvis de bære det nye ud så skal jeg ihvertfald ikke stå i vejen
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
jacob jensen Skrev:Sådan et har vi haft i familien (vejede ca 100 kg) da der var indbrud bar de bare skabet med ud da de gik
går hele vejen hvis du skal have et og køb noget de ikke kan tage med og som evt kan boltes til gulvet.
Hvis de bære det nye ud så skal jeg ihvertfald ikke stå i vejen 
Helt enig. Mit - som er til papirer - egentlige værdier er stadigt i bankbox - vejer 250 kg. Da det lige kom, kunne to mand skubbe det lidt på plads, men de sagde, at det ville gro fast, så hvis jeg ville flytte det et par cm, var det NU. Helt sandt, idag kan vi ikke 4 mand bare rykke de 2 cm.
Det er til papirer for firmaet + DVD og HD back up af alt som jeg ikke vil miste, familierelateret osv.
Gå hele vejen, det fylder, men sæt det i kælderen hvis du har en sådan - det går det endnu mindre attraktivt at slæbe på det + det virker ved brand over for alt det man IKKE vil miste
vh
•
Svar: 24
Tråde: 0
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
hr.holm Skrev:Jeg er ved at udvide ur antallet til 2, derfor har jeg tænkt mig at enten leje en banboks eller købe et skab og have i mit hjem...
Er der nogen der har erfaringer med hvor og hvad man evt skal købe..
vil ikke ha et på 300 kg og så stort som et skab..Tænker på et værdiskab på ca 40-50 kg..
ser frem til jeres indput og forslag..
mvh Hr.holm
Citat:
That is not a good idea.Any box is a magnet for a thief.Find a place where they never look because time is short when you break into a house.Example -A tea box-a milk carton-even put it in a half empty cereal packet.Believe me they do not look in these places. Willy
•
Bjørn H._phpbb3_import15705
Unregistered
Ahhh - Mechanical Ali  - -good to see you back -
•
ali Skrev:Citat:
That is not a good idea.Any box is a magnet for a thief.Find a place where they never look because time is short when you break into a house.Example -A tea box-a milk carton-even put it in a half empty cereal packet.Believe me they do not look in these places. Willy
Back you are - under new inspired name
I will then arrange my 40 DVD's with pictures and films from when my children were young till now in a number of half empty cereal packets. My wife's jewellery will fit into a few milk cartons - I will leave some milk in to cover them (she will not like the smell after a few month, but they will be safe.) My external haddisk must go down in the marmalade bowl.
Now for my 200 watches. Tea bags could be an option, if I open them carefully and close them again. No thief has the time for a nice cup of tea.
In case of fire, I will then run out of the house, loaded with cereal boxes, milk cartons, marmalade and teabags - leaving very little doubt with the neighbours that I have finally gone mad.
The point is valid, if you just have a few things I admit. I use it if I have something I want to hide for a short while, if I have to rush out of the house.
Welcome back Willy.
br
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Jeg har urene i bankboks, da hjemmerøverier jo ikke kan afhjælpes med selv de største pengeskabe  MEN jeg har også et våbenskab til urbokse/papirer, div. ur-dele, bærbare, kamera og andet letomsætteligt, som jeg nødig så tyve løb med, men som jeg ikke kan have i bankboksen. Skabet vejer vel 80 kg og boltet til gulv og væg. Det koster heller ikke alverden. Mener det er 1.500-1.700 kr. og de skal nok holder div. nakomantyper ude
/Mads
•
Svar: 129
Tråde: 16
hej drenge .
køb et våbenskab til 7 våben , det vejer 160 kg og er et skafor blå
køb det med hylder og bolt det fast til en dobbelt mur 4 stk bolte
og 4 stk i beton gulv boltenene følger med når du køber skabet .
monter hele herligheden i et hjørne , da det gør det vanskeligt at skære de inderste sæt
bolte . Du kan også købe et skafor rød skab det er dyre men også bedre
mvh jmj
Tråde: 44
Efter jeg fik huset plyndret en juleaften har jeg valgt at have ALLE ure på nær 1 i bankboks, det hjælper ikke meget med et skab i disse dage, ved folk du har et, for du bare nogen på roen indtil du åbner, desværre er det blevet sådan også i Danmark.
Jeg har en bette på 2 år og ville med det samme åbne for skabet alligevel hvis der stod et par gutter og spurgte, ville ikke løbe den risiko...
•
Fumle Skrev:Efter jeg fik huset plyndret en juleaften har jeg valgt at have ALLE ure på nær 1 i bankboks, det hjælper ikke meget med et skab i disse dage, ved folk du har et, for du bare nogen på roen indtil du åbner, desværre er det blevet sådan også i Danmark.
Jeg har en bette på 2 år og ville med det samme åbne for skabet alligevel hvis der stod et par gutter og spurgte, ville ikke løbe den risiko...
Det ville jeg absolut også - men det er som nævnt dels rød skafo brandsikkert, og det er den væsentligste funktion - at beskytte computer materiale, lidt kontrakter o.l. og først og fremmest en masse DVD med smalfilm helt fra jeg var lille + masser overført fra vores unger var små, og senere masser af rejser og nu barnebarn. De må ikke gå op i røg, og fylder alt for meget til en alm. lille bankboks.
Er vi ikke hjemme, så er vi sikre på tyvene ikke lige ved en fejl napper dem og tror det er alm film + går der brand i huset, så overlever de med en vis sandsynlighed og kommer der hjemmerøvere, vil det næppe lige være dem de er ude efter.
Urene er pakket i bestikposer så de ikke fylder og er i bankboks uden for hjemmet helt enkelt, på når 2 jeg skifter mellem, og visse helt billige (under 3000 kr) som er en god del af mine ure, rent antalmæssigt som så ikke skal fylde i en bankboks, og nok heller ikke er så spændende for tyve. (morfar størrelse vil de sikkert tænke)
Hjemmerøvere er i øvrigt en MEGET sjælden sag gudskelov, indbrudstyve langt mere talrige.
vh
•
|